Type of disposition: CR/RES

Hungarian translation: a temetés módja: hamvasztás / az urna (= a hamvak) kiadása

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:type of disposition: CR/RES (cremation/ashes returned to residence)
Hungarian translation:a temetés módja: hamvasztás / az urna (= a hamvak) kiadása
Entered by: Ildiko Santana

11:16 Jan 21, 2014
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / halotti anyakönyvi kivonat (USA)
English term or phrase: Type of disposition: CR/RES
angol-spanyol nyelvpárban megtaláltam, magyart nem, sajnos.
Előre is köszönöm
Sarah Agoston
Hungary
a temetés módja: hamvasztás / az urna (= a hamvak) kiadása
Explanation:
Ha a formanyomtatványom így együtt szerepel, "CR/RES" az azt jelzi, hogy az elhunytat elhamvasztják, majd a hamvakat a hozzátartozók nem helyezik földi nyugalomra urnában a temető területén, hanem hazaviszik (igen, itt az USA-ban van, aki a lakhelyén tartja a hamvakat)

Lásd az alábbi referenciákat:
"...in the case of cremation, you'll see things like: CR/RES (Cremation/ashes returned to residence), CR/BU (cremation/ashes buried - usually at the cemetery where the cremation occurred, or else the cemetery is listed), or CR/SEA (cremation/scattered at sea)."
http://www.findagraveforums.com/ubbthreads.php?ubb=showflat&...

type of disposition = method of disposition: a temetés módja. Ezt használjuk abban az esetben is, ha az elhunytat nem temetik. A "CR/RES" - "cremation/residence" azt jelenti magyarul, hogy hamvasztás / urna kiadása. Magyar jogszabályból:
...Az urna kiadása
http://www.temetkezes-info.hu/temetkezes_informacio_temetkez...

Angol rendelkezések egy temetkezési szolgáltatói kézikönyvből:
...method of disposition of the decedent’s body
- Burial - Cremation - Donation - Entombment - Removal from State - Other (Specify)
http://www.cdc.gov/nchs/data/misc/hb_fun.pdf

(vegyük észre: "removal from state" esetén a holttestet adják ki, még a temetkezés előtt, tehát itt nincs szó hamvasztásról)
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4a temetés módja: hamvasztás / az urna (= a hamvak) kiadása
Ildiko Santana
5temetés módja: hamvasztás/maradványok
JANOS SAMU


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
type of disposition: cr/res
a temetés módja: hamvasztás / az urna (= a hamvak) kiadása


Explanation:
Ha a formanyomtatványom így együtt szerepel, "CR/RES" az azt jelzi, hogy az elhunytat elhamvasztják, majd a hamvakat a hozzátartozók nem helyezik földi nyugalomra urnában a temető területén, hanem hazaviszik (igen, itt az USA-ban van, aki a lakhelyén tartja a hamvakat)

Lásd az alábbi referenciákat:
"...in the case of cremation, you'll see things like: CR/RES (Cremation/ashes returned to residence), CR/BU (cremation/ashes buried - usually at the cemetery where the cremation occurred, or else the cemetery is listed), or CR/SEA (cremation/scattered at sea)."
http://www.findagraveforums.com/ubbthreads.php?ubb=showflat&...

type of disposition = method of disposition: a temetés módja. Ezt használjuk abban az esetben is, ha az elhunytat nem temetik. A "CR/RES" - "cremation/residence" azt jelenti magyarul, hogy hamvasztás / urna kiadása. Magyar jogszabályból:
...Az urna kiadása
http://www.temetkezes-info.hu/temetkezes_informacio_temetkez...

Angol rendelkezések egy temetkezési szolgáltatói kézikönyvből:
...method of disposition of the decedent’s body
- Burial - Cremation - Donation - Entombment - Removal from State - Other (Specify)
http://www.cdc.gov/nchs/data/misc/hb_fun.pdf

(vegyük észre: "removal from state" esetén a holttestet adják ki, még a temetkezés előtt, tehát itt nincs szó hamvasztásról)

Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 229
Grading comment
köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  János Untener
4 hrs
  -> Köszönöm

agree  Erzsébet Czopyk
4 hrs
  -> Köszönöm

agree  hollowman2
1 day 11 mins
  -> Köszönöm

agree  danny boyd
4 days
  -> Köszönöm

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
type of disposition: cr/res
temetés módja: hamvasztás/maradványok


Explanation:
A kérdésarra vonatkozik, hogy mi lett a halott sorsa. A res itt residue-t jelent.


    Reference: http://www.mullinsmemorial.com/Cremation-Authorization1.doc-...
    Reference: http://pietas-temetkezes.hu/hamvasztas-menete/
JANOS SAMU
United States
Specializes in field
PRO pts in category: 200




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search