Toolbox talk

Hungarian translation: tematikus munkavédelmi megbeszélés

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Toolbox talk
Hungarian translation:tematikus munkavédelmi megbeszélés
Entered by: Tony Sarok

11:10 Apr 14, 2016
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Safety / Munkavédelem
English term or phrase: Toolbox talk
Kedves munkavédelemben, biztonsági eljárásokban jártas kollégák!

A szövegkörnyezet:
"Working in table groups, use the Message Triangle to create a Toolbox Talk addressing the recent increase in safety-related incidents in your area.
Consider including comments related to:
Your team’s personal safety
Potential error traps where we could be creating safety issues/incidents"

A munkám jellege: Vállalatspecifikus vezetőképzés anyaga.

A kérdésben szereplő kifejezés rövid, konkrét feladathoz kötött, akár ad-hoc megbeszélést takar. Van-e bevett, frappáns szakneve?

Segítségeteket előre is köszönöm.
Tony Sarok
Hungary
rövid, szóbeli munkavégzési utasítás/eligazítás/útmutatás
Explanation:
• Felelős Műszaki Vezető - DekorTégla Bt.
fmv.hupont.hu/
site induction - munkavédelmi oktatás. method statement ... utasítás írásban, jegyzőkönyvezve. toolbox talk - munkavégzési utasítás szóban, jegyzőkönyvezve.

én az utasításnál maradnék...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2016-04-14 11:16:42 GMT)
--------------------------------------------------

tool box meeting > tematikus munkavédelmi felkészítő
www.proz.com › ... › Construction / Civil Engineering
2007. máj. 17. - (KudoZ) English to Hungarian translation of tool box meeting: tematikus munkavédelmi felkészítő [Construction / Civil Engineering ...

Mik azok a Toolbox Talks építés ? >> munkavédelem
hu.winesino.com/public-health-safety/work-safety/1015080766.html
Toolbox megbeszélések hatékony része építési biztonsági program . Hely- specifikus egészségügyi és biztonsági kérdéseket vitatják meg ezeken az üléseken.

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2016-04-20 11:08:24 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm szépen.
Selected response from:

Erzsébet Czopyk
Hungary
Grading comment
A válaszodon keresztül született meg ez a megoldás. Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1munkabiztonsági röpgyűlés
JANOS SAMU
4 +1rövid, szóbeli munkavégzési utasítás/eligazítás/útmutatás
Erzsébet Czopyk


Discussion entries: 6





  

Answers


1 day 5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
toolbox talk
munkabiztonsági röpgyűlés


Explanation:
Mivel az angol kifejezés jelképes, csak a szövegkörnyezetből ismerjük tényleges jelentését. Ezért jelképes fordítást vagy szó szerinti fordítást mint pl. szerszámosláda megbeszélés nem javaslok, mert ahhoz más fordítási feladatokban minden esetben magyarázatot kellene hozzátenni. A leggyakoribb célt és a szükség szerinti (vagy adott munkafolyamattal kapcsolatos) összehívást kifejező rövid vagy lerövidíthető fenti kifejezést javaslom, különösen azért, mert ha többször előfordul a toolbox talk kifejezés a szövegben, a nem általános, de jól ismert "röpgyűlés" szó sokszor elegendő lesz a szöveg többi részében ismétlődő toolbax talk fordítására, míg ha a "megbeszélés" szót használnánk, azt nem lehet ilyen jellemző módon az egész "munkabiztonsági megbeszélés" helyett használni.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days15 hrs (2016-04-17 03:07:44 GMT)
--------------------------------------------------

Hogy ne érje szó a ház elejét, itt van még néhány referencia a röpgyűlés szó használatára.

http://dydudu.hu/konyv/mese/fekete/te/be.html
Úgy van – helyeselt Jogász –, Csillik barátom azt akarta mondani, hogy Bolha álljon ki őrszemnek, mert röpgyűlést tartunk. Igaz?

http://www.kisemmizettek.hu/sajtoszemle-06-10.php
Röpgyűlést rendeltek el, és zárt tárgyaláson elhatározták, hogy az áruló nyomokat el kell tüntetni.

http://www.helikonportal.net/hir/polgar-gyula-facebook-rablo...
Azután ennél a tartalomnál a férj elkezdte unszolni a feleségét, hogy mondja csak el, mi volt azon a jobbikos dzsemborin, amikor a vendéglőben tartottak röpgyűlést, majd két, távollakó jobbikos kivett egy szobát is, hogy másnap kipihenten autózzanak haza?

http://nol.hu/belfold/ropgyules_a_pava-eloadasert-1182421
Röpgyűlés a páva-előadásért, Pávával

Example sentence(s):
  • A rendes és a rendkívüli értekezleteken felül a nevelőtestület heti rendszerességgel összeül („röpgyűlés”), vagy a vezetőség elektronikus levél útján tájékoztatja a nevelőtestület tagjait az aktuális iskolai feladatokról.

    Reference: http://www.arpad.sulinet.hu/Iskolankrol/Dokumentumaink/Dokum...
JANOS SAMU
United States

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2
1 hr
  -> Köszönöm

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
toolbox talk
rövid, szóbeli munkavégzési utasítás/eligazítás/útmutatás


Explanation:
• Felelős Műszaki Vezető - DekorTégla Bt.
fmv.hupont.hu/
site induction - munkavédelmi oktatás. method statement ... utasítás írásban, jegyzőkönyvezve. toolbox talk - munkavégzési utasítás szóban, jegyzőkönyvezve.

én az utasításnál maradnék...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2016-04-14 11:16:42 GMT)
--------------------------------------------------

tool box meeting > tematikus munkavédelmi felkészítő
www.proz.com › ... › Construction / Civil Engineering
2007. máj. 17. - (KudoZ) English to Hungarian translation of tool box meeting: tematikus munkavédelmi felkészítő [Construction / Civil Engineering ...

Mik azok a Toolbox Talks építés ? >> munkavédelem
hu.winesino.com/public-health-safety/work-safety/1015080766.html
Toolbox megbeszélések hatékony része építési biztonsági program . Hely- specifikus egészségügyi és biztonsági kérdéseket vitatják meg ezeken az üléseken.

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2016-04-20 11:08:24 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm szépen.

Erzsébet Czopyk
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 11
Grading comment
A válaszodon keresztül született meg ez a megoldás. Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
5 hrs
  -> Köszönöm szépen, Iosif!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search