crawl

Hungarian translation: információs sáv / infosáv / hírsáv

07:26 Dec 30, 2016
English to Hungarian translations [PRO]
Marketing - Media / Multimedia
English term or phrase: crawl
https://en.wikipedia.org/wiki/News_ticker

A tévéképernyők alján futó szalag, benne hírekkel.

Hasonló kérdés: http://www.proz.com/kudoz/english_to_hungarian/tech_engineer...
Péter Tófalvi
Hungary
Hungarian translation:információs sáv / infosáv / hírsáv
Explanation:
Attól függ, hogy mit tartalmaz. Ha biztos vagy benne, hogy csak hírekről van szó, akkor hírsáv. Ha általánosságban véve beszélnek róla, akkor információs sáv / infosáv.

http://index.hu/kultur/mas/ortthirtv/

"Az Ingatlanpiac c. magazinműsort követően rendkívüli hírműsorral jelentkezett a műsorszolgáltató, amire már jóval előtte felhívták a befogadók figyelmét az információs sávban, a műsorszám előtt kommentár nélküli felvételeket sugároztak a Sándor Palotáról, illetve a debreceni megmozdulásokról."

http://nepszava.hu/cikk/427837-meteorologiai-veszhelyzetet-s...

"Értelemszerűen a rádióban beolvassák, míg a televíziócsatornákon nem csak a hírolvasó mondja be a szöveget, de a képernyő alján, az úgynevezett információs sávban is folyamatosan tájékoztatják a nézőket a gyakorlatról - jegyezte meg Petróczi Tímea."

http://www.fourfourtwo.hu/hirek/valogatott/azonnal-kirugtak-...

"A tévedést a hiteles BBC csatornán követték el, a hírsávban egy rövid ideig volt látható a helytelenül megírt szöveg."

https://hu.wikipedia.org/wiki/CNN_International

"A képernyő alján futó hírsávot egy felugró típus váltotta fel, a stúdiók (Atlanta, London, Hong Kong) díszletei sokkal egységesebbek lettek a 2006 és 2007 közötti időszakban."

http://www.nyest.hu/hirek/homo-textus-avagy-a-feluletes-olva...

"Bizonyos kutatások szerint 40%-kal kevesebbre emlékszünk egy műsorban elhangzottakra, ha olvassuk az alul futó hírsávot."

http://index.hu/tech/net/rss/

"Az RSS, amely az angol rich site summary (gazdag oldalösszefoglaló) rövidítése, változatos sajtószolgálati szoftvereket és kódokat tápláló fájlforma. Lehetővé teszi, hogy a honlaptulaj kikösse oldalára kedvenc újságja híreit, vagy futó hírsáv (ticker) formájában varázsolja deszktopjára őket, esetleg megfelelő szoftverekkel a száz böngészőablak helyett egyben begyűjtse a friss híreket, véleményeket és közlemények"
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2információs sáv / infosáv / hírsáv
Katalin Szilárd
4 +1szalaghírek
Attila Bielik
3mászka
hollowman2
3futószöveg(sáv)
András Veszelka
Summary of reference entries provided
nincs fordítása
Krisztina Lelik

  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
szalaghírek


Explanation:
szerintem

Attila Bielik
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  hollowman2: Nemcsak hírek, hanem reklám vagy bármilyen információ...
17 mins

agree  Gabriella Vento: Ez fedi legjobban szerintem. Reklám remélhetőleg be lesz tiltva ott egy szép napon, a többi agymosó tisztességtelen módszerrel együtt.
16 hrs

54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mászka


Explanation:
Szerintem, inkább mászik, mint fut.
(A fülbemászó dallamok mintájára. Szembemászó -> mászka)

Crawl: a tv-képernyő alsó felében található felület, amelyen dinamikusan frissíthető módon szabadon elhelyezhető bármilyen információ.

http://tinyurl.com/crawl-maszka

hollowman2
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Jól hangzik, de szerintem erre még nem vagyunk felkészülve. :-)


56 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
futószöveg(sáv)


Explanation:
Valóban úgy tűnik, sokan angolul hagyják, magyarul talán ez egy jó megoldás. Ez ugyanis nem csak hír lehet, hanem pl. nézői üzenetek is, és ugyanúgy lehet a képernyő tetején is, mint az alján. Egyéb lehetőségek, amiket találtam:


Képernyő alján futó hírek
https://www.google.hu/search?q=tv szöveg sáv&espv=2&biw=1920...


Képernyő alján futó szöveg
https://www.google.hu/search?q=tv szöveg sáv&espv=2&biw=1920...

Képernyő alján futó hírszalag
https://www.google.hu/search?q=tv szöveg sáv&espv=2&biw=1920...

Futó hírszalag
https://www.google.hu/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&es...
hírsáv
https://www.google.hu/?gws_rd=ssl#q=hírsáv tv&start=0


András Veszelka
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
információs sáv / infosáv / hírsáv


Explanation:
Attól függ, hogy mit tartalmaz. Ha biztos vagy benne, hogy csak hírekről van szó, akkor hírsáv. Ha általánosságban véve beszélnek róla, akkor információs sáv / infosáv.

http://index.hu/kultur/mas/ortthirtv/

"Az Ingatlanpiac c. magazinműsort követően rendkívüli hírműsorral jelentkezett a műsorszolgáltató, amire már jóval előtte felhívták a befogadók figyelmét az információs sávban, a műsorszám előtt kommentár nélküli felvételeket sugároztak a Sándor Palotáról, illetve a debreceni megmozdulásokról."

http://nepszava.hu/cikk/427837-meteorologiai-veszhelyzetet-s...

"Értelemszerűen a rádióban beolvassák, míg a televíziócsatornákon nem csak a hírolvasó mondja be a szöveget, de a képernyő alján, az úgynevezett információs sávban is folyamatosan tájékoztatják a nézőket a gyakorlatról - jegyezte meg Petróczi Tímea."

http://www.fourfourtwo.hu/hirek/valogatott/azonnal-kirugtak-...

"A tévedést a hiteles BBC csatornán követték el, a hírsávban egy rövid ideig volt látható a helytelenül megírt szöveg."

https://hu.wikipedia.org/wiki/CNN_International

"A képernyő alján futó hírsávot egy felugró típus váltotta fel, a stúdiók (Atlanta, London, Hong Kong) díszletei sokkal egységesebbek lettek a 2006 és 2007 közötti időszakban."

http://www.nyest.hu/hirek/homo-textus-avagy-a-feluletes-olva...

"Bizonyos kutatások szerint 40%-kal kevesebbre emlékszünk egy műsorban elhangzottakra, ha olvassuk az alul futó hírsávot."

http://index.hu/tech/net/rss/

"Az RSS, amely az angol rich site summary (gazdag oldalösszefoglaló) rövidítése, változatos sajtószolgálati szoftvereket és kódokat tápláló fájlforma. Lehetővé teszi, hogy a honlaptulaj kikösse oldalára kedvenc újságja híreit, vagy futó hírsáv (ticker) formájában varázsolja deszktopjára őket, esetleg megfelelő szoftverekkel a száz böngészőablak helyett egyben begyűjtse a friss híreket, véleményeket és közlemények"

Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 7
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2
2 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Andras Vass
6 days
  -> Köszönöm!




Reference comments


25 mins
Reference: nincs fordítása

Reference information:
így szokták hagyni, legfeljebb zárójelben megmagyarázhatod.


    Reference: http://sales.tv2.hu/megoldasok/szponzoracios_megjelenesek/25...
Krisztina Lelik
Greece
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search