new use information

Hungarian translation: új felhasználásra vonatkozó információ

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:new use information
Hungarian translation:új felhasználásra vonatkozó információ
Entered by: Orsolya Kiss

06:40 Sep 15, 2015
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright
English term or phrase: new use information
Szövegkörnyezet: ... for purposes of calculating "New Use" payments for all licensed recordings.

A new use tudomásom szerint konkrétan reklámfilmekben, TV sorozatokban, filmekben felhasználásra kerülő, szerzői joggal védett zene(számok) "új felhasználására" utal, mely sok esetben jogdíjköteles. Van erre bevett magyar terminus?

A javaslatokat előre is köszönöm.
Orsolya Kiss
Germany
új felhasználás
Explanation:
Létező zene új felhasználásáról van szó.

Lehet ez pl. honlapon is. A példamondat hosszú, ezért ide másolom: A honlapon rögzített művek ... szerzője természetesen az, aki a művet megalkotta. Ezen művek honlapon történő felhasználása olyan új felhasználás, amely a szerző közvetlen engedélyét (kisjogos -azaz nem dramatikus- zeneművek és szépirodalmi művek esetén pedig az Artisjus engedélyét) igényli.
Selected response from:

Eva H.
United States
Grading comment
Végül ezt a változatot fogadta el a megrendelő. Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4felhasználás új műhöz
Gusztáv Jánvári
4új felhasználás
Eva H.


Discussion entries: 2





  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
felhasználás új műhöz


Explanation:
Akkor bedobom ide, ítélkezzen a T. társaság. :)

Indoklás fentről: A fenti esetben a new use nem azt jelenti, hogy az XY c. reklámfilmhez már egyébként licencelt zenét egy ZQ című reklámfilmben is felhasználná, és ettől lesz a use new? Hivatalos magyarul ez szerintem valahogy új hangzana, hogy felhasználás új műhöz.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
10 mins

agree  Peter Simon
1 hr

agree  Iosif JUHASZ
5 hrs

agree  Gabriella Vento
1 day 18 hrs

1 day 19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
új felhasználás


Explanation:
Létező zene új felhasználásáról van szó.

Lehet ez pl. honlapon is. A példamondat hosszú, ezért ide másolom: A honlapon rögzített művek ... szerzője természetesen az, aki a művet megalkotta. Ezen művek honlapon történő felhasználása olyan új felhasználás, amely a szerző közvetlen engedélyét (kisjogos -azaz nem dramatikus- zeneművek és szépirodalmi művek esetén pedig az Artisjus engedélyét) igényli.


    Reference: http://www.ponggi.hu/index.php?mod=artisjus
Eva H.
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Végül ezt a változatot fogadta el a megrendelő. Köszönöm!
Notes to answerer
Asker: Köszönöm, a link is nagyon hasznos!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search