bonded-tip slug

Hungarian translation: részben köpenyes (expanzív) lőszer

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bonded-tip slug
Hungarian translation:részben köpenyes (expanzív) lőszer
Entered by: BalazsLaura

18:23 Mar 1, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Military / Defense
English term or phrase: bonded-tip slug
Egy túszejtő drámában a mesterlövész "chambered a bonded-tip slug"...nem tudom, ezt a lövedékfajtát magyarul hogy nevezik.
BalazsLaura
Hungary
részben köpenyes (expanzív) lőszer
Explanation:
Ezt használják általában rendőrségi vagy terrorelhárító célokra. A megbontott acélköpeny hatására a golyó deformálódik és nem hatol át a testen. A fully-bonded a teljes köpenyes lövedék.

PL.A ~ lőszernek az a része, amely a fegyver csövéből kirepül. Típusai: ólom, tele-köpenyes, részben köpenyes (expanzív), sörét. A tele-köpenyes lövedék külső részét kemény fémköpeny fedi. A részben köpenyes lövedék esetében a kemény fémköpeny orr-részét megnyitották a nagyobb roncsoló hatás elérésének céljából (vadászat). Hadi célokra több különleges rendeltetésű lövedéket alakítottak ki (fényjelző, gyújtó, stb.)

http://www.bszki.hu/page.php?151


--------------------------------------------------
Note added at 2 óra (2009-03-01 20:38:51 GMT)
--------------------------------------------------

Hollowman: Supreme® AccuBond™ CT® :
Fully bonded lead alloy core
High weight retention
Pinpoint accuracy
Boattail design
Lubalox coating/Red polymer tip
Description: Delayed, controlled expansion. Deep penetration through thick, tough skin, heavy muscle tissue and bone.
Selected response from:

Balázs Sudár
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1részben köpenyes (expanzív) lőszer
Balázs Sudár
4acélmagvas töltény
hollowman (X)


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
acélmagvas töltény


Explanation:
Alaplövedéke egy mesterlövész fegyvernek mindenképpen acélmagvas. Itt egy ólomköpeny veszi körbe a belül lévő acélhengert, mely már csak pár milliméter átmérőjű. Ez az ólom akad el az első páciens testében, de az acél megy tovább...

hollowman (X)
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Balázs Sudár: Az acélmag (steel core), ahogy a neve is mutatja (penetrator), átmegy a testen, tehát túszejtésnél nem igazán praktikus. // Az idézet alapján is összekevered a katonai célú alkalmazással.
53 mins
  -> Nem vagyunk azonos véleményen ....

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
részben köpenyes (expanzív) lőszer


Explanation:
Ezt használják általában rendőrségi vagy terrorelhárító célokra. A megbontott acélköpeny hatására a golyó deformálódik és nem hatol át a testen. A fully-bonded a teljes köpenyes lövedék.

PL.A ~ lőszernek az a része, amely a fegyver csövéből kirepül. Típusai: ólom, tele-köpenyes, részben köpenyes (expanzív), sörét. A tele-köpenyes lövedék külső részét kemény fémköpeny fedi. A részben köpenyes lövedék esetében a kemény fémköpeny orr-részét megnyitották a nagyobb roncsoló hatás elérésének céljából (vadászat). Hadi célokra több különleges rendeltetésű lövedéket alakítottak ki (fényjelző, gyújtó, stb.)

http://www.bszki.hu/page.php?151


--------------------------------------------------
Note added at 2 óra (2009-03-01 20:38:51 GMT)
--------------------------------------------------

Hollowman: Supreme® AccuBond™ CT® :
Fully bonded lead alloy core
High weight retention
Pinpoint accuracy
Boattail design
Lubalox coating/Red polymer tip
Description: Delayed, controlled expansion. Deep penetration through thick, tough skin, heavy muscle tissue and bone.

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  hollowman (X): szerinted, az acél magvas az -- részben -- nem köpenyes? // Szerintem meg köpenyes ...
52 mins
  -> Nem. A köpeny és a mag két dolog. Mint a válaszodnál jeleztem, az acélmagos lőszer teljesen alkalmatlan a feladatra. A bonded pedig a köpenyre vonatkozik. Ld. a válaszomnál. (Egy vadász barátomat is megkérderztem, ő is erre tippelt). // Ld. a megvitatást

agree  twelverainbow: A szövegkörnyezet miatt erre a válaszra tippelek.Túszdrámáról lévén szó,ezt a választ találom logikusnak (átütős lövedéket használni ilyen helyzetben több mint durva lenne),ámhogy mégis mennyire köpenyes,azt az angol szövegből nem vettem ki.
21 hrs
  -> A fully-bonded teljes köpenyes, bonded-tip: általában vastag falú lövedékek. Ez biztos, a többit én is a kontextus alapján gondoltam.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search