dome

Hungarian translation: visszatartó/támasztó sisak vagy kupola

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dome
Hungarian translation:visszatartó/támasztó sisak vagy kupola
Entered by: Katalin Szilárd

09:12 May 13, 2018
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: dome
Kedves Kollégák!

Az lenne a kérdés, hogy a fenti kifejezés hogy fordul magyarra, ha egy ballon nélküli button szondáról (szondás tápláláshoz) van szó?

"Lubricate stretched dome and gently insert into stoma."

Előre is köszönöm a segítséget.
István Takács
visszatartó/támasztó sisak
Explanation:
Ha nincs semmilyen ábra vagy részletes kép, ahol a dome-ot megjelölik, akkor szerintem kérdezz rá az ügyfélnél. Ezt ábra nélkül nem lehet teljesen biztosra megmondani.

Szerintem a dome itt ugyanazt jelenti, mint a kinyitott állapotú bolster.
A dome az a sisak formájú rész.
A bolster a bevezetéskor nincs nyitott állapotban:

https://www.appliedmedical.net/resources/edu-guides/C-4399-C...

Lásd 5. oldal bal oldali kép non-deployed és deployed bolster.

Ez a Boston Scientific eszköze:

http://www.bostonscientific.com/content/dam/bostonscientific...

Itt úgy írják: dome-bolstered, tehát, hogy ezzel a dome-mmal támasztják meg.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2018-05-13 14:17:30 GMT)
--------------------------------------------------


De a kupola is jó sisak helyett.

Támasztó sisak vagy kupola

A formája a lényeg.

Ez mondjuk a "kapszulás" változat, de itt szépen látszik, hogy miről is van szó:

youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=XIiKvugayqE
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4visszatartó/támasztó sisak
Katalin Szilárd
1sapka
Marianna Brazda, MCIL


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
sapka


Explanation:
csak egy tipp

Marianna Brazda, MCIL
United Kingdom
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
visszatartó/támasztó sisak


Explanation:
Ha nincs semmilyen ábra vagy részletes kép, ahol a dome-ot megjelölik, akkor szerintem kérdezz rá az ügyfélnél. Ezt ábra nélkül nem lehet teljesen biztosra megmondani.

Szerintem a dome itt ugyanazt jelenti, mint a kinyitott állapotú bolster.
A dome az a sisak formájú rész.
A bolster a bevezetéskor nincs nyitott állapotban:

https://www.appliedmedical.net/resources/edu-guides/C-4399-C...

Lásd 5. oldal bal oldali kép non-deployed és deployed bolster.

Ez a Boston Scientific eszköze:

http://www.bostonscientific.com/content/dam/bostonscientific...

Itt úgy írják: dome-bolstered, tehát, hogy ezzel a dome-mmal támasztják meg.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2018-05-13 14:17:30 GMT)
--------------------------------------------------


De a kupola is jó sisak helyett.

Támasztó sisak vagy kupola

A formája a lényeg.

Ez mondjuk a "kapszulás" változat, de itt szépen látszik, hogy miről is van szó:

youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=XIiKvugayqE

Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 200




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search