goodwill

Hungarian translation: üzleti érték

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:goodwill
Hungarian translation:üzleti érték
Entered by: Zoltán Törőcsik

14:14 Jun 5, 2015
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright
English term or phrase: goodwill
Licensee recognizes the value of the goodwill associated with the Trademarks and the use of Trademarks on the Licensed Products and acknowledges that all rights in and to the Trademarks and the goodwill pertaining to them belong exclusively to Licensor.
Zoltán Törőcsik
Hungary
üzleti érték
Explanation:
Például a Coca Cola kifejezésnek, mint védjegynek értéke van, és ha valaki megveszi a Coca Cola gyártási licencét, és a gyártott termékeket Coca Cola címkével láthatja el, akkor mindezt úgy kell megtennie, hogy közben figyelemmel legyen a márka értékére, tehát például ne hozza kényes helyzetbe a Coca Cola kifejezés jogtulajdonosát azzal, hogy romlott löttyöt tölt az ilyen palackokba.
Selected response from:

Gusztáv Jánvári
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4üzleti vagy cégérték (goodwill)
Ildiko Santana
5 +1üzleti érték
Gusztáv Jánvári


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
üzleti érték


Explanation:
Például a Coca Cola kifejezésnek, mint védjegynek értéke van, és ha valaki megveszi a Coca Cola gyártási licencét, és a gyártott termékeket Coca Cola címkével láthatja el, akkor mindezt úgy kell megtennie, hogy közben figyelemmel legyen a márka értékére, tehát például ne hozza kényes helyzetbe a Coca Cola kifejezés jogtulajdonosát azzal, hogy romlott löttyöt tölt az ilyen palackokba.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Köszönöm!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tamas Elek: A fordítás jó, de a magyarázat számomra kicsit hiányos. A goodwill gyakorlatilag a vállalat hírnevét jelenti, azaz hogy már megvannak a bejáratott vásárlói, akik hűek maradnak a márkához stb, de valóban ez a bevett kifejezés.
42 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
üzleti vagy cégérték (goodwill)


Explanation:
Néha angolul is előfordul magyar szövegekben (goodwill), magyar megfelelője a számvitelben "üzleti vagy cégérték". Lehet pozitív és negatív. Példák:

A Számviteli törvény (Szt.) 3. § (5) bekezdésének 2) pontja szerint:
"1. üzleti vagy cégérték:
a) cégvásárlás esetén (amikor a megvásárolt társaság, annak telephelye, üzlethálózata eszközeit és kötelezettségeit a vevő tételesen állományba veszi): a fizetett ellenérték és az egyes eszközök piaci értékének az átvállalt kötelezettségek - e törvény szerinti értékeléssel meghatározott - értékével csökkentett értéke közötti különbözet, ha a fizetett ellenérték a magasabb,
b) * cégvásárlás esetén (amikor az adott társaság részvényeit úgy szerzi meg a vevő, hogy ezzel a vásárlással az adott társaságban minősített többséget biztosító befolyást szerez, és az adott társaság részvényeit a tőzsdén jegyzik, illetve forgalmazzák): az adott társaság megszerzett részvényeiért fizetett ellenérték lényegesen több, mint a megvásárolt részvények piaci értéke, a kettő közötti pozitív különbözet,
c) * cégvásárlás esetén (amikor az adott társaság részvényeit, üzletrészeit, vagyoni betéteit a vevő úgy szerzi meg, hogy ezzel a vásárlással az adott társaságban minősített többséget biztosító befolyást szerez, és az adott társaság részvényeit, üzletrészeit, vagyoni betéteit a tőzsdén nem jegyzik, nem forgalmazzák): az adott társaság megszerzett részvényeiért, üzletrészeiért, vagyoni betéteiért fizetett ellenérték lényegesen több, mint az ezen befektetésre jutó - az adott társaság eszközei és kötelezettségei piaci értékének figyelembevételével meghatározott (számított) - saját tőke értéke, a kettő közötti pozitív különbözet, negatív számított saját tőke esetén a fizetett ellenérték,"
http://www.mkvk.hu/tudastar/konzultacio/242

"(Negatív) üzleti vagy cégérték meghatározása
A számviteli törvény előírásai szerint az üzleti vagy cégérték, a negatív üzleti vagy cégérték értéke az ellenérték és
• eszközökéskötelezettségekállományánakvásárlásakor, a megvásárolt eszközök piaci értékének és az átvállalt kötelezettségek számviteli törvény szerinti értékeléssel meghatározott értékével csökkentett értéke (nettó eszközérték)
• tőzsdénjegyzettrészvényvásárlásakoramegvásárolt részvények piaci értéke
• tőzsdén nem jegyzett befektetés vásárlásakor a megvásárolt befektetésre jutó, az adott társaság eszközei és kötelezettségei piaci értéke figyelembe vételével meghatározott saját tőke értéke (számított saját tőke értéke)
közötti különbözet, ha a különbözet – az utóbbi két tétel esetén – lényeges."
https://www.kpmg.com/HU/hu/IssuesAndInsights/ArticlesPublica...

Üzleti vagy cégérték számított nyilvántartási értékének érvényesítése beolvadáskor / NAV
http://www.nav.gov.hu/nav/ado/tarsasagi/nyilvantartasi_ertek...

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Köszönöm!

Asker: Köszönöm!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Simon
2 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Annamaria Amik: Ez a szép szabatos neve "nekije".
2 hrs
  -> Köszönöm! :)

agree  Iosif JUHASZ
3 days 3 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Erzsébet Czopyk
4 days
  -> Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search