consolidated notice

Hungarian translation: hirdetményi kézbesítés/hirdetményi úton történő kézbesítés

14:50 Feb 6, 2019
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / divorce
English term or phrase: consolidated notice
Az egész mondat: The court has only subject matter jurisdiction by publication by consolidated notice, or certified mail. (nincs több kontextusa, egy válási papíron szerepel egyik pontként.)
Thumbfisher (X)
Hungary
Hungarian translation:hirdetményi kézbesítés/hirdetményi úton történő kézbesítés
Explanation:
https://birosag.hu/adatbazisok/hirdetmenyek
A rendelkezések között szerepel, hogy a bírósági iratokat hirdetményi úton kell kézbesítenie a bíróságnak, ha
a) a fél tartózkodási helye ismeretlen és a fél számára a bírósági irat elektronikus úton sem kézbesíthető,
...

A hirdetményt tizenöt napra közzé kell tenni a bíróságok központi internetes honlapján, valamint tizenöt napra ki kell függeszteni a bíróság hirdetőtáblájára...

https://www.3stepdivorce.com/missingspouse/colorado.shtml
The Petitioner may seek Publication by Consolidated Notice, which means the action is listed in a group of similar actions...
The consolidated notice is published in the county where the action is filed.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2019-02-06 19:26:22 GMT)
--------------------------------------------------

A magyar hivatkozásból:
A polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény (Pp.) 144. és 145. §-ai határozzák meg a hirdetményi kézbesítés elrendelésének feltételeit és eljárási szabályait.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2019-02-07 08:10:03 GMT)
--------------------------------------------------

https://codes.findlaw.com/co/title-14-domestic-matters/co-re...
... if satisfied that due diligence has been used to obtain personal service within this state or that efforts to obtain the same would have been to no avail, shall order one publication of a consolidated notice in a newspaper published or having general circulation in the county in which the proceeding is filed, notwithstanding the provisions of article 70 of title 24. A consolidated notice shall be published at least once during a calendar month and shall list the proceedings filed subsequent to those named in the previously published consolidated notice, stating as to each proceeding the names of the parties, the action number,...

Lehet pontosítani, hogy összevont hirdetmény útján, ez nem változtat a lényegen, hogy hirdetményi úton kézbesítik.
Semmiképpen nem egységes, eljárásokban az egységesség alapértelmezett :)
Selected response from:

Annamaria Amik
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2hirdetményi kézbesítés/hirdetményi úton történő kézbesítés
Annamaria Amik
5egységes közlemény
Katalin Szilárd


Discussion entries: 7





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
hirdetményi kézbesítés/hirdetményi úton történő kézbesítés


Explanation:
https://birosag.hu/adatbazisok/hirdetmenyek
A rendelkezések között szerepel, hogy a bírósági iratokat hirdetményi úton kell kézbesítenie a bíróságnak, ha
a) a fél tartózkodási helye ismeretlen és a fél számára a bírósági irat elektronikus úton sem kézbesíthető,
...

A hirdetményt tizenöt napra közzé kell tenni a bíróságok központi internetes honlapján, valamint tizenöt napra ki kell függeszteni a bíróság hirdetőtáblájára...

https://www.3stepdivorce.com/missingspouse/colorado.shtml
The Petitioner may seek Publication by Consolidated Notice, which means the action is listed in a group of similar actions...
The consolidated notice is published in the county where the action is filed.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2019-02-06 19:26:22 GMT)
--------------------------------------------------

A magyar hivatkozásból:
A polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény (Pp.) 144. és 145. §-ai határozzák meg a hirdetményi kézbesítés elrendelésének feltételeit és eljárási szabályait.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2019-02-07 08:10:03 GMT)
--------------------------------------------------

https://codes.findlaw.com/co/title-14-domestic-matters/co-re...
... if satisfied that due diligence has been used to obtain personal service within this state or that efforts to obtain the same would have been to no avail, shall order one publication of a consolidated notice in a newspaper published or having general circulation in the county in which the proceeding is filed, notwithstanding the provisions of article 70 of title 24. A consolidated notice shall be published at least once during a calendar month and shall list the proceedings filed subsequent to those named in the previously published consolidated notice, stating as to each proceeding the names of the parties, the action number,...

Lehet pontosítani, hogy összevont hirdetmény útján, ez nem változtat a lényegen, hogy hirdetményi úton kézbesítik.
Semmiképpen nem egységes, eljárásokban az egységesség alapértelmezett :)

Annamaria Amik
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 44
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Szilárd: Ez biztos nem jó. A hirdetményi kézbesítés angol megfelelője pont a jogtár / törvények szerint public notice: https://tinyurl.com/y9xyjmkq / Ez teljes fogalomzavar: https://tinyurl.com/yclxwhvg A kérdező mondatában szerepel a by publication na az lesz ez.
30 mins
  -> Egészen biztosan hirdetményt jelent, pontosítva összevont (több ügyre vonatkozó) hirdetményt.

agree  Ildiko Santana
1 day 20 hrs

agree  Zsuzsanna Lőrincz
1 day 21 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
egységes közlemény


Explanation:
A consolidate itt egységest jelent.

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2019-02-07 08:52:44 GMT)
--------------------------------------------------

Ez lenne a véglegesített verzióm:

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1300474.KOR


"... egységes okiratba foglalva hirdetményi kézbesítés útján..."

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2019-02-07 08:54:45 GMT)
--------------------------------------------------

Mármint:

"... egységes okiratba foglalva hirdetményi kézbesítés útján történő közlemény/közlés"

Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 289

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Annamaria Amik: Olyan értelemben egységes, hogy több hasonló tárgyú ügyre vonatkozóan egy hirdetményt tesznek közzé. Azaz nem egy személyre szóló idézés. Összevont, nem egységes. // A hivatkozásnak semmi köze a bírósági eljárásokhoz, itt meg arról van szó (folytatom fent
4 hrs
  -> Igen, olyan mint itt (csak ez nem bíróság): http://www.gvh.hu/data/cms1021676/Vt_2006_4.pdf




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search