flugelhorn

Hungarian translation: szárnykürt

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flugelhorn
Hungarian translation:szárnykürt
Entered by: Zsuzsa Berenyi

15:40 Mar 2, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Art/Literary - Music / instrument
English term or phrase: flugelhorn
Azt szeretném tudni, hogy ennek a hangszernek mi a neve. Itt találtok róla leírást is:
http://www.instrument-musical.com/flugelhorn.htm

Köszönöm!
Zsuzsa Berenyi
Hungary
Szárnykürt
Explanation:
http://wapedia.mobi/hu/Szárnykürt

--------------------------------------------------
Note added at 6 perc (2009-03-02 15:47:37 GMT)
--------------------------------------------------

A szárnykürt a tölcséres fúvókájú, más néven rézfúvós hangszerek közé tartozik. Eredetileg egy bő méretezésű, kúpos furatú katonai jelzőkürt, mai változata szelepekkel van ellátva. Kinézete, játékmódja hasonlít a trombitához, de hangja lágyabb, kürtszerűbb. A szárnykürt (szárnykürtök, jelzőkürtök, szaxkürtök) egy hangszercsalád névadója is, amelynek egyben szoprán hangfekvésű tagja. A fúvószenekarok dallamjátszó hangszere, a dzsessz-muzsikusok kedvelt instrumentuma.
Selected response from:

hollowman (X)
Hungary
Grading comment
köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8Szárnykürt
hollowman (X)
5 +1szárnykürt
Judit Lapikás
4 +1szárnykürt
Andrea Nemeth-Newhauser


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
Szárnykürt


Explanation:
http://wapedia.mobi/hu/Szárnykürt

--------------------------------------------------
Note added at 6 perc (2009-03-02 15:47:37 GMT)
--------------------------------------------------

A szárnykürt a tölcséres fúvókájú, más néven rézfúvós hangszerek közé tartozik. Eredetileg egy bő méretezésű, kúpos furatú katonai jelzőkürt, mai változata szelepekkel van ellátva. Kinézete, játékmódja hasonlít a trombitához, de hangja lágyabb, kürtszerűbb. A szárnykürt (szárnykürtök, jelzőkürtök, szaxkürtök) egy hangszercsalád névadója is, amelynek egyben szoprán hangfekvésű tagja. A fúvószenekarok dallamjátszó hangszere, a dzsessz-muzsikusok kedvelt instrumentuma.

hollowman (X)
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  László Domoszlai: http://www.atlantisz-music.hu/shop/catalogue/c65/c770/c772/c...
3 mins
  -> Köszönöm!

agree  Lingua.Franca: Flügelhorn - http://www.atlantisz-music.hu/shop/catalogue/c65/c770/c772/c...
4 mins
  -> Köszönöm!

agree  egerhazi: németül is Flügelhorn
4 mins
  -> Köszönöm!

agree  Katalin Horváth McClure: http://hu.wikipedia.org/wiki/Szárnykürt
9 mins
  -> Köszönöm!

agree  Balázs Sudár
10 mins
  -> Köszönöm!

agree  Krisztina Lelik
21 mins
  -> Köszönöm!

agree  twelverainbow
48 mins
  -> Köszönöm!

agree  Tradeuro Language Services
5 hrs
  -> Köszönöm!

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
szárnykürt


Explanation:
A jazz műfajban használják elsősorban.

Judit Lapikás
Hungary
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  twelverainbow: Na így néz ki, amikor többen tudják és egyszerre írják be - mostmár legalább holtbizots hogy ez az
56 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
szárnykürt


Explanation:
A zenei szaknyelvi szótár szerint (Ittzés Kata).

Example sentence(s):
  • A koncert vége felé újabb vendégek érkeztek a színpadra egy szám erejéig, hogy szárnykürttel és fuvolaszóval édesítsék meg az amúgy is finom elõadást.

    Reference: http://wikipedia.org/wiki/Sz%C3%A1rnyk%C3%BCrt
    Reference: http://www.majazz.hu/feketekovacs/
Andrea Nemeth-Newhauser
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  twelverainbow: Na így néz ki, amikor többen tudják és egyszerre írják be - mostmár legalább holtbizots hogy ez az
55 mins
  -> :-))))




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search