International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

twelve-stepping

Hungarian translation: 12 lépéses program (részvétel a programban)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:twelve-stepping
Hungarian translation:12 lépéses program (részvétel a programban)
Entered by: Katalin Horváth McClure

23:43 Jan 13, 2004
English to Hungarian translations [Non-PRO]
English term or phrase: twelve-stepping
A netről úgy tűnik, egyfajta "beteglátogatás"-t jelent, vagy "betegsegélyezést". Kontexus sajnos nincs.
zoldsrac
12 lépéses program
Explanation:
Arról van szó, amit Éva már leírt, alkoholoisták, ill. egyéb szenvedélybetegek kigyógyítására (illetve inkább kigyógyulására, mert itt a saját erőfeszítés a lényeg) használatos önsegítő módszer.
Magyarul is így használják, "12 lépéses program".
Megadok néhány referenciát.
Pl.
"A szolgáltatásainkat igénybevevőknek a kezelés során alkalmuk nyílik megismerkedni a 12 lépéses önsegítő közösségek programjaival. "
http://www.feluton.hu/index.shtml

"Én magamis anorexiás és bulémiás vagyok, vagy csak egyszerűen túlevő. Tagja vagyok egy 12 lépéses programnak, OA=Névtelen túlevők."
http://www.bura.hu/Hozzaszol_cikk.php?cikk=198

"A fentiek, valószínűleg nem véletlenül, emlékeztetnek arra, amit a 12 lépéses programok, köztük a Névtelen Alkoholistáké, az első lépésben megfogalmaztak:..."
http://www.szochalo.hu/esely/esely2002szasz03.htm

"A terápia a Névtelen Narkománok önsegítő közösségének 12 lépéses módszerének teljes absztinenciára orientált elvein alapul; utat mutat, hogyan lehet kialakítani egy új, hangulatjavító szerek fogyasztása nélküli, kiegyensúlyozott életvezetést. "
http://www.sziget.hu/szenvedelyeklapja/37063.html

Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +412 lépéses program
Katalin Horváth McClure
3 +3szenvedélybetegek gyógyítása
Eva Blanar
4elvonókúra
denny (X)


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
szenvedélybetegek gyógyítása


Explanation:
Az addiktológiának van valami 12-lépéses módszere, amit eredetileg az alkoholisták számára fejlesztettek ki Amerikában (de most már a munkaőrültekre, a vásárlási/ hitelfelvételi (!) kényszerben szenvedőkre is fejlesztettek ki), a kifejezés itt valószínűleg arra vonatkozik, ahogyan ezeket a gyakorlatokat végigcsinálják. Sajnos, (vagy szerencsére), egyetlen lépést se ismerek, de biztosan létezik valami magyar megfeleltetése.

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1298

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana
2 hrs

agree  perke
7 hrs

agree  Kathrin.B
17 hrs

45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
elvonókúra


Explanation:
ill. annak a 12 lépéses változata, ahogy Éva már megirta

denny (X)
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1667

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
12 lépéses program


Explanation:
Arról van szó, amit Éva már leírt, alkoholoisták, ill. egyéb szenvedélybetegek kigyógyítására (illetve inkább kigyógyulására, mert itt a saját erőfeszítés a lényeg) használatos önsegítő módszer.
Magyarul is így használják, "12 lépéses program".
Megadok néhány referenciát.
Pl.
"A szolgáltatásainkat igénybevevőknek a kezelés során alkalmuk nyílik megismerkedni a 12 lépéses önsegítő közösségek programjaival. "
http://www.feluton.hu/index.shtml

"Én magamis anorexiás és bulémiás vagyok, vagy csak egyszerűen túlevő. Tagja vagyok egy 12 lépéses programnak, OA=Névtelen túlevők."
http://www.bura.hu/Hozzaszol_cikk.php?cikk=198

"A fentiek, valószínűleg nem véletlenül, emlékeztetnek arra, amit a 12 lépéses programok, köztük a Névtelen Alkoholistáké, az első lépésben megfogalmaztak:..."
http://www.szochalo.hu/esely/esely2002szasz03.htm

"A terápia a Névtelen Narkománok önsegítő közösségének 12 lépéses módszerének teljes absztinenciára orientált elvein alapul; utat mutat, hogyan lehet kialakítani egy új, hangulatjavító szerek fogyasztása nélküli, kiegyensúlyozott életvezetést. "
http://www.sziget.hu/szenvedelyeklapja/37063.html




    Reference: http://www.feluton.hu/index.shtml
    Reference: http://www.szochalo.hu/esely/esely2002szasz03.htm
Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3366

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana
9 mins

agree  perke
5 hrs

agree  Rekka
7 hrs

agree  Kathrin.B
15 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search