direct view optics

Hungarian translation: hagyományos optika

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:direct view optics
Hungarian translation:hagyományos optika
Entered by: Krisztina Szűcs

12:56 Jul 15, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Military / Defense / helikopterek
English term or phrase: direct view optics
Az Apache helikopterek orrában elhelyezett TADS (Target, Acquisition and Designation Sight/System) tulajdonságainak leírása: "Situated in the nose of the aircraft, it can turn through 120 degrees, feeding back direct view optics, infrared, high resolution TV shots and laser targeting."
Krisztina Szűcs
Romania
hagyományos optika
Explanation:
A hagyományos optika eszközeivel a látható spektrumban történik a képalkotás, szemben a DTV-vel (Daylight TV), ahol elektronikus jelek hordozzák az információt.
Az utóbbit az USA sikerrel alkalmazta a vietnami háborúban hidak bombázása során.
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5hagyományos optika
Attila Széphegyi
2Nagyított kép
Bernadett Velsiczki


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Nagyított kép


Explanation:
Szia!

Egy helyen ezt találtam: DIRECT VIEW OPTICS (DVO) - A generic term for any set of optics designed to enhance the human eye, which is the sensor in such a system. NOTE: An example of DVO is a pair of binoculars.

Talán egyszerűen elég lenne annyit írni, hogy az eszköz képes nagyításra, valamint infravörös stb. kép közvetítésére.

Bernadett

Bernadett Velsiczki
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Köszi, Bernadett!


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hagyományos optika


Explanation:
A hagyományos optika eszközeivel a látható spektrumban történik a képalkotás, szemben a DTV-vel (Daylight TV), ahol elektronikus jelek hordozzák az információt.
Az utóbbit az USA sikerrel alkalmazta a vietnami háborúban hidak bombázása során.


    Reference: http://www.pcdome.hu/cikk/301/apache_havoc_pc
Attila Széphegyi
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Köszönöm, Attila!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search