duty station

Hungarian translation: szolgálati hely

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:duty station
Hungarian translation:szolgálati hely
Entered by: Anna Sarolta Sándor

07:26 Jan 15, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Names (personal, company) / -
English term or phrase: duty station
"He worked in duty stations throughout the country in Arizona, Idaho, Montana..."
Anna Sarolta Sándor
szolgálati hely
Explanation:
Tekintettel arra, hogy erdészetben is, meg jogalkalmazási szerveknél is dolgozott, inkább a szolgálati helyet használnám, mert ez elfogadott mind a jogalkalmazó szerveknél, mind az erdészetben, míg az állomáshelyet az erdészetben nem használják. Az állomáshely inkább katonai jellegű. A munkavégzés helyét pedig a jogalkalmazási szervek nyelvében nem nagyon használják.

Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszönöm a segítséget!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4szolgálati hely
JANOS SAMU
4 +4munkavégzés helye / állomás hely
Hungary GMK


Discussion entries: 3





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
munkavégzés helye / állomás hely


Explanation:
A hely, ahova beosztják dolgozni -földrajzi értelemben.



    Reference: http://www.jobpilot.hu/profile/search/monster/index.phtml?cy...
Hungary GMK
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Köszönöm a segítséget!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krisztina Lelik: állomáshely egy szó// ha nem vasút akkor is
37 mins
  -> Köszi, és igaz a vasútnál egy szó, de mint birtokos szerkezet, állomás helye 2 szó

agree  Zsuzsa Berenyi: Igen. És az állomáshely egyben van.
42 mins
  -> Oké, köszi.

agree  hollowman (X): Fentiek (Krisztina Lelik és B_Zsuzsa) szerint.
1 hr

agree  Erzsébet Czopyk: hát igen, és jó lenne néha használni a helyesírási szótárt vagy letörölni azt a kommentet, hogy mint birtokos szerkezet 2 szó, mert akkor AZ állomás helye, névelővel, ugye...khm, khm...legalább amikor már hárman is szólnak érte.
1 day 21 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
szolgálati hely


Explanation:
Tekintettel arra, hogy erdészetben is, meg jogalkalmazási szerveknél is dolgozott, inkább a szolgálati helyet használnám, mert ez elfogadott mind a jogalkalmazó szerveknél, mind az erdészetben, míg az állomáshelyet az erdészetben nem használják. Az állomáshely inkább katonai jellegű. A munkavégzés helyét pedig a jogalkalmazási szervek nyelvében nem nagyon használják.



JANOS SAMU
United States
Works in field
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm a segítséget!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: sztem nem kell ezt jobban variálni, ez így elég és jó
44 mins

agree  Sandor HEGYI: Ez szerintem is jobban illik rá, a háttérinformációk alapján.
3 hrs

agree  Katalin-Kinga Borsos
1 day 10 hrs

agree  Erzsébet Czopyk: szuper megoldás, János, most nagyon a fején találtad a szöget!
1 day 19 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search