pay day weekend

Hungarian translation: fizetésnapot követő hétvége

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pay day weekend
Hungarian translation:fizetésnapot követő hétvége
Entered by: Balázs Sudár

20:21 May 18, 2018
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Law (general) / munkabeosztás
English term or phrase: pay day weekend
Felsorolásban szereplő kifejezés: pay day weekend, public holiday etc

Köszönöm a segítséget!
Balázs Sudár
Hungary
fizetésnapot követő hétvége
Explanation:
Kicsit több szövegkörnyezet jobb lett volna, így egy kicsit találgatós a dolog. Azért kérdem a szövegkörnyezetet, mert a kategória "munkabeosztás", viszont az, hogy "pay day weekend", nem világos, hogy hogyan jön ide.
Ugyanis a "payday weekend" (éngyakrabban látom egybeírva a payday-t) azt a hétvégét jelenti, ami a fizetés napja után következik. Ezt nem csak akkor mondják így, ha a fizetés pénteken van, lehet az kedden is, akkor is annak a hétnek a vége a "payday weekend". Ilyenkor az emberek kiruccannak, megtelnek a bárok, az éttermek, az üzletek, általánosságban többet költenek az emberek mint más hétvégéken, eszek-isznak, szórakoznak, költekeznek. (Aztán persze gyakran megbánják a dorbézolást, de az már másik téma.)
Mondjuk, ha esetleg pont arról van szó, hogy a szóban forgó munkahely egy vendéglátóhely vagy egy áruház, akkor ott kapcsolódhat a munkabeosztáshoz az, hogy az ilyen hétvégéken, meg állami ünnepnapokon (public holiday volt még megadva, mint másik listaelem) valószínűleg több embernek kell bemenni dolgozni, mert több vendég/vevő várható.
Erről van esetleg szó?

Ha esetleg elírás a dolog, és igazából "weekend payday" akart lenni az angol, akkor János megoldása a helyes. (weekend payday = hétvégére eső fizetésnap)

http://www.arabnews.com/node/1188551/saudi-arabia
"3 hours wait to enter Bahrain on payday weekend"

https://www.yelp.com/biz/mcas-miramar-commissary-san-diego
"“The lines can get long especially on a friday afternoon or a payday weekend but that is the nature of things isn't it?!”

http://www.guysndollshair.com/payday-weekend-at-guys-n-dolls...
"Payday Weekend at Guys n Dolls
Payday is finally here!!!!! Summer holidays have just started and all your last month's wages have been sucked up on entertaining the kids and buying school uniform."

"To celebrate payday weekend, we're giving away an Expert Touch Frying Pan - RT & Follow by 02 February to #WIN T&Cs apply 👉 http://ow.ly/iR5u30i0MUK "

https://www.gruntworks11b.com/war-room/weekend-safety-brief-...
"Payday weekend is here…I don’t want to hear you whining on Monday when your wallet is empty..."

https://www.yelp.com/biz/pebble-creek-apartments-roanoke
" If you enjoy your home smelling like a bar the morning after a Friday night on a payday weekend, then you'll love living at Pebble Creek. "

https://www.dontpayfull.com/at/debenhams.com/newsletter/trea...
"Treat yourself this payday weekend! Mid season, up to half price sale"

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2018-05-19 05:14:19 GMT)
--------------------------------------------------

Ez lemaradt, pedig ez az egyik legjobb:
http://www.scotland.police.uk/whats-happening/news/2018/janu...
"Behave if planning night out on pay day weekend
Published 26 January 2018
Police in the Highlands and Islands are urging people to behave responsibly if they are planning a night-out this weekend.
For many it is the first pay-day weekend after Christmas and New Year and it is anticipated that licenced premises across the region will be busy.
...
Experience tells us that many people will make the most of the first pay weekend after New Year and rightly enjoy a night-out."

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 7 hrs (2018-05-20 03:50:08 GMT)
--------------------------------------------------

A kérdező alábbi megjegyzése nyomán: Ebben az esetben biztos, hogy erről van szó.

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2018-05-23 19:36:47 GMT)
--------------------------------------------------

Ja, és hétvégére NEM esik gyakorlatilag fizetésnap, mert ha hétvégére esne, akkor külön kikötik, hogy pénteken vagy hétfőn fizetnek.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2fizetésnapot követő hétvége
Katalin Horváth McClure
5hétvégére eső fizetési nap
JANOS SAMU


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
hétvégére eső fizetési nap


Explanation:
A vállalat szabályai szerint a fizetési csekkeket a hónap meghatározott napjain kell kiadni, mondjuk minden hónap 15-én és 31-én. Szövetségi államonként eltérően a hétvégére eső fizetési nap lehet a hétvégét megelőző utolsó vagy az azt követő első munkanap.

JANOS SAMU
United States
Specializes in field
PRO pts in category: 196

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
fizetésnapot követő hétvége


Explanation:
Kicsit több szövegkörnyezet jobb lett volna, így egy kicsit találgatós a dolog. Azért kérdem a szövegkörnyezetet, mert a kategória "munkabeosztás", viszont az, hogy "pay day weekend", nem világos, hogy hogyan jön ide.
Ugyanis a "payday weekend" (éngyakrabban látom egybeírva a payday-t) azt a hétvégét jelenti, ami a fizetés napja után következik. Ezt nem csak akkor mondják így, ha a fizetés pénteken van, lehet az kedden is, akkor is annak a hétnek a vége a "payday weekend". Ilyenkor az emberek kiruccannak, megtelnek a bárok, az éttermek, az üzletek, általánosságban többet költenek az emberek mint más hétvégéken, eszek-isznak, szórakoznak, költekeznek. (Aztán persze gyakran megbánják a dorbézolást, de az már másik téma.)
Mondjuk, ha esetleg pont arról van szó, hogy a szóban forgó munkahely egy vendéglátóhely vagy egy áruház, akkor ott kapcsolódhat a munkabeosztáshoz az, hogy az ilyen hétvégéken, meg állami ünnepnapokon (public holiday volt még megadva, mint másik listaelem) valószínűleg több embernek kell bemenni dolgozni, mert több vendég/vevő várható.
Erről van esetleg szó?

Ha esetleg elírás a dolog, és igazából "weekend payday" akart lenni az angol, akkor János megoldása a helyes. (weekend payday = hétvégére eső fizetésnap)

http://www.arabnews.com/node/1188551/saudi-arabia
"3 hours wait to enter Bahrain on payday weekend"

https://www.yelp.com/biz/mcas-miramar-commissary-san-diego
"“The lines can get long especially on a friday afternoon or a payday weekend but that is the nature of things isn't it?!”

http://www.guysndollshair.com/payday-weekend-at-guys-n-dolls...
"Payday Weekend at Guys n Dolls
Payday is finally here!!!!! Summer holidays have just started and all your last month's wages have been sucked up on entertaining the kids and buying school uniform."

"To celebrate payday weekend, we're giving away an Expert Touch Frying Pan - RT & Follow by 02 February to #WIN T&Cs apply 👉 http://ow.ly/iR5u30i0MUK "

https://www.gruntworks11b.com/war-room/weekend-safety-brief-...
"Payday weekend is here…I don’t want to hear you whining on Monday when your wallet is empty..."

https://www.yelp.com/biz/pebble-creek-apartments-roanoke
" If you enjoy your home smelling like a bar the morning after a Friday night on a payday weekend, then you'll love living at Pebble Creek. "

https://www.dontpayfull.com/at/debenhams.com/newsletter/trea...
"Treat yourself this payday weekend! Mid season, up to half price sale"

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2018-05-19 05:14:19 GMT)
--------------------------------------------------

Ez lemaradt, pedig ez az egyik legjobb:
http://www.scotland.police.uk/whats-happening/news/2018/janu...
"Behave if planning night out on pay day weekend
Published 26 January 2018
Police in the Highlands and Islands are urging people to behave responsibly if they are planning a night-out this weekend.
For many it is the first pay-day weekend after Christmas and New Year and it is anticipated that licenced premises across the region will be busy.
...
Experience tells us that many people will make the most of the first pay weekend after New Year and rightly enjoy a night-out."

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 7 hrs (2018-05-20 03:50:08 GMT)
--------------------------------------------------

A kérdező alábbi megjegyzése nyomán: Ebben az esetben biztos, hogy erről van szó.

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2018-05-23 19:36:47 GMT)
--------------------------------------------------

Ja, és hétvégére NEM esik gyakorlatilag fizetésnap, mert ha hétvégére esne, akkor külön kikötik, hogy pénteken vagy hétfőn fizetnek.

Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 92
Grading comment
Köszönöm!
Notes to answerer
Asker: Az üzleti nyitvatartás és a munkaórák tervezése a téma, ezért a fizetést követő hétvége lehetséges opció, mivel várhatóan nagyobb lesz a forgalom a boltban. Először a hétvégére eső fizetésnapra gondoltam én is, csak nem voltam benne biztos, hogy azt a fizetést már el is lehet költeni a hétvégén.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Angéla Görbe
11 hrs

agree  András Veszelka: Megkérdeztem én is pár amerikait, akikkel épp találkoztam, nekik sem volt jobb ötletük
2 days 8 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search