antebellum drawl

Hungarian translation: polgárháború előtti déli akcentus

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:antebellum drawl
Hungarian translation:polgárháború előtti déli akcentus
Entered by: JANOS SAMU

15:00 Aug 15, 2019
English to Hungarian translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: antebellum drawl
"xx said in the same silky antebellum drawl..."

az "antebellum" gondolom "háború előtti"-t jelent, a drawl pedig "vontatott beszédet"...
esetleg régies akcentussal beszélhet az illető?
Krisztina Krisztina
Hungary
polgárháború előtti déli akcentus
Explanation:
Az Egyesült Államokban a régies déli akcentust nevezik így. Tényleg úgy, ahogy a déliek Arkansasban, Louisianában, Mississipiben, Alabamában, stb. beszéltek és kisebb távoli településeken még ma is beszélnek. A vontatott beszéd kifejezés zavaró lenne, mert sem magyar, sem amerikai füllel majdhogynem meg sem különböztethető az ottani mai beszédforma ütemétől. A déli akcentus sokkal pontosabb megjelölést ad. Hangminták a referenciában.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Igen, köszönöm, volt is rá utalás, hogy a nyomozó délről származik és kissé ómódi
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1polgárháború előtti déli akcentus
JANOS SAMU
3igen, szerintem a háború előtti vontatott beszéd jó
András Veszelka


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
igen, szerintem a háború előtti vontatott beszéd jó


Explanation:
Szükség esetén finoman a kontextushoz igazítva. Ahogy nézem a netes szótárokban, az antebellum valóban konkrétan háború előttit jelent, nem pusztán csak "ősrégit" vagy valami hasonlót. Bitzos te is láttad, jobbára a polgárháborúra utalnak vele, de lehet éppen más háború is, ez gondolom a kontextusból kiderül majd. A drawlra szerintem nagyon jó megoldás a vontatott beszéd (vagy esetleg vontatott, formált beszéd, mert a magánhangzókat kifejezetten hosszan ejtik:

: to speak slowly with vowels greatly prolonged
De simán vontatott is lehet:
: to utter in a slow lengthened tone

https://www.merriam-webster.com/dictionary/drawl
).

András Veszelka
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
polgárháború előtti déli akcentus


Explanation:
Az Egyesült Államokban a régies déli akcentust nevezik így. Tényleg úgy, ahogy a déliek Arkansasban, Louisianában, Mississipiben, Alabamában, stb. beszéltek és kisebb távoli településeken még ma is beszélnek. A vontatott beszéd kifejezés zavaró lenne, mert sem magyar, sem amerikai füllel majdhogynem meg sem különböztethető az ottani mai beszédforma ütemétől. A déli akcentus sokkal pontosabb megjelölést ad. Hangminták a referenciában.


    Reference: http://asiteaboutnothing.net/w_southern.html
JANOS SAMU
United States
Works in field
PRO pts in category: 44
Grading comment
Igen, köszönöm, volt is rá utalás, hogy a nyomozó délről származik és kissé ómódi

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd: https://www.southernplate.com/your-favorite-southern-sayings...
1 hr
  -> Köszönöm




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search