claims database

Hungarian translation: egészségügyi ellátási adatbázis

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:claims database
Hungarian translation:egészségügyi ellátási adatbázis
Entered by: Annamária Dr. Kemény

09:01 Sep 25, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Medical: Health Care / Beteg/társadalombiztosítás
English term or phrase: claims database
Biztosítási adatbázis?

"A recent study examined the relationship
of medication compliance to fracture risk from 35 537
women in two US claims databases over a 2-year period."
Annamária Dr. Kemény
Hungary
egészségügyi ellátási adatbázis
Explanation:
A cikk első része itt van:
www.medscape.com/viewarticle/559702

A mondat nem hibás - nem a két adatbázist hasonlították össze egymással, hanem ezek felhasználásával a "medical complience" (terápia betartása/mellőzése) és a "fracture risk" (törés kockázata) közötti összefüggést vizsgálták. A cikk további része nem látható, de feltételezhető, hogy a ténylegesen bejelentett kezelt törések, illetve az érintett páciensek terápiával kapcsolatos viselkedése összehasonlításával állítottak fel összefüggést a két faktor között.

Lehet, hogy van jobb magyar neve is, itt van egy:
"… mára közel tízéves, az országteljes lakosságát érintô, tételes egészségügyi ellátási adatbázis áll a magyar biztosító rendelkezésére a közfinanszírozott esetekrôl. .. Itt lenne az idô arra is, hogy a beteg kezelése során az orvos is megkaphassa a páciensre vonatkozó szükséges információkat. Ma ezt az adatbázist az egészségbiztosító használja finanszírozási és ellenôrzési célból, illetve az adatok – megfosztva a konkrét személy azonosításának lehetôségétôl – népegészségügyi kutatások és statisztikai elemzések segítségével hasznosulnak. "
http://biloba.hu/ime/2006_03/40-42.pdf
Selected response from:

István Hirsch
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1egészségügyi ellátási adatbázis
István Hirsch
3*** lásd kifejtve ***
Attila Hajdu


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
egészségügyi ellátási adatbázis


Explanation:
A cikk első része itt van:
www.medscape.com/viewarticle/559702

A mondat nem hibás - nem a két adatbázist hasonlították össze egymással, hanem ezek felhasználásával a "medical complience" (terápia betartása/mellőzése) és a "fracture risk" (törés kockázata) közötti összefüggést vizsgálták. A cikk további része nem látható, de feltételezhető, hogy a ténylegesen bejelentett kezelt törések, illetve az érintett páciensek terápiával kapcsolatos viselkedése összehasonlításával állítottak fel összefüggést a két faktor között.

Lehet, hogy van jobb magyar neve is, itt van egy:
"… mára közel tízéves, az országteljes lakosságát érintô, tételes egészségügyi ellátási adatbázis áll a magyar biztosító rendelkezésére a közfinanszírozott esetekrôl. .. Itt lenne az idô arra is, hogy a beteg kezelése során az orvos is megkaphassa a páciensre vonatkozó szükséges információkat. Ma ezt az adatbázist az egészségbiztosító használja finanszírozási és ellenôrzési célból, illetve az adatok – megfosztva a konkrét személy azonosításának lehetôségétôl – népegészségügyi kutatások és statisztikai elemzések segítségével hasznosulnak. "
http://biloba.hu/ime/2006_03/40-42.pdf


István Hirsch
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: jóóóó
9 hrs
  -> Köszönöm.

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
*** lásd kifejtve ***


Explanation:
Összefüggés a két biztosítási adatbázisban szereplő 35 537 nő két év alatt bejelentett csonttörési szolgáltatási igénye között.
Sántítani látszik az eredeti mondat. Ha tényleg igénybejelentésről van szó, az már nem "risk", hanem megtörtént esemény.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days1 hr (2007-09-27 10:17:37 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Persze, hogy nem a 2 adatbázist hasonlították össze.

Attila Hajdu
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search