rules of evidence

Hungarian translation: bizonyítási szabályok

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rules of evidence
Hungarian translation:bizonyítási szabályok
Entered by: Ildiko Santana

16:57 Dec 23, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / used in the court rooms
English term or phrase: rules of evidence
Ezt nem ertem mert rules of evidence szo szerint a bizonyitek szabalyai, de en ilyenrol meg sosem hallottam. Tudja vki hogy mi lenne egy jo forditas es hogyan hasznaljak?
klarig
bizonyítási szabályok
Explanation:
EU-s példák:

"Ez az irányelv nem sérti a tagállamok azon jogát, hogy a felperes számára kedvezőbb bizonyítási szabályokat vezessenek be." - "This Directive shall not prevent Member States from introducing rules of evidence which are more favourable to plaintiffs."

"Az (1) bekezdés nem gátolja a tagállamokat a felperesre kedvezőbb bizonyítási szabályok bevezetésében." - "Paragraph 1 shall not prevent Member States from introducing rules of evidence which are more favourable to plaintiffs."
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3bizonyítási szabályok
Ildiko Santana
3 +3bizonyítás szabályai
Zsuzsa Berenyi
4a bizonyítási eljárás szabályai
valderby


Discussion entries: 6





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
bizonyítás szabályai


Explanation:
Azt nem tudom, hogyan használják, de a jogi szótáramban így szerepel.

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2009-12-23 17:05:31 GMT)
--------------------------------------------------

Talán ez segít: http://ec.europa.eu/civiljustice/evidence/evidence_bel_hu.ht...


Zsuzsa Berenyi
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd: Szerintem mindkettőtök válasza tökéletes.
1 hr

agree  Erzsébet Czopyk: a névelő lemaradt
2 hrs

agree  hollowman2
23 hrs

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
bizonyítási szabályok


Explanation:
EU-s példák:

"Ez az irányelv nem sérti a tagállamok azon jogát, hogy a felperes számára kedvezőbb bizonyítási szabályokat vezessenek be." - "This Directive shall not prevent Member States from introducing rules of evidence which are more favourable to plaintiffs."

"Az (1) bekezdés nem gátolja a tagállamokat a felperesre kedvezőbb bizonyítási szabályok bevezetésében." - "Paragraph 1 shall not prevent Member States from introducing rules of evidence which are more favourable to plaintiffs."

Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 229
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd: Szerintem mindkettőtök válasza tökéletes
43 mins
  -> Köszi

agree  Erzsébet Czopyk
1 hr
  -> köszönöm

agree  Iosif JUHASZ
17 hrs
  -> köszönöm

2 days 14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a bizonyítási eljárás szabályai


Explanation:
Szerintem.

valderby
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search