enlarge the spirit

Hungarian translation: Önts belé lelket

13:00 Sep 15, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: enlarge the spirit
Egy sérült gyerekekkel foglalkozó nyári tábor jelmondata ez:

enlarge the spirit
encourage the heart

főleg az előbbi okoz nekem fejtörést
arra gondoltam, hogy ami spirit enlarging, az lélekemelő, de felszólító módban ez nem alkalmazható, és nem jut eszembe más, ami jól is hangzik.
Andrea Garamvölgyi
Hungary
Hungarian translation:Önts belé lelket
Explanation:
Szerintem ez inkább a lelkesedésre utal, arra, hogy ha részei valaminek, akkor jobban érzik magukat.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-09-15 14:45:25 GMT)
--------------------------------------------------

Önts belé lelket,
Erősítsd a szellemet!
Selected response from:

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Grading comment
Ez a legtalálóbb. Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1tárd ki lelked...(?)
Attila Bielik
4jókedvet hozni (szíveket lelkesíteni)
Peter Boskovitz
4Önts belé lelket
Zsuzsa Berenyi
4gazdagítsd lelked
Katarina Peters


Discussion entries: 2





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tárd ki lelked...(?)


Explanation:
esetleg

Attila Bielik
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman (X): Tárd ki a lelked! Öntsd ki a szíved!
2 hrs
  -> köszönöm

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Önts belé lelket


Explanation:
Szerintem ez inkább a lelkesedésre utal, arra, hogy ha részei valaminek, akkor jobban érzik magukat.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-09-15 14:45:25 GMT)
--------------------------------------------------

Önts belé lelket,
Erősítsd a szellemet!

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ez a legtalálóbb. Köszönöm!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gazdagítsd lelked


Explanation:
és bátorítsd szíved

Katarina Peters
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jókedvet hozni (szíveket lelkesíteni)


Explanation:
A "spirit" itt vidámságot, jókedvet jelent. Nem tévesztendő össze az olyan találatokkal, ahol "enlarge the spirit of sth" van (ti. vmilyen szellemiséget erősíteni). Enlarging the spirit is an equivalent of making (the) spirit(s) bright. Mint a "Jingle Bells"-ben. Jókedvre deríteni. Egy tábor nem is tehet mást, és ezen keresztül tartja meg a hitét, lelkesedését a sérülteknek (és gondolom környezetüknek). Innen a második mondat:

To encourage the heart seems to be preventing from loosing the heart, vagyis ecsüggedni, feladni a reményt.

By enlarging the spirit you will encourage the heart I guess.

Example sentence(s):
  • http://www.google.hu/search?num=100&hl=en&q=%22make+the+spirit+bright%22
  • http://idioms.thefreedictionary.com/lose+heart
Peter Boskovitz
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search