Maritime Anti Rebating Policy

Hungarian translation: Kereskedelmi Hajózási Árengedmény Ellenes politika

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Maritime Anti Rebating Policy
Hungarian translation:Kereskedelmi Hajózási Árengedmény Ellenes politika
Entered by: Ildiko Santana

05:49 Jun 15, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Ships, Sailing, Maritime
English term or phrase: Maritime Anti Rebating Policy
Fejezet egy nagyvallalat Magatartasi Kodexeben. Az "anti rebating" resz elott allok teljesen tanacstalanul...
Ildiko Santana
United States
a Kereskedelmi Hajózási Árengedmény Ellenes Törvény politikája
Explanation:
...ehhez hasonló, mert ez nem egy önálló "politika", hanem az 1984-es US Kereskedelmi Hajózási Törvény elfogadása, amely egy speciális dokumentum kiváltását igényli.

"Anti-Rebating Certifications
The Shipping Act of 1984 requires the Chief Executive Officer of each carrier and forwarder subject to the FMC's jurisdiction to certify his or her firm's compliance with the Act's prohibition on rebating. The FMC enforces this requirement strictly. Carriers who fail to file it timely risk tariff cancellation. Any ocean freight forwarder who fails to file it timely risks cancellation of its FMC license. " www.dpiusa.com/signals/970124.html

Anti-Rebating (shipping) Document signed by shipping companies and filed with Federal Maritime Certification Commission and in ocean tariffs attesting that rebates are not allowed and will not be paid by a company.
www.e-sailings.com/base/en/tgloss.asp?idno=18

Az 1984. évi US Merchant Shipping Act (törvény a kereskedelmi. hajózásról)
europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/ LexUriServ.do?
uri=OJ:C:2005:157:0130:0136:HU:PDF

Selected response from:

juvera
Grading comment
Bocsánat, hogy ilyen későn zárom le ezt a kérdést -- teljesen elfeledkeztem róla, és nem kaptam email figyelmeztetést, hogy zárjam le. Mindkettőtöknek köszönet!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4a Kereskedelmi Hajózási Árengedmény Ellenes Törvény politikája
juvera
3tengeri engedményellenes politika?
Barnabas Vagi


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
maritime anti rebating policy
tengeri engedményellenes politika?


Explanation:
Kereskedelmi vállalatról van szó? Mi a fejezet lényege? El tudom képzelni, hogy egy piaci szereplő hosszabb távú szempontok miatt nem ad árengedményt rövid távú előnyök reményében. Ahogy annak is van értelme, hogy az üzletben nem lehet alkudni, fix az ár. De lehet, hogy rossz nyomon járok, mert nem látom a fejezet tartalmát.

Barnabas Vagi
Meets criteria
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Logisztikai vallalatrol van szo. Nekem tetszik a megkozelitesed (ennyire jutottam eddig en is), de meg varok kicsit, hatha tobbet megtudunk. Koszonom szepen a javaslatot!


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
maritime anti rebating policy
a Kereskedelmi Hajózási Árengedmény Ellenes Törvény politikája


Explanation:
...ehhez hasonló, mert ez nem egy önálló "politika", hanem az 1984-es US Kereskedelmi Hajózási Törvény elfogadása, amely egy speciális dokumentum kiváltását igényli.

"Anti-Rebating Certifications
The Shipping Act of 1984 requires the Chief Executive Officer of each carrier and forwarder subject to the FMC's jurisdiction to certify his or her firm's compliance with the Act's prohibition on rebating. The FMC enforces this requirement strictly. Carriers who fail to file it timely risk tariff cancellation. Any ocean freight forwarder who fails to file it timely risks cancellation of its FMC license. " www.dpiusa.com/signals/970124.html

Anti-Rebating (shipping) Document signed by shipping companies and filed with Federal Maritime Certification Commission and in ocean tariffs attesting that rebates are not allowed and will not be paid by a company.
www.e-sailings.com/base/en/tgloss.asp?idno=18

Az 1984. évi US Merchant Shipping Act (törvény a kereskedelmi. hajózásról)
europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/ LexUriServ.do?
uri=OJ:C:2005:157:0130:0136:HU:PDF



juvera
Meets criteria
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bocsánat, hogy ilyen későn zárom le ezt a kérdést -- teljesen elfeledkeztem róla, és nem kaptam email figyelmeztetést, hogy zárjam le. Mindkettőtöknek köszönet!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search