treatment delays

Hungarian translation: terápiahalasztások / kezelések halasztása

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase: treatment delays
Hungarian translation:terápiahalasztások / kezelések halasztása
Entered by: Katalin Szilárd

04:45 Apr 24, 2020
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: treatment delays
Kontextus: protokoll szinapszis

"Patients will undergo tumor assessments at screening and every 8 weeks ( 7 days) for 48 weeks following Day 1 of Cycle 1 regardless of treatment delays."
Zsuzsanna Dr Sassiné Riffer
Hungary
terápiahalasztások / kezelések halasztása
Explanation:
A treatment delay alatt a kezelések halasztását értik.

http://www.elitmed.hu/folyoiratok/lam/0206/23.htm

Új elem a szabályozásban, hogy I. és II. fázisú klinikai vizsgálat csak az OGYI ... is megengedhető, ha az ismert és elfogadott kezelés halasztása nem jelenti a ...

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2020-04-24 12:39:47 GMT)
--------------------------------------------------

https://docplayer.hu/7807575-Attetes-vesedaganatos-betegek-e...

Dose reduction and treatment delay happened in 8 (7.9%) and 12 (11.9%) cases, respectively

Dózisredukció 8 (7,9%), terápiahalasztás 12 (11,9%) esetben történt

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2020-04-24 13:45:28 GMT)
--------------------------------------------------

Klinikai vizsgálatok esetében halasztani szoktak, nem késni a kezeléssel.
Ha késnek egy kezeléssel (mármint ha ezt a kifejezét hazsnáljuk,) az nem klinikai vizsgálat. Késedelmes kezelés stb. az hiba.
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5terápiahalasztások / kezelések halasztása
Katalin Szilárd
5[fügetlenül attól, hogy] esetleg késve kezdték őket kezelni
JANOS SAMU
4 +1A kezelés esetleges késleltetése /a kezelést érintő esetleges késedelem
Emese Tsuro


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
A kezelés esetleges késleltetése /a kezelést érintő esetleges késedelem


Explanation:
Úgy tűnik, hogy itt arról van szó, hogy akkor is vizsgálják a daganatot meghatározott időközönként, ha magát a rakellenes kezelését késleltetni kell valamilyen okból kifolyólag.

Emese Tsuro
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Szekretar: A kezelés(ek) késleltetése, szerintem.
4 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
[regardless of] treatment delays
[fügetlenül attól, hogy] esetleg késve kezdték őket kezelni


Explanation:
A szöveg arra utal, hogy már esetleg meg is kellett volna kezdeni a kezelést, de a daganat értékelését egységesen kell elvégezni mindenkinél az összehasonlíthatóság érdekében akár időben kezdték meg a beteg kezelését akár nem.

JANOS SAMU
United States
Works in field
PRO pts in category: 92

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
terápiahalasztások / kezelések halasztása


Explanation:
A treatment delay alatt a kezelések halasztását értik.

http://www.elitmed.hu/folyoiratok/lam/0206/23.htm

Új elem a szabályozásban, hogy I. és II. fázisú klinikai vizsgálat csak az OGYI ... is megengedhető, ha az ismert és elfogadott kezelés halasztása nem jelenti a ...

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2020-04-24 12:39:47 GMT)
--------------------------------------------------

https://docplayer.hu/7807575-Attetes-vesedaganatos-betegek-e...

Dose reduction and treatment delay happened in 8 (7.9%) and 12 (11.9%) cases, respectively

Dózisredukció 8 (7,9%), terápiahalasztás 12 (11,9%) esetben történt

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2020-04-24 13:45:28 GMT)
--------------------------------------------------

Klinikai vizsgálatok esetében halasztani szoktak, nem késni a kezeléssel.
Ha késnek egy kezeléssel (mármint ha ezt a kifejezét hazsnáljuk,) az nem klinikai vizsgálat. Késedelmes kezelés stb. az hiba.

Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 224
Grading comment
Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search