calibration artefact

Hungarian translation: kalibráló eszköz

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:calibration artefact
Hungarian translation:kalibráló eszköz
Entered by: Balázs Gorka

09:50 Apr 10, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / cutting, calibration, tools
English term or phrase: calibration artefact
Ez egy forgácsológéphez tartozó kalibrációs anyagban van. Ez nem a területem, úgyhogy megerősítést, vagy javítást kérnék.

"Width of the purpose-made ***calibration artefact*** (for option 2 only)"

Tipp:
Az erre a célra gyártott kalibráló mûtermék szélessége (csak a 2. opcióra)?
Balázs Gorka
Hungary
kalibráló idomszer (eszköz)
Explanation:
etalonnak valami hivatalosat nevezünk - gépbeállításhoz használhatunk saját gyártású holmit - ami nem lehet etalon (vagy pongyolán nevezzük annak)
az idomszer pedig hivatalos név
Selected response from:

Andras Szekany
Hungary
Grading comment
kalibráló eszköz
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4etalon?
petra_m
4kalibráló idomszer (eszköz)
Andras Szekany
3kalibráló szerkezet
HalmoforBT


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
etalon?


Explanation:
A műtermék helyett más szót használnék, nem vagyok biztos benne, hogy az 'etalon' a legmegfelelőbb, de mérlegek kalibrálására pl. 'etalonsúlyt' használnak.

petra_m
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kalibráló idomszer (eszköz)


Explanation:
etalonnak valami hivatalosat nevezünk - gépbeállításhoz használhatunk saját gyártású holmit - ami nem lehet etalon (vagy pongyolán nevezzük annak)
az idomszer pedig hivatalos név

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 473
Grading comment
kalibráló eszköz

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kalibráló szerkezet


Explanation:
Szerintem azért használja az "artefact" szót, mert egyedi célkészülék/célberendezés/célszerkezet.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 313




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search