weight controlled

Hungarian translation: ellenőrzött súlyú csavar

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:weight controlled bolt
Hungarian translation:ellenőrzött súlyú csavar
Entered by: Katalin Horváth McClure

04:19 Feb 11, 2020
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: weight controlled
Alkatrészlistában szerepel, gázkompresszor fokozatbeállító készletében.
Kettő van, de mindkettőnél a "weight controlled" a kérdéses:
bolt (weight controlled)
locknut (weight controlled)

Képet sem találtam, meg igazából semmit sem, még angolul sem.

Na, szóval milyen csavar ez, és milyen biztosítóanya?
Súlyszabályozott? Súlykorlátozott? Korlátozott súlyú?
Katalin Horváth McClure
United States
ellenőrzött súlyú
Explanation:
Lehetséges, hogy rugóterhelés, vagy súlyterhelés változtatással állítható nyomásszabályzóról (esetleg szállítási mennyiség szabályzóról) van szó. A kialakítástól függően mindkettő (a rugós, vagy a súlyterhelésű is) érzékeny lehet a szabályzásban részt vevő alkatrészek (jelen esetben a csavar) súlyára, és a csavar súlya hozzáadódik a szabályzóelem (rugó, vagy súly) által kifejtett erőhöz. Ezért a szabályzó tervezési számításaiban a csavar és az anyag súlyát meghatározott értéken vették figyelembe.
Így, ha ezt a csavart könnyebbre, vagy nehezebbre (hosszabb/rövidebb, esetleg horganyzott/nem horganyzott, az eredetitől eltérő fejű csavarra) cseréled, megváltozik az erő és így a beállítási érték is.
Hogy nevezi a "fokozatbeállító készletet"?
Selected response from:

Sándor Hamvas
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2ellenőrzött súlyú
Sándor Hamvas
5súly alapján méretezett
JANOS SAMU
5Súlyvezérelt
Andras Szekany


Discussion entries: 14





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
ellenőrzött súlyú


Explanation:
Lehetséges, hogy rugóterhelés, vagy súlyterhelés változtatással állítható nyomásszabályzóról (esetleg szállítási mennyiség szabályzóról) van szó. A kialakítástól függően mindkettő (a rugós, vagy a súlyterhelésű is) érzékeny lehet a szabályzásban részt vevő alkatrészek (jelen esetben a csavar) súlyára, és a csavar súlya hozzáadódik a szabályzóelem (rugó, vagy súly) által kifejtett erőhöz. Ezért a szabályzó tervezési számításaiban a csavar és az anyag súlyát meghatározott értéken vették figyelembe.
Így, ha ezt a csavart könnyebbre, vagy nehezebbre (hosszabb/rövidebb, esetleg horganyzott/nem horganyzott, az eredetitől eltérő fejű csavarra) cseréled, megváltozik az erő és így a beállítási érték is.
Hogy nevezi a "fokozatbeállító készletet"?


Sándor Hamvas
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 64
Grading comment
Köszönöm!
Notes to answerer
Asker: Kérdésedre: restaging kit


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Péter Tófalvi: ez tűnik a legvalószínűbbnek
1 hr
  -> Köszönöm.

agree  Eva Blanar
2 hrs
  -> Köszönöm.

neutral  Andras Szekany: ja, a mai technika mellett nem lehet ám fix súlyú csavart csak úgy levenni a polcról, ugye? szupercsavar szuperanyagból, egyedileg drehálva
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Súlyvezérelt


Explanation:
-

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 547
Notes to answerer
Asker: Ez alatt mit kell érteni?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Sándor Hamvas: Egy csavar és egy anya hogy lehet súlyvezérelt?
47 mins
  -> csak úgy

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
súly alapján méretezett


Explanation:
Amikor az alkatrészek súlyának elsődleges fontossága van, akkor azokat súlyuk és egyéb állandó paramétereik alapján rendelik. Erre mefelelő egyenletek állnak rendelkezésre. Megrendelés vagy beszerelés után nincs ellenőrzött súly, mivel akárhogy csavargatjuk, annak súlya változatlan.


    https://www.vihasteel.com/nuts-bolts-screws-fasteners-weight-calculator/
JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 80




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search