foundational theory

Hungarian translation: fundacionalista elmélet

05:13 Jan 6, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Social Sciences - Philosophy
English term or phrase: foundational theory
Kifejezetten bölcsészeti értelmezést keresek. Nem tévesztendő össze a fundamentalizmussal. Meghatározása a Stanford Encyclopedia of Philosophy szerint:Foundationalism is a view about the structure of justification or knowledge. The foundationalist's thesis in short is that all knowledge and justified belief rest ultimately on a foundation of noninferential knowledge or justified belief.
A szövegkörnyezet: The lack of in-depth consideration of commercializing pilgrimage events at religious sites can be attributed to the influence of this discipline's foundational theorists.
JANOS SAMU
United States
Hungarian translation:fundacionalista elmélet
Explanation:
"A fundacionalista igazoláselméletek úgy gondolják, hogy a hiteink igazolásai hierarchikus rendbe tehetők, vagyis minden hitet egy másik hit igazol, vagy önevidens. Ha egy másik hit igazolja, akkor arra az előbbi dilemmát kell újra alkalmazni, ha viszont önevidens, akkor nem szorul további igazolásra és az, hogy hiszünk benne éppen elég az igazoltságához."

Forrás: Kommunikációtudományi Nyitott Enciklopédia
http://ktnye.akti.hu/index.php/Igazolás
Selected response from:

Judit Darnyik
Hungary
Grading comment
Nagyon köszönöm mindenkinek, hogy foglalkozott ezzel a kérdéssel. Itt csak a segítőkészséget díjazom a pontok odaítélésével, mert a kifejezést nem tartom jónak. Valaki a kezdet kezdetén kínjában átírta az angol kifjezést magyar fonetikával, de ez egy angolul nem beszélőnek semmitmondó. Később mások követték őt. Tudom, hogy bizonyos idő ráfordításával lehet találni olyan kifejezést, amely mind formájában, mind jelentésében értelmesen visszaadja az angol kifejezés lényegét. Mivel nem tartom jónak, nem írom be a Proz.com szójegyzékébe.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4fundacionalista elmélet
Judit Darnyik
5fundacionális elmélet
Istvan Nagy


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
fundacionális elmélet


Explanation:
legjobb tsz. vagy 10 éve találkoztam egyetlen egyszer ezzel a kifejezéssel

Istvan Nagy
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
fundacionalista elmélet


Explanation:
"A fundacionalista igazoláselméletek úgy gondolják, hogy a hiteink igazolásai hierarchikus rendbe tehetők, vagyis minden hitet egy másik hit igazol, vagy önevidens. Ha egy másik hit igazolja, akkor arra az előbbi dilemmát kell újra alkalmazni, ha viszont önevidens, akkor nem szorul további igazolásra és az, hogy hiszünk benne éppen elég az igazoltságához."

Forrás: Kommunikációtudományi Nyitott Enciklopédia
http://ktnye.akti.hu/index.php/Igazolás

Judit Darnyik
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Nagyon köszönöm mindenkinek, hogy foglalkozott ezzel a kérdéssel. Itt csak a segítőkészséget díjazom a pontok odaítélésével, mert a kifejezést nem tartom jónak. Valaki a kezdet kezdetén kínjában átírta az angol kifjezést magyar fonetikával, de ez egy angolul nem beszélőnek semmitmondó. Később mások követték őt. Tudom, hogy bizonyos idő ráfordításával lehet találni olyan kifejezést, amely mind formájában, mind jelentésében értelmesen visszaadja az angol kifejezés lényegét. Mivel nem tartom jónak, nem írom be a Proz.com szójegyzékébe.
Notes to answerer
Asker: Nagyon köszönöm a segítőkészséget.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krisztina Lelik
8 mins
  -> Köszönöm.

agree  Balázs Sudár: Filozófiai Szemle 1999. 1/3 epa.oszk.hu/00100/00186/00003/9913bendek.htm
5 hrs
  -> köszönöm

agree  hollowman (X)
6 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Iosif JUHASZ
1 day 10 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search