macrophage

Hungarian translation: nagy egymagvú falósejt, makrofág

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:macrophage
Hungarian translation:nagy egymagvú falósejt, makrofág
Entered by: Katalin Horváth McClure

21:57 Apr 24, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: macrophage
Lektorálok, magyarról angolra fordított szöveget, és a fordító a macrophage szót használta a hízósejt fordítására.
Szerintem ez nem jó, azért is kérdeztem meg a magyar-angol párban a hízósejtet, ami mast cell, vagy mastocyte.
Szeretném tudni, hogy mi a macrophage magyarul, és hogy az alábbi szövegkörnyezetben lehetséges-e, hogy a hízósejt az macrophage lenne:
"A RBL-2H3 hízósejtvonal UV-fénnyel végzett irradiációja dózisdependens módon gátolja a specifikus antigén hatására kiváltott hízósejt degranulációt."
"A hatás a hízósejtek antigén hatására kialakuló degranulációjának gátlásával is magyarázható."
Katalin Horváth McClure
United States
nagy egymagvú falósejt
Explanation:
Meghatározás a Brencsán Orvosi Szótárból. Szakmai körökben makrofágnak vagy macrophag-nak mondják. Nem azonos a mast cell-el. A Google 77 magyar nyelvű találatot ad a macrophag-ra. Az alábbi website csak egy példa. A falósejtek a fertőzések elleni harcban (bekebelezik a baktériumokat) játszanak szerepet, a hízósejtek pl. az allergiában.
Selected response from:

Dr. Janos Annus
Hungary
Grading comment
Nagyon köszönöm, akkor mégsem én gondolom rosszul, hanem a fordító. Megnyugodtam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3nagy egymagvú falósejt
Dr. Janos Annus
4makrofág
Balázs Gorka


  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
nagy egymagvú falósejt


Explanation:
Meghatározás a Brencsán Orvosi Szótárból. Szakmai körökben makrofágnak vagy macrophag-nak mondják. Nem azonos a mast cell-el. A Google 77 magyar nyelvű találatot ad a macrophag-ra. Az alábbi website csak egy példa. A falósejtek a fertőzések elleni harcban (bekebelezik a baktériumokat) játszanak szerepet, a hízósejtek pl. az allergiában.


    Reference: http://xenia.sote.hu/depts/pathophysiology/hematology/hu/not...
Dr. Janos Annus
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Nagyon köszönöm, akkor mégsem én gondolom rosszul, hanem a fordító. Megnyugodtam.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ERIKA DAVID
6 hrs
  -> Köszönöm

agree  Hungi (X)
8 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Elizabeth Rudin
13 hrs
  -> Köszönöm

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
makrofág


Explanation:
A nagy egymagvú falósejt mellett létezik a magyarított banális változat is.

Balázs Gorka
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dr. Janos Annus: Tényleg lehet makrofágnak is "fordítani", mint azt a magyaráztaban fentebb le is írtam.
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search