Medical grade

Hungarian translation: orvosi/gyógyászati használatra

08:37 Apr 6, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: Medical grade
Pl. egy injekcióstű. A medical grade, időnként pedig medical degree a tisztasági fokozatra utal, vagy a felhasználási célra? Szerintem inkább az előbbire, és így gyógyászat tisztaságúnak fordítanám.

Felsorolásban van, ezért nem derül ki róla több.
SZM
Hungarian translation:orvosi/gyógyászati használatra
Explanation:
hu01.kompass.com/main.php?topmenu=kodkereso&kod=3087000 : Ágazat: Gyártas 30 Műanyag termékek 3087000 Műanyag termékek kórházi és orvosi használatra 3087001 Műanyag spatulák orvosi célokra 3087002 Műanyag spatulák orvosi célú ...
www.arcanum.com/free_zone/classifications/locarno/hubt24.ht... : ... Autóklávok, fertőtlenítő készülékek [orvosi használatra]
www.mszt.hu/kozlony/2004_01/kozlony.pdf : ... TC 76 Transzfúziós, infúziós és injekciós berendezések orvosi és gyógyászati használatra ISO 8871-1:2003 Parenterális kezelésekben és gyógyászatban használt eszközök ...
oami.eu.int/en/mark/marque/euronice/pdf/2004%20head%20HU%20Hungarian.pdf : ... készítmények; egészségügyi készítmények gyógyászati használatra
Úgy látszik, nincs egyetlen megkülönböztetett használatú kifejezés.
Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
A gyógyászati használatnál maradok, éppen azért, hogy ne legyen leszűkítve a fogalom. Köszönöm a segítséget!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1orvosi/gyógyászati használatra
HalmoforBT
4orvosi tisztaságú
ilaszlo


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
medical grade
orvosi tisztaságú


Explanation:
16 találat a Google-on.

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2005-04-06 09:10:12 GMT)
--------------------------------------------------

+ tisztasági fok (medical degree)

ilaszlo
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20

35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
medical grade
orvosi/gyógyászati használatra


Explanation:
hu01.kompass.com/main.php?topmenu=kodkereso&kod=3087000 : Ágazat: Gyártas 30 Műanyag termékek 3087000 Műanyag termékek kórházi és orvosi használatra 3087001 Műanyag spatulák orvosi célokra 3087002 Műanyag spatulák orvosi célú ...
www.arcanum.com/free_zone/classifications/locarno/hubt24.ht... : ... Autóklávok, fertőtlenítő készülékek [orvosi használatra]
www.mszt.hu/kozlony/2004_01/kozlony.pdf : ... TC 76 Transzfúziós, infúziós és injekciós berendezések orvosi és gyógyászati használatra ISO 8871-1:2003 Parenterális kezelésekben és gyógyászatban használt eszközök ...
oami.eu.int/en/mark/marque/euronice/pdf/2004%20head%20HU%20Hungarian.pdf : ... készítmények; egészségügyi készítmények gyógyászati használatra
Úgy látszik, nincs egyetlen megkülönböztetett használatú kifejezés.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
A gyógyászati használatnál maradok, éppen azért, hogy ne legyen leszűkítve a fogalom. Köszönöm a segítséget!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dr. Janos Annus: A "gyógyászati használalatra" talán helyesebbb, mert nem szűkíti le a fogalmat (bár az angol kifejezés azt teszi) az orvosi tevékenységre. Egyes "medical grade" eszközöket más eü. dolgozók is használnak.
34 mins
  -> köszönöm




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search