futility analysis

Hungarian translation: eredménytelenségi elemzés / eredménytelenségre vonatkozó elemzés

07:39 Jun 10, 2020
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Medical: Pharmaceuticals / clinical trials
English term or phrase: futility analysis
"There are no prospectively planned interim efficacy or futility analyses."

The term 'futility' is used to refer to the inability of a clinical trial to achieve its objectives.
Zsuzsanna Dr Sassiné Riffer
Hungary
Hungarian translation:eredménytelenségi elemzés / eredménytelenségre vonatkozó elemzés
Explanation:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17128426/


The term 'futility' is used to refer to the inability of a clinical trial to achieve its objectives. In particular, stopping a clinical trial when the interim results suggest that it is unlikely to achieve statistical significance can save resources that could be used on more promising research

https://www.pharmindex-online.hu/hirek-cikkek/a-tardis-vizsg...

3096 beteg randomizálása után viszont a DMC ajánlására a vizsgálatot leállították, részben eredménytelenség miatt...

https://ec.europa.eu/health/documents/community-register/200...

Gyermekkor: Egy 477, 0-17 éves korú beteg bevonásával történt placebo-kontrollos klinikai vizsgálat adatai, melyet eredménytelenség miatt leállítottak, nem erősítették meg a Xigris hatásosságát gyermekkorú betegekben és a központi idegrendszeri vérzések aránya magasabb volt a placebo-csoporthoz képest.
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1hiábavalósági elemzés
József Lázár
5sikertelenség okainak elemzése
JANOS SAMU
5 -1eredménytelenségi elemzés / eredménytelenségre vonatkozó elemzés
Katalin Szilárd


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
hiábavalósági elemzés


Explanation:
Gyakori teszt arra nézve, hogy vajon a vizsgálat hiábavaló-e, vagyis nem érdemes folytatni.

József Lázár
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
6 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
eredménytelenségi elemzés / eredménytelenségre vonatkozó elemzés


Explanation:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17128426/


The term 'futility' is used to refer to the inability of a clinical trial to achieve its objectives. In particular, stopping a clinical trial when the interim results suggest that it is unlikely to achieve statistical significance can save resources that could be used on more promising research

https://www.pharmindex-online.hu/hirek-cikkek/a-tardis-vizsg...

3096 beteg randomizálása után viszont a DMC ajánlására a vizsgálatot leállították, részben eredménytelenség miatt...

https://ec.europa.eu/health/documents/community-register/200...

Gyermekkor: Egy 477, 0-17 éves korú beteg bevonásával történt placebo-kontrollos klinikai vizsgálat adatai, melyet eredménytelenség miatt leállítottak, nem erősítették meg a Xigris hatásosságát gyermekkorú betegekben és a központi idegrendszeri vérzések aránya magasabb volt a placebo-csoporthoz képest.


Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 224

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  JANOS SAMU: Függetlenül attól, hogy 2 referenciádban eredménytelenséget használtak, a szóhasználat helytelen. A sikertelenség volt az eredmény, mert nem érték el a kitűzött célt.
1 day 3 mins
  -> A sikertelenség (a study failure) teljesen mást jelent. Pont azért eredménytelen, mert nem érte el a kitűzött eredményt. "díj a kutatás eredménytelen befejezése esetén is jár,": https://tinyurl.com/ybhzxyuj https://tinyurl.com/y8xk4enr

1 day 7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
sikertelenség okainak elemzése


Explanation:
Bár a futility hiábavalóságot is jelent, itt kifejezetten arról van, szó, hogy a kutatás nem éri el a kitűzött célt. Ez a sikertelenség magyarul. Az eredménytelenség szintén nem jó, mert bármilyen vizsgálatot vagy kutatást végeznek annak van eredménye, csak éppen nem biztos, hogy pozitív, hanem lehet negatív is, de mindenképpen eredmény.


    https://thebusiness.blog.hu/2016/09/07/a_sikertelenseg_5_oka
    https://terapiak.hu/az-igazi-boldog-parkapcsolat/
JANOS SAMU
United States
Works in field
PRO pts in category: 92

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Szilárd: Ez teljesen mást jelent. Ez angolul a study/trial failure: https://cyntegrity.com/7-reasons-clinical-trials-fail/ e
1 hr
  -> A sikertelenséget angolul többféleképpen ki lehet fejezni, de itt a futilityt kellett a szövegkörnyezethez illő módon magyarul kifejezni.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search