equity

Hungarian translation: törzsrészvény, méltányosság, igazságosság, jogszolgáltatás a jogegyenlőség alapján

09:45 Sep 15, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / law
English term or phrase: equity
equity in a house
Krisztina Szűcs
Romania
Hungarian translation:törzsrészvény, méltányosság, igazságosság, jogszolgáltatás a jogegyenlőség alapján
Explanation:
Vagy:
<a zálogtárgy ingatlan stb. eladása illetve hitelezők kielégítése után fennmaradó és adósnak visszajáró összeg; csak méltányosság és nem írott jog vagy szokásjog alapján figyelembe vehető v. érvényesíthető jog>

<minden követelés kiegyenlítése után fennmaradó és a részvényesek közt kiosztásra kerülő részesedés vállalat felszámolása esetén>

Lehet válogatni.

Forrás: Országh
Selected response from:

Péter Tófalvi
Hungary
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1tulajdonrész
Eva Blanar
4 +1saját tőke, résztulajdon
juvera
4törzsrészvény, méltányosság, igazságosság, jogszolgáltatás a jogegyenlőség alapján
Péter Tófalvi


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
törzsrészvény, méltányosság, igazságosság, jogszolgáltatás a jogegyenlőség alapján


Explanation:
Vagy:
<a zálogtárgy ingatlan stb. eladása illetve hitelezők kielégítése után fennmaradó és adósnak visszajáró összeg; csak méltányosság és nem írott jog vagy szokásjog alapján figyelembe vehető v. érvényesíthető jog>

<minden követelés kiegyenlítése után fennmaradó és a részvényesek közt kiosztásra kerülő részesedés vállalat felszámolása esetén>

Lehet válogatni.

Forrás: Országh

Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 39

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
saját tőke, résztulajdon


Explanation:
Ha a ház az övé, de kölcsön van rajta, akkor az a rész, ami a saját tőkéje, tehát az értékből levont kölcsön utáni maradék.
Ha több tulajdonos van, akkor az ő része, körülményektől függően.
Ha most veszik, akkor az a tőke, amit befektet.

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hungi (X)
5 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tulajdonrész


Explanation:
az equity sok mindent jelenthet, de a gazdaságban alapvetően "tulajdonosi jogviszonyt megtestesítő befektetés" - így például a részvényelemzés equity analysis, a kibocsátók elemzése pedig equity research. Adott esetben szerintem tulajdonrész, esetleg tulajdoni hányad.

Eva Blanar
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 59

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany
4 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search