https://www.proz.com/kudoz/english-to-hungarian/law-general/5849860-preservation-notice.html

Preservation Notice

Hungarian translation: dokumentum megőrzésre szóló felhívás

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Preservation Notice
Hungarian translation:dokumentum megőrzésre szóló felhívás
Entered by: Izabela Milanov

00:09 May 14, 2015
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: Preservation Notice
Kedves kollégák,

Egy olyan levelet forditok, amiben a cég igazgatósága bizonyos dokumentumok megőrzésére utasitja munkásait. Ez a levél angolul Preservation Notice. Mi lenne a legjobb magyar forditás? Talán Utasitás adatmegőrzésre?

Előre is köszönöm a segitséget.
Izabela Milanov
United States
dokumentum megőrzésre szóló felhívás
Explanation:
http://www.telekom.hu/static/sw/download/MTELEKOM061221ER01H...

A vizsgálók megállapították, hogy a törölt elektronikus dokumentumok több, a vizsgált szerződésekhez kapcsolódó dokumentumot tartalmaztak. E törlésre és eltüntetésre irányuló tevékenység azt követően történt, hogy a Társaság dokumentum megőrzésre szóló felhívást bocsátott ki, kérve ezen szerződésekhez kapcsolódó dokumentumok megőrzését. A dokumentumok szándékos megsemmisítésének eredményeként a vizsgálók nem tudták áttekinteni a vizsgálat szempontjából releváns dokumentumokat.

Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Köszönöm:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3dokumentum megőrzésre szóló felhívás
Katalin Szilárd
5 +1dokumentum-megőrzési utasítás
Peter Balla
3archiválandó
Barbara Korinna Szederkenyi


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
preservation notice
archiválandó


Explanation:
.

Barbara Korinna Szederkenyi
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
preservation notice
dokumentum megőrzésre szóló felhívás


Explanation:
http://www.telekom.hu/static/sw/download/MTELEKOM061221ER01H...

A vizsgálók megállapították, hogy a törölt elektronikus dokumentumok több, a vizsgált szerződésekhez kapcsolódó dokumentumot tartalmaztak. E törlésre és eltüntetésre irányuló tevékenység azt követően történt, hogy a Társaság dokumentum megőrzésre szóló felhívást bocsátott ki, kérve ezen szerződésekhez kapcsolódó dokumentumok megőrzését. A dokumentumok szándékos megsemmisítésének eredményeként a vizsgálók nem tudták áttekinteni a vizsgálat szempontjából releváns dokumentumokat.



Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 289
Grading comment
Köszönöm:)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tony Sarok
10 hrs
  -> Köszönöm!

agree  JANOS SAMU: Legfeljebb helyesebben "megőrzésére" - így magyarosabb
15 hrs
  -> Köszönöm!

agree  HLS Ltd.
23 hrs
  -> Köszönöm!

neutral  Katalin Horváth McClure: A "dokumentummegőrzés" egybe írandó, mert kéttagú összetétel. A "meg" nem számít külön tagnak, mivel egy szótagból álló igekötő. Vagy helyette ki lehet fejteni a birtokviszonyt: "dokumentumok megőrzése".
3 days 11 hrs

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
preservation notice
dokumentum-megőrzési utasítás


Explanation:
jobb, ha a jelző az alany előtt van

Peter Balla
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Igen, és itt a helyesírás is stimmel.
2 days 13 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also: