benefit

Hungarian translation: előny/haszon

15:51 Apr 3, 2020
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: benefit
Kontextus: beleegyező nyilatkozat biológiai minta biobankban történő elhelyezéséhez

"You will not receive any direct benefit from donating your samples."

"Information from research on your RBR samples may lead to discoveries, inventions, or development of commercial products. You and your family will not receive any benefits or payment if this happens."
Zsuzsanna Dr Sassiné Riffer
Hungary
Hungarian translation:előny/haszon
Explanation:
Korábbi brit ügyfél klinikai refi anyagából:

ENG: You will not benefit directly from participating in this sub-study.

HU: Önnek nem származik közvetlen előnye abból, hogy részt vesz ebben az alvizsgálatban

VAGY:

ENG: I understand that the research may not necessarily benefit me directly, however it may help in the development of better treatments for others in the future.

HU: Megértettem, hogy a kutatásnak nem feltétlenül lesz közvetlen haszna számomra, azonban segíthet abban, hogy jobb kezeléseket fejlesszenek ki mások számára a jövőben.


Selected response from:

Kata Paulin
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3előny/haszon
Kata Paulin
5 +2előny, haszon
Janos Fazakas
5 -1juttatás
Peter Szekretar


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
előny, haszon


Explanation:
Nem származik semmiféle anyagi előnye, haszna amennyiben ...

Janos Fazakas
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd: Az anyagit nem tenném bele. Mivel különírják a paymentet, a benefit sokszor ilyenkor egészségügyi előnyt/hasznot jelent. Pl. nem fog a mintaadásért cserébe jobb egészségügyi ellátást kapni, vagy nem fog ezért drága gyógyszerhez ingyen hozzájutni stb.
1 hr

agree  JANOS SAMU: Maradj az előnynél. Itt nem kell a haszon.
4 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
előny/haszon


Explanation:
Korábbi brit ügyfél klinikai refi anyagából:

ENG: You will not benefit directly from participating in this sub-study.

HU: Önnek nem származik közvetlen előnye abból, hogy részt vesz ebben az alvizsgálatban

VAGY:

ENG: I understand that the research may not necessarily benefit me directly, however it may help in the development of better treatments for others in the future.

HU: Megértettem, hogy a kutatásnak nem feltétlenül lesz közvetlen haszna számomra, azonban segíthet abban, hogy jobb kezeléseket fejlesszenek ki mások számára a jövőben.




Kata Paulin
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd: Igen, ez így jó. Nem kell a anyagit beletenni. Annyi még, hogy a research az ugyanaz mint a trial, azaz a vizsgálat, tehát nem kutatásként fordítandó.
2 hrs

agree  Balázs Sudár: közvetlen előny
3 hrs

agree  JANOS SAMU: Maradj az előnynél. Itt nem kell a haszon.
4 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
juttatás


Explanation:
direct benefit – közvetlen juttatás
payment – fizetés

Peter Szekretar
France
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Szilárd: A benefit itt nem anyagi juttatás, hanem egészségügyi előny/haszon. Pl. nem fog a mintaadásért cserébe jobb egészségügyi ellátást kapni, vagy nem fog ezért drága gyógyszerhez ingyen hozzájutni stb.
1 hr

disagree  Balázs Sudár: Közvetlen előnyt jelent az állapot javulása is, mivel azonban csak mintákat adományoz a beteg, ezért közvetlen előnye (sem egészségügyi, sem anyagi) nem származik a részvételből
2 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search