Work Week Critical Scope Survival

Hungarian translation: munkaheti kritikus előirányzat megvalósulási aránya (%) …

16:39 Feb 2, 2019
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Management / Project management
English term or phrase: Work Week Critical Scope Survival
Tudna-e valaki segíteni a SURVIVAL értelmezésében? Sejtem ugyan, hogy miről lehet szó (a munka különböző okok miatt nem jutott el a végrehajtásig ?????), de ez csak sejtés (az INPO AP-928 se elérhető), és megfelelő magyar kifejezést se találok rá.
Előre is köszönöm.

Work Week Critical Scope Survival: From the original scope selection, some work does not survive the process up to execution, for a variety of reasons. This indicator uses the AP-928 definition of Scope Survival and measures the percentage of critical component work orders identified for inclusion in the workweek at the scope freeze that are completed in execution week (T-0). This indicator will also measure the ability of the station to deliver all work preparation milestones and material availability of critical components compared to what was originally scoped into the workweek.
Sándor Hamvas
Hungary
Hungarian translation:munkaheti kritikus előirányzat megvalósulási aránya (%) …
Explanation:
… vagyis hogy hány %-át sikerült megcsinálni annak feladathalmaznak, amit muszáj lett volna megcsinálni a befejeződött munkahéten.

Ez láthatóan egy kínaiból (bizonyára részben géppel) fordított nagyon felnőttes szakzsargon. Mint egy 30 oldalas palacsintarecept. A szavakat kandzsikként kell kezelni, és megtalálni a jelentésüket a szövegkörnyezet alapján (ahogy értelmet nyer). Szinte mindegy is, hogy milyen „angol” szó van ott, mert ez egy keresztrejtvény, lényegében. A nyereménysorsoláshoz beküldendő szó pedig: a „scope survival” helyes fordítása:)

Ezt találtam egyébként, ebből következtettem:
Critical Scope Survival (Work Order Level) = A The percentage of critical work orders identified for inclusion in the workweek at scope freeze and completed by end of execution week. Critical work orders include all orders performed on a critical component.

https://www.nei.org/CorporateSite/media/filefolder/resources...

Első blikkre:
scope – előirányzat
survival – megvalósulás(i arány százalékban), esetleg sikerarány?
scope freeze – (teljesítési) előirányzat véglegesítése
work order – megrendelt munka(feladat)
work order level – megrendelt munkafeladatok (megvalósulási) szintje

Valójában egy ilyen szövegnél a konkrét (és a világon csakis ennél a cégnél létező) kifejezések helyes fordítása a teljes fordítási munka eredménye, nem előfeltétele;)
Selected response from:

Peter Boskovitz
Hungary
Grading comment
Még egyszer köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1munkaheti kritikus előirányzat megvalósulási aránya (%) …
Peter Boskovitz
3munkahéten fennmaradó kritikus feladatok
András Veszelka
1kritikus, de még befejezhető (?) munka
Erzsébet Czopyk


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
work week critical scope survival
munkahéten fennmaradó kritikus feladatok


Explanation:
Egy lehetőség

András Veszelka
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Köszönöm. Tetszik.


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
work week critical scope survival
munkaheti kritikus előirányzat megvalósulási aránya (%) …


Explanation:
… vagyis hogy hány %-át sikerült megcsinálni annak feladathalmaznak, amit muszáj lett volna megcsinálni a befejeződött munkahéten.

Ez láthatóan egy kínaiból (bizonyára részben géppel) fordított nagyon felnőttes szakzsargon. Mint egy 30 oldalas palacsintarecept. A szavakat kandzsikként kell kezelni, és megtalálni a jelentésüket a szövegkörnyezet alapján (ahogy értelmet nyer). Szinte mindegy is, hogy milyen „angol” szó van ott, mert ez egy keresztrejtvény, lényegében. A nyereménysorsoláshoz beküldendő szó pedig: a „scope survival” helyes fordítása:)

Ezt találtam egyébként, ebből következtettem:
Critical Scope Survival (Work Order Level) = A The percentage of critical work orders identified for inclusion in the workweek at scope freeze and completed by end of execution week. Critical work orders include all orders performed on a critical component.

https://www.nei.org/CorporateSite/media/filefolder/resources...

Első blikkre:
scope – előirányzat
survival – megvalósulás(i arány százalékban), esetleg sikerarány?
scope freeze – (teljesítési) előirányzat véglegesítése
work order – megrendelt munka(feladat)
work order level – megrendelt munkafeladatok (megvalósulási) szintje

Valójában egy ilyen szövegnél a konkrét (és a világon csakis ennél a cégnél létező) kifejezések helyes fordítása a teljes fordítási munka eredménye, nem előfeltétele;)

Peter Boskovitz
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Még egyszer köszönöm.
Notes to answerer
Asker: Köszönöm, tetszik. A megjegyzés is nagyon igaz. A jegyzett szerző valószínűleg amerikai, de a kiadó világszervezetet ismerve a dok inkább egy számos náció képviselőit magába foglaló munkacsoport munkája. Hosszú évek óta szenvedek az ilyen anyagoktól, szinte minden kiadványuk ilyen. Már évekkel ezelőtt kértem a magyaro.-ról delegált képviselőt, h. adjanak ki egy, a tagállamok nyelvére lefordított terminológia gyűjteményt.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: nagyonjó, a magyarázat is nagyon tetszett
1 hr

10 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
work week critical scope survival
kritikus, de még befejezhető (?) munka


Explanation:
As defined in the INPO AP-928 the Work Management process is used to Identify, Plan, Schedule, Execute, and Close work in a manner that helps ensure high levels of safe and reliable plant operation.
The process encompasses the following steps:
IPSEC
Work Identification
Planned Maintenance – Preventative and Surveillance
Corrective Maintenance
Modification Activities - Investment
Work Planning
Technician Instructions
Parts, Tools, Blocking, R-Orders, etc.
Work Scheduling
Daily, Weekly, quarterly, cycle online schedules
Outage schedules
Long Term Schedules
Work Execution
Work Close

https://www.nrc.gov/docs/ML1721/ML17212A571.pdf
ez a szöveged?

The work management process is one of the core business processes outlined within the Nuclear Energy Institute (NEI) Standard Nuclear Performance Model for operation and maintenance of nuclear power plants. The preparation of work packages is a key element of this overall process. The purpose of this report is to provide guidance to power plant personnel regarding work package quality as a supplement to Institute of Nuclear Power Operations (INPO) AP-928, Work Management Process Description. The report provides a consistent approach for work package quality that includes the development of work package standards, work package format, determining an appropriate level of detail, and implementing work package feedback to ensure that standards are being met.
https://www.epri.com/#/pages/product/3002000966/?lang=en-US

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2019-02-03 03:23:18 GMT)
--------------------------------------------------

A nyamvadt INPO AP-928-at kerestem mindenfelé nekd, mikor még egy válasz se volt... azóta nyitva volt az ablak :(

Erzsébet Czopyk
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Köszönöm, tetszik. Az AP-928 az INPO-nál regisztrált személyek/szervezetek számára is fizetős anyag.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search