Church of Our Lady of Health

Hungarian translation: Egészségadó Boldogasszony-templom

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Church of Our Lady of Health
Hungarian translation:Egészségadó Boldogasszony-templom
Entered by: Attila Magyar

21:12 Jul 10, 2014
English to Hungarian translations [PRO]
Religion
English term or phrase: Church of Our Lady of Health
Egy zadari szálláshely angol nyelvű bemutatásában szerepel a kifejezés. Vannak ötleteim, de kíváncsi lennék mások véleményére is.
A következő linken egy, a templomhoz kapcsolódó (horvát nyelvű) Wikipédia szócikk található (hátha segít valakinek): http://hr.wikipedia.org/wiki/Perivoj_Gospe_od_zdravlja
Attila Magyar
Hungary
Egészségadó Boldogasszony
Explanation:

Az 1849-iki kolerás év óta a triesztiek november 21-ét, Mária bemutatásának napját, városuk legnagyobb ünnepeként ülik meg la Madonna della Salute (az egészségadó Boldogasszony) néven

http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tkt/osztrak-magyar/ch1...

Limbacher Gábor: Az egészségadó Oltáriszentség, „Népi orvoslási kutatások a Kárpát-medencében és Moldvában az ezredfordulón” című konferencia. MTA Néprajzi Kutatóintézet Budapest, 2005
http://nyilvanos.otka-palyazat.hu/index.php?menuid=930&lang=...
Selected response from:

Andras Mohay (X)
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3Egészségadó Boldogasszony
Andras Mohay (X)
4Szűz Mária templom / Miasszonyunk templom
Eva Kovacs
3Egészség asszonya templom
Zsofia Koszegi-Nagy


  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Egészség asszonya templom


Explanation:
Bár ez csak egy erős tipp, de én ennek fordítanám, annak ellenére, hogy egy másik forrás (ez:http://www.horvatorszaginfo.hu/helyek/zadar/templomok) 'Egészség Istennő temploma'-ként fordítja, és ez esetben konkrétan a zadari templomról van szó... De az istennő szerintem inkább 'goddess' lenne, semmint 'lady'.
A tippként megjelölt templomnév az alább megjelölt két forrásban szerepel, azok a templomok más városban találhatóak.


    Reference: http://www.adriagate.com/Horvatorszag-hu/Krk-Krk-sziget
    Reference: http://utazasvideo.com/articles/read-brela_124.html
Zsofia Koszegi-Nagy
United Kingdom
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
church of our lady of health
Egészségadó Boldogasszony


Explanation:

Az 1849-iki kolerás év óta a triesztiek november 21-ét, Mária bemutatásának napját, városuk legnagyobb ünnepeként ülik meg la Madonna della Salute (az egészségadó Boldogasszony) néven

http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tkt/osztrak-magyar/ch1...

Limbacher Gábor: Az egészségadó Oltáriszentség, „Népi orvoslási kutatások a Kárpát-medencében és Moldvában az ezredfordulón” című konferencia. MTA Néprajzi Kutatóintézet Budapest, 2005
http://nyilvanos.otka-palyazat.hu/index.php?menuid=930&lang=...

Andras Mohay (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krisztina Lelik
1 hr
  -> Salutem dico et gratias ago

agree  Tamas Elek
4 hrs
  -> Köszönöm

agree  Erzsébet Czopyk
13 hrs
  -> Köszönöm

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
church of our lady of health
Szűz Mária templom / Miasszonyunk templom


Explanation:
A legtöbb internetes oldalon, Zadar bemutatásakor egyszerűen csak így szerepel. Nem tudom, van-e 'hivatalos' magyar neve. Még létezik olyan is, hogy Miasszonyunk Egészségtemplom, illetve más horvát városokkal kapcsolatban Egészség Madonnája templom.

--------------------------------------------------
Note added at 11 óra (2014-07-11 09:05:09 GMT)
--------------------------------------------------

Bocsánat, az oldalon így szerepel: Miasszonyunk egészség templom.


    Reference: http://www.booking.com/hotel/hr/apartmani-melita-zadar.hu.ht...
Eva Kovacs
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search