hormone pattern

Hungarian translation: hormonösszetétel

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hormone pattern
Hungarian translation:hormonösszetétel
Entered by: Ildiko Santana

19:48 Sep 9, 2014
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
English term or phrase: hormone pattern
Context:
- hormone patterns - in theory men are supposed to be high testosterone and low estrogen and women are supposed to have high estrogen and low testosterone but in reality there is far far more variation within “each” sex than between “each” sex including women having “masculine” hormone patterns and men having “feminine” hormone patterns all without those people having any sort of “disease” or “disorder” or anything being wrong with them at all.
Daniel Holländer
Hungary
hormonösszetétel
Explanation:
Az angol "hormonal ..." magyarul a jelzős alak ("hormonális...) helyett ez esetben a "hormone ..." egy szóban is kifejezhető, például hormone level - hormonszint, hormonpótlás - hormone replacement, stb. vagy a kérdezett hormone pattern - hormonösszetétel. Néhány példa:

"A megnövekedett szerotonin képzéssel függ össze az aluszékonyság, a motoneuronok fokozott ingerelhetősége, a megváltozott hormonösszetétel, a kardiovaszkuláris és metabolikus hatások mind az agyban, mind a periférián."
http://tf.hu/wp-content/uploads/2009/07/oh_dis.pdf

vagy:
"A hormonszint változását akár egészségesnek is tekinthetnénk, hiszen számos bizonyíték van arra, hogy ez akadályozza a daganatos betegségek és egyes időskori elváltozások kialakulását. Vagyis egy bizony hormonösszetétel és hormonszint csak egy bizonyos életkorban szükséges a nők számára. Miért kell nagymamakorú nőknek csak azért hormonpótlást adni, hogy bizonyos , az aktív korú nőkre jellemző állapotot fenntartsunk náluk - kérdezik a témával foglalkozó szakemberek."
vagy:
"Fontos megjegyezni, hogy különbség van a férfiak és nők között. A nők esetében egészségesebb a nagyobb zsír arány, mint a férfiaknál. Ennek oka, a szülésre való alkalmasság, továbbá az eltérő hormonösszetétel."
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
Köszönöm a választ, először én is a hormonösszetételre bukkantam, de tudtam azóta szakemberrel is konzultálni, és nem teljesen jelenti ugyanazt a kettő, noha elsőre nekem is jónak tűnt a megoldás.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5(nemi) hormonális jelleg / (nemi) hormonális profil
Katalin Szilárd
4hormonösszetétel
Ildiko Santana
1hormonális mintázat
Zsofia Koszegi-Nagy


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
hormonális mintázat


Explanation:
Ebben nem vagyok biztos, de én így írnám, bár magyarul sehogy sem találtam túl sok találatot minderre az interneten.
Nálunk szerintem inkább a hormonszint vagy a hormonális szint szavakat használják erre is - erre utalnak az alábbi találatok is:
http://sugabetic.me/wp-content/uploads/2013/11/MenstrualCycl... > http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4b/Men... > http://en.wikipedia.org/wiki/Menstrual_cycle#mediaviewer/Fil... > http://www.infertility.hu/hormontabla.htm


Example sentence(s):
  • A nőknél nemi érést követően megindul a menstruációs ciklus. Ezt az ismétlődő hormonális mintázatot az agyalapi mirigy, azt pedig az agy irányítja. Nem véletlen tehát, hogy a pszichés faktorok, működések, milyen indirekt módon tudnak

    Reference: http://drgulyas.hu/miben-masok-a-nok
Zsofia Koszegi-Nagy
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Jaj, nem tudtam, hogy csak 1x lehet pontokat adni. Elnézést, most először használtam a proz-on ezt a funkciót. Köszönöm a választ, ez volt ebben az esetben a jó válasz. Szakértő véleményét is ki tudtam kicsivel később kérni, és hormonális mintázatot javasolt ő is.


14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
(nemi) hormonális jelleg / (nemi) hormonális profil


Explanation:
Léteznek ugye a nemi jellegek, itt ugyanez a lényeg csak kifejezetten a nemi hormonokra szűkített ez a kifejezés. De úgy is ki lehet fejezni, hogy hormonális profil: női vagy férfi hormonális profil/jelleg.

Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 92
Notes to answerer
Asker: Kedves Katalin, köszönöm a választ!


21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hormonösszetétel


Explanation:
Az angol "hormonal ..." magyarul a jelzős alak ("hormonális...) helyett ez esetben a "hormone ..." egy szóban is kifejezhető, például hormone level - hormonszint, hormonpótlás - hormone replacement, stb. vagy a kérdezett hormone pattern - hormonösszetétel. Néhány példa:

"A megnövekedett szerotonin képzéssel függ össze az aluszékonyság, a motoneuronok fokozott ingerelhetősége, a megváltozott hormonösszetétel, a kardiovaszkuláris és metabolikus hatások mind az agyban, mind a periférián."
http://tf.hu/wp-content/uploads/2009/07/oh_dis.pdf

vagy:
"A hormonszint változását akár egészségesnek is tekinthetnénk, hiszen számos bizonyíték van arra, hogy ez akadályozza a daganatos betegségek és egyes időskori elváltozások kialakulását. Vagyis egy bizony hormonösszetétel és hormonszint csak egy bizonyos életkorban szükséges a nők számára. Miért kell nagymamakorú nőknek csak azért hormonpótlást adni, hogy bizonyos , az aktív korú nőkre jellemző állapotot fenntartsunk náluk - kérdezik a témával foglalkozó szakemberek."
vagy:
"Fontos megjegyezni, hogy különbség van a férfiak és nők között. A nők esetében egészségesebb a nagyobb zsír arány, mint a férfiaknál. Ennek oka, a szülésre való alkalmasság, továbbá az eltérő hormonösszetétel."

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 34
Grading comment
Köszönöm a választ, először én is a hormonösszetételre bukkantam, de tudtam azóta szakemberrel is konzultálni, és nem teljesen jelenti ugyanazt a kettő, noha elsőre nekem is jónak tűnt a megoldás.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search