acted on

Hungarian translation: megfelelően jártak el (ebben az esetben a választásnak megfelelően)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:acted on
Hungarian translation:megfelelően jártak el (ebben az esetben a választásnak megfelelően)
Entered by: Annamária Dr. Kemény

07:13 Mar 12, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care / Döntéshozatali folyamat, kérdőíves felmérés
English term or phrase: acted on
"Decision quality" refers to the extent to which the patient's choice is (a) informed, (b) consistent with her personal attitudes about [...], and (c) acted on.
Annamária Dr. Kemény
Hungary
megfelelően jártak el (ebben az esetben a választásnak megfelelően)
Explanation:
Hasonló szerkezet:
“We believe there is still a great deal to do in the Community in the field of regional policy. The possibilities have perhaps not been properly realised or acted on."
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Köszönöm a fordítási javaslatot, elfogadom.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2megfelelően jártak el (ebben az esetben a választásnak megfelelően)
Attila Széphegyi
5került végrehajtásra/megvalósításra
Katalin Horváth McClure


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
került végrehajtásra/megvalósításra


Explanation:
Itt arról van szó, hogy a "döntés minőségét" aszerint állapítják meg, hogy beteg választása a: milyen mértékben "informált"; b: mennyire felel meg a ...-vel kapcsolatos személyes hozzáállásának (meggyőződésének); és c: milyen mértékben került végrehajtásra, milyen mértékben valósították meg.

Azért adtam meg külön választ, mert Sándor válaszából úgy tűnik, mintha a c az a és b-n alapulna, pedig nem erről van szó.
Az a, b, c alatt felsorolt három dolog egymástól független, és úgy is kerül kiértékelésre.
Például lehet olyan, hogy a beteg választása NEM megfelelően "informált", de megegyezik a meggyőződésével, és végre is hajtják.
Például ha az orvos nem mondja el a kockázatokat, vagy a betegnek odaadják az ismertetőt, de mondjuk nem tud olvasni (vagy azon a nyelven nem ért), vallási meggyőződése miatt alapvetően elutasítja a műtétet (Jehova tanúi), és nem is műtik meg.
Ez a döntés nyilván nem túl jó minőségű.

Az sem jó minűségű döntés, ha a beteg informált (ismeri a kockázatokat), a választása nem egyezik meg a hozzáállásával (Jahova tanúja, igazából nem akarja a műtétet, de meggyőzik), és meg is műtik.

Sorolni lehetne a példákat: csak azt szerettem volna megmutatni, hogy a c) független lehet az a-tól és a b-től, nem feltételnül azokon nyugvó.

Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
megfelelően jártak el (ebben az esetben a választásnak megfelelően)


Explanation:
Hasonló szerkezet:
“We believe there is still a great deal to do in the Community in the field of regional policy. The possibilities have perhaps not been properly realised or acted on."



    Reference: http://ec.europa.eu/regional_policy/policy/history/index_hu....
Attila Széphegyi
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm a fordítási javaslatot, elfogadom.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Istvan Nagy
18 hrs
  -> Köszönöm.

agree  twelverainbow: Ez így gördülékenyebb
3 days 38 mins
  -> Köszönöm.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search