cascade rights

Hungarian translation: jogok átadása ill. kiterjesztése, ill átadott jogok

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cascade rights
Hungarian translation:jogok átadása ill. kiterjesztése, ill átadott jogok
Entered by: Peter Simon

19:11 Jun 13, 2015
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright
English term or phrase: cascade rights
The companies named above and to whom a right of reference to data has been granted are allowed to cascade that right to other third parties. Naturally, the number of cascade applicants will not be known at the time of the granting of access to the data. If the prospective applicant wishes to limit the number of entities which could benefit from cascade rights, it might seek decrements in the cost compensation.

Nem láttam még ezt az igét ilyen kontextusban, ráadásul itt kétszer jelzőként is szerepel: "cascade rights" és "cascade applicants".

A vállalatok "továbbadhatják" az adatokra történő hivatkozási jogukat harmadik feleknek. Van erre valami egzaktabb jogi szakkifejezés?
Szüdi Gábor
Hungary
jogok átadása ill. kiterjesztése, ill átadott jogok
Explanation:
Nem jogi zsargon, de pl. a "the Justice Cascade" c. könyvével kaplocsolatosan a szerző, Kathryn Sikkink előadásában az egyéni emberjogi büntethetőség elvének elterjedéséről ill. elterjesztéséről beszél (https://www.youtube.com/watch?v=BQ5vIApvMVs). A konteksztus itt más, és igazából önmagában is többféle kifejezésre vonatkozik a kérdés, ezért nem lehetek biztos benne, de úgy érzem, ezek jó megoldások lehetnek.
Selected response from:

Peter Simon
Netherlands
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5jogok származtatása
Peter Balla
3jogok átadása ill. kiterjesztése, ill átadott jogok
Peter Simon


Discussion entries: 1





  

Answers


12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
jogok átadása ill. kiterjesztése, ill átadott jogok


Explanation:
Nem jogi zsargon, de pl. a "the Justice Cascade" c. könyvével kaplocsolatosan a szerző, Kathryn Sikkink előadásában az egyéni emberjogi büntethetőség elvének elterjedéséről ill. elterjesztéséről beszél (https://www.youtube.com/watch?v=BQ5vIApvMVs). A konteksztus itt más, és igazából önmagában is többféle kifejezésre vonatkozik a kérdés, ezért nem lehetek biztos benne, de úgy érzem, ezek jó megoldások lehetnek.

Peter Simon
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm!

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
jogok származtatása


Explanation:
"are allowed to cascade that right to other third parties" - megengedett nekik, hogy azt a jogot harmadik felekre származtassák

cascade applicants = származtatásra jelentkezők v. jelentkező jogosultak

Peter Balla
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Köszönöm ezt a javaslatot is!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Peter Simon: Ez is valóban egy lehetőség, kellően jogilag facsarva, nekem éppen ezért érződik nagyon magyartalannak. Továbbiakban ld. a discussiont.
44 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search