along the curvilinear function

Hungarian translation: a görbe vonalú függvény mentén

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:along the curvilinear function
Hungarian translation:a görbe vonalú függvény mentén
Entered by: Eva Blanar

08:15 Sep 7, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics
English term or phrase: along the curvilinear function
a teljes szöveg:
"- moving back along the curvilinear function appropriately in a regressive cycle"

hallottam curvilinear regressionről (amikor nem egyenest, hanem valamilyen görbét illesztenek az adathalmazhoz), de fogalmam nincs, hogy mondják ezt magyarul - viszont itt nem elég egy "a függvénygörbe mentén"?

megj.: nem matematikai szakszöveg, csak fel akarják dobni egy kicsit a tudományossággal vagy annak látszatával.
Eva Blanar
Hungary
a görbe vonalú függvény mentén
Explanation:
Mondják még görbe pályájúnak is, szinonima a kettő.
Selected response from:

Gusztáv Jánvári
Hungary
Grading comment
kösz - alighanem igen görbe ez a függvény, úgyhogy fontos lehet :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4a görbe vonalú függvény mentén
Gusztáv Jánvári
4 +1függvénygörbe mentén
Zsuzsa Berenyi
4 -1a görbe mentén / burkológörbe
Andras Szekany


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
a görbe vonalú függvény mentén


Explanation:
Mondják még görbe pályájúnak is, szinonima a kettő.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 43
Grading comment
kösz - alighanem igen görbe ez a függvény, úgyhogy fontos lehet :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth: görbe vonalú
17 mins

agree  Erzsébet Czopyk: esetleg ívű?
39 mins

agree  hollowman (X): Túlzottan tökéletes! Itt bőven elég lenne "a függvénygörbe mentén" formáció is. - Nem a tudományosságon, hanem annak látszatán van a hangsúly.
58 mins

agree  Balázs Sudár: hollowmannal egyetértve. Amúgy sem látom értelmét a függvénygörbe további pontosításának. lineáris vagy sem...stb.
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
a görbe mentén / burkológörbe


Explanation:
különösen, ha nem mat. szaxöveg, elég ennyi, sztem
a burkológörbe lehet, ha mégiscsak valami mat vagy stat dolog.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-09-07 10:15:58 GMT)
--------------------------------------------------

lehet még: pálya mentén..



Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Gusztáv Jánvári: Görbe mentén azért nem jó, mert a lineáris függvény (az egyenes vonal) is görbe matematikailag, és mégse tévesszük meg, aki tudja, mi az. A burkológörbe egészen más tészta.
4 mins

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
függvénygörbe mentén


Explanation:
Maximálisan eleget tesz az áltudományos szövegkörnyezetnek.

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman (X): Igen, ez is bőven megfelel.
46 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search