Need state

Hungarian translation: motivációs állapot, szükséglet-állapot, igény-állapot

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:need state
Hungarian translation:motivációs állapot, szükséglet-állapot, igény-állapot
Entered by: Ildiko Santana

06:35 Jul 16, 2016
English to Hungarian translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: Need state
Idézet egy fordítandó mondatból:

"Has a basic knowledge of healthcare (Medicine / Dentistry), condition and need states for which X brands are the appropriate therapy."

Az angol kifejezés meghatározása például itt található:

http://www.technology-training.co.uk/needstate.php

Vajon van bevett magyar megfelelője?

Előre is köszönöm a válaszokat.
Sandor Juhasz
motivációs állapot, szükséglet-állapot, igény-állapot
Explanation:
Szerintem is ezen a vonalon érdemes elindulni.

A motiváció olyan belső állapot, amely cselekvésre ösztönzi az embereket.

A belső állapot jellemzésére szolgálnak a motívumok, amelyek az emberek magatartásának mozgatórugói, belső indítékai.
...
A motiváció alapfogalmai

A motiváció alapfogalmai közül a szükséglet, a drive és a homeosztázis fogalmának értelmezésére térünk ki.

Nagyon erős belső késztetéssel járnak a biológiai motívumok, mint például az éhség, szomjúság stb. A motivált viselkedés ebben az esetben valamilyen szükségletből fakad. A szükséglet olyan hiány a szervezetben (pl. oxigénhiány, tápanyaghiány, folyadékhiány stb.), amely tartós fennállás esetén az egészséget vagy súlyosabb fokon az életet fenyegeti.

A szükséglet pszichológiai megfelelője a drive (ejtsd: drájv), amely angol szó és jelentése űzni, hajtani ill. hajtóerő. A drive a szükséglet nyomán kialakuló, belső késztetés, a viselkedés hajtóereje. A drive alapvető feladata a szervezet általános energetizálása, nem pedig annak irányítása, vagyis nem mutatja meg, hogy a szervezet mit csináljon az adott szükséglet kielégítése érdekében, csak az ehhez szükséges hajtóerőt adja.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Maslow-piramis

What Are Their "Need States"?
...
It's not anything new per se (think of segmenting by needs, need payoffs, Maslow's hierarchy, etc.), but I like the hypotheses that could come out of the thought process, which could be tested with any prospect/customer in any industry.
It gets to the question of why people (B2B or B2C) purchase anything. Most people say it's to satisfy some need.
http://www.marketingprofs.com/opinions/2006/14292/what-are-t...

... az ötfokozatú Maslow-féle elméletben csak az alsó két szintet – a létfontosságú és biztonsági szükségleteket – nevezzük szükségleteknek, annak nyomatékosítására, hogy az emberi élethez valóban szükségesek, míg az ezt követő szinteket inkább igénynek nevezzük. A szükséglet és igény megkülönböztetésére nézzük a Magyar Értelmező Kéziszótár meghatározásait, mely szerint a „szükséglet valakinek vagy valamely közösségnek szükséges anyagi termékek és szellemi javak iránti igény”. Az igény viszont „jogos(nak tekintett) kívánság, követelés vagy eljárás”. A két meghatározásból látjuk, hogy noha van közöttük átfedés, mégis a szükséglet szigorúbb, és éppen ezt emeljük ki az alsó két szintnél.
(Maslow-féle szükséglet (igény) hierarchia) Maslow a következő három tézist fogalmazta meg: Az ember állandó szükséglet (igény)-állapotban lévő lény, és egyre többet kíván. Hogy milyen szükségletei (igényei) vannak, az attól függ, hogy mi az, amivel már rendelkezik. Mihelyt egy szükségletét (igényét) kielégítette, egy másik szükséglet (igény) lép a helyébe. A folyamat végtelen: egy bizonyos szükségletet (igényt) ki lehet elégíteni, de általában az emberi szükségleteket (igényeket) nem. 2. A kielégített szükséglet (igény) nem motiválja a viselkedést, csak a kielégítetlen. 3. A szükségletek (igények) szintek szerint, hierarchikusan rendeződnek. Mihelyt egy alacsonyabb szinten lévő szükségletet (igényt) elfogadható mértékben kielégítenek, belép a következő szinten lévő szükséglet (igény). A Maslow-féle szükséglet (igény)-hierarchiát az alábbi ábra érzékelteti:
- önmegvalósítás
- megbecsülés
- szociális
- biztonság
- létfontosság
A legalacsonyabb szint a létfontosságú szükségletek szintje. Levegő, víz, élelem, pihenés, mozgás, védelem a természet viszontagságai ellen, vagyis az élet fenntartásának feltételei tartoznak ide.
http://www.valosagonline.hu/index.php?oldal=cikk&cazon=767&l...

A szervezet általános motivációs állapota, amit értelmezhetünk arousalként is fontos szerepet játszik a viselkedés szerveződésében, és a teljesítményben.
http://old.ektf.hu/hefoppalyazat/pszielmal/a_motivci_s_az_ar...
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
Valahol itt van a kutya elásva. :)

Köszönöm a háttér-információkat.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1státus-szükséglet
JANOS SAMU
4 +2(vmit igénylő) pillanatnyi állapot
Peter Boskovitz
5alapszükséglet
Andras Szekany
5az éppen felmerülő igény
JANOS SAMU
4motivációs állapot, szükséglet-állapot, igény-állapot
Ildiko Santana
3kezelést igénylő állapot
Gyorgyi Szirmay


Discussion entries: 2





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
need state
alapszükséglet


Explanation:
a beidézett link 🔗 szerint

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
need state
az éppen felmerülő igény


Explanation:
A meghatározás alapján

JANOS SAMU
United States
Specializes in field
PRO pts in category: 22

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
need state
(vmit igénylő) pillanatnyi állapot


Explanation:
Tehát ha valakinek vagy valamely (huzamosabb) megbetegedése, vagy pillanatnyi állapota igényli az X termékkel való kezelést.

„Rendelkezzen alapvető egészségügyi (orvosi/fogorvosi) ismeretekkel, és legyen képes felismerni az X termékekkel folytatott kezelést igénylő megbetegedéseket vagy pillanatnyi állapotokat.”

Peter Boskovitz
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: nagyon szép megoldás
3 hrs

agree  Peter Simon
4 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
need state
státus-szükséglet


Explanation:
Most találtam meg és van értelme. A beteg állapotának státusa által meghatározott szükséglet. (Németül Bedürfnis-Zustände) Érthető, hogy ezt ismerni kell, hogy a megfelelő kezelést kiválasszák.

Pszichológiai szótár 467. oldal

JANOS SAMU
United States
Specializes in field
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Peter Boskovitz: Kötőjel nélkül, és csak akkor, ha dilibogyó, viszont a szövegben említett „dentistry” ennek ellentmond. Továbbá csak akkor, ha kifejezetten tudományos a szöveg.
2 hrs
  -> A pszichológia szótár kötőjellel használja. Persze alkalmazható gyógyászatra is, mert a gyógyszerféleség és a dózis kiválasztása függ a betegség stáruszától is.

agree  hollowman2
16 hrs
  -> Köszönöm

1 day 15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
need state
motivációs állapot, szükséglet-állapot, igény-állapot


Explanation:
Szerintem is ezen a vonalon érdemes elindulni.

A motiváció olyan belső állapot, amely cselekvésre ösztönzi az embereket.

A belső állapot jellemzésére szolgálnak a motívumok, amelyek az emberek magatartásának mozgatórugói, belső indítékai.
...
A motiváció alapfogalmai

A motiváció alapfogalmai közül a szükséglet, a drive és a homeosztázis fogalmának értelmezésére térünk ki.

Nagyon erős belső késztetéssel járnak a biológiai motívumok, mint például az éhség, szomjúság stb. A motivált viselkedés ebben az esetben valamilyen szükségletből fakad. A szükséglet olyan hiány a szervezetben (pl. oxigénhiány, tápanyaghiány, folyadékhiány stb.), amely tartós fennállás esetén az egészséget vagy súlyosabb fokon az életet fenyegeti.

A szükséglet pszichológiai megfelelője a drive (ejtsd: drájv), amely angol szó és jelentése űzni, hajtani ill. hajtóerő. A drive a szükséglet nyomán kialakuló, belső késztetés, a viselkedés hajtóereje. A drive alapvető feladata a szervezet általános energetizálása, nem pedig annak irányítása, vagyis nem mutatja meg, hogy a szervezet mit csináljon az adott szükséglet kielégítése érdekében, csak az ehhez szükséges hajtóerőt adja.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Maslow-piramis

What Are Their "Need States"?
...
It's not anything new per se (think of segmenting by needs, need payoffs, Maslow's hierarchy, etc.), but I like the hypotheses that could come out of the thought process, which could be tested with any prospect/customer in any industry.
It gets to the question of why people (B2B or B2C) purchase anything. Most people say it's to satisfy some need.
http://www.marketingprofs.com/opinions/2006/14292/what-are-t...

... az ötfokozatú Maslow-féle elméletben csak az alsó két szintet – a létfontosságú és biztonsági szükségleteket – nevezzük szükségleteknek, annak nyomatékosítására, hogy az emberi élethez valóban szükségesek, míg az ezt követő szinteket inkább igénynek nevezzük. A szükséglet és igény megkülönböztetésére nézzük a Magyar Értelmező Kéziszótár meghatározásait, mely szerint a „szükséglet valakinek vagy valamely közösségnek szükséges anyagi termékek és szellemi javak iránti igény”. Az igény viszont „jogos(nak tekintett) kívánság, követelés vagy eljárás”. A két meghatározásból látjuk, hogy noha van közöttük átfedés, mégis a szükséglet szigorúbb, és éppen ezt emeljük ki az alsó két szintnél.
(Maslow-féle szükséglet (igény) hierarchia) Maslow a következő három tézist fogalmazta meg: Az ember állandó szükséglet (igény)-állapotban lévő lény, és egyre többet kíván. Hogy milyen szükségletei (igényei) vannak, az attól függ, hogy mi az, amivel már rendelkezik. Mihelyt egy szükségletét (igényét) kielégítette, egy másik szükséglet (igény) lép a helyébe. A folyamat végtelen: egy bizonyos szükségletet (igényt) ki lehet elégíteni, de általában az emberi szükségleteket (igényeket) nem. 2. A kielégített szükséglet (igény) nem motiválja a viselkedést, csak a kielégítetlen. 3. A szükségletek (igények) szintek szerint, hierarchikusan rendeződnek. Mihelyt egy alacsonyabb szinten lévő szükségletet (igényt) elfogadható mértékben kielégítenek, belép a következő szinten lévő szükséglet (igény). A Maslow-féle szükséglet (igény)-hierarchiát az alábbi ábra érzékelteti:
- önmegvalósítás
- megbecsülés
- szociális
- biztonság
- létfontosság
A legalacsonyabb szint a létfontosságú szükségletek szintje. Levegő, víz, élelem, pihenés, mozgás, védelem a természet viszontagságai ellen, vagyis az élet fenntartásának feltételei tartoznak ide.
http://www.valosagonline.hu/index.php?oldal=cikk&cazon=767&l...

A szervezet általános motivációs állapota, amit értelmezhetünk arousalként is fontos szerepet játszik a viselkedés szerveződésében, és a teljesítményben.
http://old.ektf.hu/hefoppalyazat/pszielmal/a_motivci_s_az_ar...

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Valahol itt van a kutya elásva. :)

Köszönöm a háttér-információkat.

2 days 4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
need state
kezelést igénylő állapot


Explanation:
Esetleg ki lehet egészíteni a kifejezést egy szóval ( jelen esetben a kezeléssel), hogy magyarosabb legyen. Ez a szó a kontextusból derül csak ki.

Gyorgyi Szirmay
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search