study doctor

Hungarian translation: vizsgálóorvos

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:study doctor
Hungarian translation:vizsgálóorvos
Entered by: Zsuzsanna Dr Sassiné Riffer

07:15 Apr 3, 2020
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: study doctor
Kontextus: klinikai vizsgálathoz kapcsolódó beleegyező nyilatkozat

"I have read the main patient information sheet and the main informed consent form and have had the opportunity to consult it with the investigator or the study doctor designated for the information procedure."
Zsuzsanna Dr Sassiné Riffer
Hungary
vizsgálóorvos
Explanation:
A vizsgálóorvos kifejezetten a klinikai kutatások kontextusában alkalmazott szakkifejezés. Olyan orvosról van szó, aki lebonyolítja a klinikai kutatást, és adott esetben az ezzel kapcsolatos vizsgálatokat elvégzi a betegen
Selected response from:

Kata Paulin
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1vizsgálóorvos
Kata Paulin
5a vizsgálattal kapcsolatos tájékoztatásért felelős orvos
JANOS SAMU
5vizsgálóorvos
Andrea-Tünde Egeresi
4 +1vizsgálóorvos
Balázs Sudár


Discussion entries: 2





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
vizsgálóorvos


Explanation:
investigator - vizsgálatvezető

Balázs Sudár
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 58

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd: Itt egyértelmű, hogy két külön személyről van szó: investigator OR the study doctor.
1 hr

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
vizsgálóorvos


Explanation:
Minden korábbi munkám során ezt használtam/kellett használnom, ez a bevett, OGYÉI által is elfogadott fordítás.

Andrea-Tünde Egeresi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
Notes to answerer
Asker: Akkor jelen esetben vizsgálatvezető (investigator), és tájékoztatásért felelős vizsgálaóorvos (study doctor designated for the information procedure)? Szerepel a dokumentumban még principal investigator is. Ő akkor ki lenne magyarul?


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
vizsgálóorvos


Explanation:
A vizsgálóorvos kifejezetten a klinikai kutatások kontextusában alkalmazott szakkifejezés. Olyan orvosról van szó, aki lebonyolítja a klinikai kutatást, és adott esetben az ezzel kapcsolatos vizsgálatokat elvégzi a betegen

Example sentence(s):
  • Betegtájékoztató, beleegyező nyilatkozat vagy egyéb, betegek kezébe kerülő anyagok adminisztratív változása (pl. dokumentum azonosítók, engedélyezési dátumok javítása; megbízó név- vagy címváltozása; <b>vizsgálóorvos</b> elérhet
  • A progressziómentes túlélést (PFS) <b>klinikai vizsgálóorvosok</b> értékelték az NCI-WG (National Cancer Institute-sponsored Working Group) IWCLL által (International Workshop for Chronic Lymphocytic Leukemia) revideált irányelvei (2008) szeri

    https://www.ogyei.gov.hu/a_modositasok_eljarasrendje_ugycsoportok_szerint
    https://www.ema.europa.eu/en/documents/product-information/venclyxto-epar-product-information_hu.pdf
Kata Paulin
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana
1 day 9 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
study doctor (designated for the information procedure)
a vizsgálattal kapcsolatos tájékoztatásért felelős orvos


Explanation:
Csak így együtt van értelme a megadott szövegkörnyezet szerint.

JANOS SAMU
United States
Works in field
PRO pts in category: 92




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search