felfázás

Hungarian translation: cystitis / bladder inflammation

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:felfázás
Hungarian translation:cystitis / bladder inflammation
Entered by: Ildiko Santana

23:44 May 27, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
English term or phrase: felfázás
-
mityo
Hungary
two options
Explanation:
A felfázás széleskörben elterjedt laikus terminus mind a (húgy)hólyaghurutra (ami cystitis angolul), mind a (húgy)hólyaggyulladásra (ami bladder inflammation angolul). Sajnos mezei kifejezés most nem ugrik be rá.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 52 mins (2004-05-28 01:37:00 GMT)
--------------------------------------------------

Tkp. a \"cystitis\" = inflammation of the urinary bladder, szóval valószínűleg mindkét forma használható.
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
kösz
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4two options
Ildiko Santana
4 -1catch a chill
denny (X)


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
felfázás
two options


Explanation:
A felfázás széleskörben elterjedt laikus terminus mind a (húgy)hólyaghurutra (ami cystitis angolul), mind a (húgy)hólyaggyulladásra (ami bladder inflammation angolul). Sajnos mezei kifejezés most nem ugrik be rá.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 52 mins (2004-05-28 01:37:00 GMT)
--------------------------------------------------

Tkp. a \"cystitis\" = inflammation of the urinary bladder, szóval valószínűleg mindkét forma használható.

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 34
Grading comment
kösz

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
felfázás
catch a chill


Explanation:
szótár
http://www.jsonline.com/alive/news/mar03/126006.asp

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 5 mins (2004-05-28 01:49:17 GMT)
--------------------------------------------------

Szerintem a mellékelt NYT link kétségtelenül erröl (is) szól.
Lehet, hogy a Times cikkirójának nagyobb a szókincse? Már a gondolatért is bocsánatot kérek.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 16 mins (2004-05-28 02:00:53 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.wemsi.org/cold.html
incipient hypothermia - talán ez tudományosabban hangzik...

denny (X)
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 13

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ildiko Santana: Valóban ez szerepel az Országh-Futász-Kövecses nagyszótárban, de ha bárki itt (USA) ezt hallja, azt gondolja, hogy "you're cold'.. Megkérdeztem "monolingual" férjemet is, számára mit mond a "catch a chill". Válasz, "That it got chilly. That you are cold."
1 hr
  -> nézd meg a linket... no igen: a felfázás lényeges eleme a fázás

disagree  Judit7: Szerintem a felfázás lényege, hogy valaki "alulról" kapja hideget, például ha hideg kövön vagy földön ül, aminek a fent említett hólyaghurut az eredménye, nem pedig a nátha. Ezért a külön kifejezés, tehát nem "meg" hanem felfázás.
7 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search