referential

Hungarian translation: referencia(-) (~jegyzék, ~követelmények)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:referential (~ list, ~ for requirements)
Hungarian translation:referencia(-) (~jegyzék, ~követelmények)
Entered by: Ildiko Santana

20:06 Apr 19, 2014
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright
English term or phrase: referential
Az itt található véleményre kell hivatkozni:
http://ec.europa.eu/justice/data-protection/article-29/docum...

Címe:
Opinion 02/2014 on a referential for requirements for Binding Corporate Rules submitted to national Data Protection Authorities in the EU and Cross Border Privacy Rules submitted to APEC CBPR Accountability Agents

Referential kifejezés a background részben kerül kifejtésre:
"Experts from the Article 29 Working Party of Data Protection Authorities in the EU (hereinafter the “WP29”) and Member Economies from the APEC Data Privacy Sub-Group developed a practical tool to map the respective requirements of the BCR and the CBPR (hereinafter “referential”) "

"This referential lists in a single document the main elements generally required by national Data Protection Authorities in the EU (hereinafter “DPAs”) on the one hand, and by the relevant bodies in APEC Economies on the other hand (...)"

Van itt a referential-nek (illetve referential for requirements-nek) bevett EU-s terminológiája esetleg? Ha nincs is, köszönettel fogadok bármilyen javaslatot.
Szüdi Gábor
Hungary
referencia(-)
Explanation:
A konkrét szóösszetételnek megfelelően ennek változatait javaslom.
referencia, referenciajegyzék, referenciakövetelmények, stb...

"több ország számára elérhető regiszter működtetése az átadásra felajánlott szoftver-termékekről, ezen belül olyan referenciajegyzék, amely utal a megvalósult (vagy még hiányzó) gyakorlati alkalmazásokra"

"Álláspontunk szerint referenciára vonatkozó előírás túlzó az alábbi pontokban..."

"A túlzó referenciakövetelmények szűkítik a lehetséges ajánlatadók körét..."

http://www.bkk.hu/wp-content/uploads/2012/06/elozetes-vitare...

http://www.ksh.hu/statszemle_archive/1999/1999_08/1999_08_68...

http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf;jsessioni...
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2referencia(-)
Ildiko Santana
4 +1nyilatkozat
Peter Boskovitz
4tájékoztató
danny boyd


Discussion entries: 3





  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
referencia(-)


Explanation:
A konkrét szóösszetételnek megfelelően ennek változatait javaslom.
referencia, referenciajegyzék, referenciakövetelmények, stb...

"több ország számára elérhető regiszter működtetése az átadásra felajánlott szoftver-termékekről, ezen belül olyan referenciajegyzék, amely utal a megvalósult (vagy még hiányzó) gyakorlati alkalmazásokra"

"Álláspontunk szerint referenciára vonatkozó előírás túlzó az alábbi pontokban..."

"A túlzó referenciakövetelmények szűkítik a lehetséges ajánlatadók körét..."

http://www.bkk.hu/wp-content/uploads/2012/06/elozetes-vitare...

http://www.ksh.hu/statszemle_archive/1999/1999_08/1999_08_68...

http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf;jsessioni...

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  András Veszelka
11 hrs
  -> Köszönöm, András!

agree  Peter Simon
1 day 10 hrs
  -> Köszönöm, Péter!

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nyilatkozat


Explanation:
(Lehetne „referendum” persze, de ha egyszer tudjuk, hogy az valójában egy nyilatkozat, akkor pontosítsuk így, és használjunk egy magyar szót.)

referential (itt) = referential for requirements = amikor a cég vagy intézmény (a törvényeknek eleget téve) önmagára nézve kötelező érvényű (BCR, CBPR) nyilatkozatban jelenti be, hogy hogyan fogja védeni a hozzá került személyes adatokat

referential – nyilatkozat
referential for requirements – kötelezettségi nyilatkozat
BCR – vállalt szervezeti szabályrendszer
CBPR – nemzetközi magánszféra-védelmi szabályrendszer
requirements of the BCR and the CBPR – a BCR és CBPR értelmében vállalt kötelezettségek
requirements – kötelezettségek – amelyeket a cég vagy intézmény (=szervezet) önmagára nézve kötelezőként (binding) bevállal


Peter Boskovitz
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Köszönöm!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2
34 mins

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tájékoztató


Explanation:
tájékoztató

danny boyd
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: Thank you!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search