flat storage

Hungarian translation: csarnoktároló, vízszintes tároló

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flat storage
Hungarian translation:csarnoktároló, vízszintes tároló
Entered by: Katalin Horváth McClure

08:16 Apr 17, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Ships, Sailing, Maritime
English term or phrase: flat storage
Sz�vegk�rnyezet:
"We have flat storage warehouses in Constantza South port (Agigea) of about 85000 metric tons of grains, in Constantza at berth 36 of about 20000 tons and high capacity storage barges of about 30000 tons capacity. "
Janos Fazakas
csarnoktároló
Explanation:
Mezőgazdaságról, egészen pontosan gabona tárolásáról van szó. A kategória nem így van megjelölve, de a mondatból kiderül: "85000 metric tons of grains".
Ebben az esetben speciális tárolóról van szó, és a mezőgazdaságban használt szakkifejezést kell megtalálni.
Például itt:
"Szemesterménytárolók, tárolási technológiák (I.)
<I>Komka Gyula, FVM Mezőgazdasági Gépesítési Intézet, Gödöllő</I>
...
A szemestermény-tároló berendezések az építési módjuk szerint lehetnek
- függőleges tárolók (silók),
- vízszintes tárolók (csarnoktárolók),
- egyéb létesítmények (pl. tárházak, vagy egyesével, ill. csoportosan, általában tetőszerkezet alatt elhelyezett kisebb kör- vagy négyszög keresztmetszetű építmények).

A mezőgazdaságban a silók és a csarnoktárolók a legelterjedtebbek. "

Az anyag további részét is érdemes megnézni, ábrák, képek is vannak:
http://www.agraroldal.hu/gabona-9_cikk.html

Egy másik cikk, amely a silókról és a csarnoktárolókról beszél:
http://www.pointernet.pds.hu/ujsagok/agraragazat/2001-ev/11-...

Angol nyelven itt egy anyag, amely ugyanazt a témát feszegeti, mint az elsőként idézett magyar cikk, a gabona tárolásának
feltételeit:
http://www.bbe.umn.edu/sites/09e1b491-15c5-4507-b6c1-72ac7cf...
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Mindenkinek köszömöm a segítséget
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1csarnoktároló
Katalin Horváth McClure
5 -1lapos raktár
Attila Széphegyi
3egyszintes raktár
kyanzes
4 -1sík (felületű) raktár
Katalin Varga-Pinter


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
sík (felületű) raktár


Explanation:
esetleg sík rakodófelületű raktár

Katalin Varga-Pinter
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  hollowman (X): földszintes / egyszintes raktár
7 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
egyszintes raktár


Explanation:

"Kialakítás szerint: egyszintes; emeletes; magas raktárak; önhordó raktárak "

http://www.allvanyrendszerek.hu/Raktartechnika_Kisokos/Rakta...

http://www.cementdistribution.com/industryinfo/articles/buil...



kyanzes
Hungary
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman (X)
21 mins

disagree  Attila Széphegyi: Lásd single level warehouse.
1 hr

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
csarnoktároló


Explanation:
Mezőgazdaságról, egészen pontosan gabona tárolásáról van szó. A kategória nem így van megjelölve, de a mondatból kiderül: "85000 metric tons of grains".
Ebben az esetben speciális tárolóról van szó, és a mezőgazdaságban használt szakkifejezést kell megtalálni.
Például itt:
"Szemesterménytárolók, tárolási technológiák (I.)
<I>Komka Gyula, FVM Mezőgazdasági Gépesítési Intézet, Gödöllő</I>
...
A szemestermény-tároló berendezések az építési módjuk szerint lehetnek
- függőleges tárolók (silók),
- vízszintes tárolók (csarnoktárolók),
- egyéb létesítmények (pl. tárházak, vagy egyesével, ill. csoportosan, általában tetőszerkezet alatt elhelyezett kisebb kör- vagy négyszög keresztmetszetű építmények).

A mezőgazdaságban a silók és a csarnoktárolók a legelterjedtebbek. "

Az anyag további részét is érdemes megnézni, ábrák, képek is vannak:
http://www.agraroldal.hu/gabona-9_cikk.html

Egy másik cikk, amely a silókról és a csarnoktárolókról beszél:
http://www.pointernet.pds.hu/ujsagok/agraragazat/2001-ev/11-...

Angol nyelven itt egy anyag, amely ugyanazt a témát feszegeti, mint az elsőként idézett magyar cikk, a gabona tárolásának
feltételeit:
http://www.bbe.umn.edu/sites/09e1b491-15c5-4507-b6c1-72ac7cf...

Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mindenkinek köszömöm a segítséget

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: A szövegben ugyancsak megemlített "vízszintes tároló" talán érthetőbb kifejezés, mert a hagyományos a függőleges - a siló, és itt ennek az ellenkezőjéről van szó, de a csarnok nem elég képletes.
3 days 9 hrs
  -> A logika szerint tényleg így van, én is így gondoltam, de az igazság az, hogy a mezőgazdászok sokkal gyakrabban hívják csarnoktárolónak.

49 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
lapos raktár


Explanation:
„Valeo Auto-electric Magyarország Kft.: lapos raktár tervezése 3500 különféle alapanyag 2 napi készletének tárolása anyagmozgató gép nélküli közvetlen elérés mellett 600 nm-en.”

--------------------------------------------------
Note added at 51 perc (2009-04-17 09:07:58 GMT)
--------------------------------------------------

„Our automated flat storage warehouses fully meet these requirements. In addition, all other functions of conventional silo storage are assured: ventilation, cooling and temperature measurement as well as cleaning, drying and weighing of the stored goods.
http://www.schmidt-ag.de/en/products_flatstorage.html


--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2009-04-17 09:47:36 GMT)
--------------------------------------------------

„Gabona minőségbiztosítása raktározás közben
...
Raktárfajta
Járművel bejárható lapos (sík) raktár”
http://209.85.129.132/search?q=cache:6iBm7hjwQz8J:www.omikk....



--------------------------------------------------
Note added at 1 nap6 óra (2009-04-18 14:30:14 GMT)
--------------------------------------------------

Itt látható egy szép kép róla (ez egy praktikus fémszerkezet):
„GRAIN STORAGE
•The subject contains two upright storage bins plus a flat storage grain warehouse. The following provides a description of the subject’s grain storage facilities.
...
Flat Storage – The flat storage building is a 60’x200’ building which has a reported capacity of 14 million pounds or about 254,500 bushels. This building is equipped with an aeration system and bottom unloading and top loading augers
...
Corrugated metal, flat storage building.”
http://www.johnclark.com/Navasota_FeedMill.pdf



    Reference: http://www.logikom.hu/sz_rakt.html
Attila Széphegyi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  hollowman (X): földszintes / egyszintes raktár
7 hrs
  -> Lásd one/single level warehouse.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search