high flyer

Hungarian translation: radarreflektoros (tengeri) bója / radarreflektorral ellátott (tengeri) bója

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:high flyer
Hungarian translation:radarreflektoros (tengeri) bója / radarreflektorral ellátott (tengeri) bója
Entered by: Katalin Szilárd

09:08 Nov 1, 2009
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2009-11-04 10:54:07 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Ships, Sailing, Maritime / homárhalászat
English term or phrase: high flyer
All that’s left is getting the high flyer off the deck.
Julia Hegyi
radarreflektoros (tengeri) bója / radarreflektorral ellátott (tengeri) bója
Explanation:
A tengeri jelzőt el lehet hagyni, csak azért tettem oda, mert itt egyértelmű, hogy tengerről van szó.

http://www.topp.org/blog/just_little_bad_luck_friday_13th

"The “high flyer” is a special buoy that sits at the end of the two miles of longline. It is thrown over first and contains a radar reflector (the aluminum diamond on the top of the pole), a black flag that indicates fishing gear in the water, a strobe light when fishing at night, and a sea anchor that applies drag to the line and keeps the line fishing straight. As the high flyer is thrown it hits the water and breaks in half. Luckily we have a spare and all that is lost is the time it takes to retrieve the broken one and replace it."

Így néz ki:

http://www.flickr.com/photos/ohnemus/360385913/

http://hu.wikipedia.org/wiki/Radarreflektor

" Felhasználási módok [szerkesztés]

Radarreflektorokat találhatunk tengeri bójákon (a bója szerkezetébe építve, vagy a tetejére szerelve), hajókon (az árbocra vagy az állókötélzetre szerelve, általában valamilyen műanyag burokban), folyami vagy tengeri akadályokon, hajóroncsokon. Ezen kívül alkalmazták katonai célokra is, hogy nagyobbnak mutassanak egy támadó flottát."

--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2009-11-01 10:05:52 GMT)
--------------------------------------------------

Örülök, hogy segítettem. :)
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
valóban ezt jelenti, a mellékelt ábra is segített, mivel egy filmben szerepelt a kifejezés, köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5radarreflektoros (tengeri) bója / radarreflektorral ellátott (tengeri) bója
Katalin Szilárd
4szögvisszaverős / szögvisszaverővel szerelt bója
Sandor HEGYI


Discussion entries: 5





  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szögvisszaverős / szögvisszaverővel szerelt bója


Explanation:
A szárazföldi változatával dolgoztam is.
Itt találsz róla említést: http://www.google.hu/search?hl=hu&source=hp&q=szögvisszaverő...

Sandor HEGYI
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: köszönöm, megnéztem, jónak hangzik, csak nincs hozzá kép

Asker: Köszönöm, az általam fordított filmben egy hajóról dobták ki, ezért választottam creativity megoldását


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Szilárd: Több dolog miatt nem stimmel: a kérdés halászat, nem hadászat. A másik pedig, hogy amit írsz az corner reflection. Szerintem. :)
9 mins
  -> Mint a válaszomban is írtam dolgoztam ilyen eszközökkel. Teljesen úgy néznek ki mint az általad megadott képen. Az, hogy harcászati céllal az ellenség megtévesztésére, vagy a hajók útjának megjelőlésére használják-e gyakorlatilag mindegy. Szerintem. :-)

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
radarreflektoros (tengeri) bója / radarreflektorral ellátott (tengeri) bója


Explanation:
A tengeri jelzőt el lehet hagyni, csak azért tettem oda, mert itt egyértelmű, hogy tengerről van szó.

http://www.topp.org/blog/just_little_bad_luck_friday_13th

"The “high flyer” is a special buoy that sits at the end of the two miles of longline. It is thrown over first and contains a radar reflector (the aluminum diamond on the top of the pole), a black flag that indicates fishing gear in the water, a strobe light when fishing at night, and a sea anchor that applies drag to the line and keeps the line fishing straight. As the high flyer is thrown it hits the water and breaks in half. Luckily we have a spare and all that is lost is the time it takes to retrieve the broken one and replace it."

Így néz ki:

http://www.flickr.com/photos/ohnemus/360385913/

http://hu.wikipedia.org/wiki/Radarreflektor

" Felhasználási módok [szerkesztés]

Radarreflektorokat találhatunk tengeri bójákon (a bója szerkezetébe építve, vagy a tetejére szerelve), hajókon (az árbocra vagy az állókötélzetre szerelve, általában valamilyen műanyag burokban), folyami vagy tengeri akadályokon, hajóroncsokon. Ezen kívül alkalmazták katonai célokra is, hogy nagyobbnak mutassanak egy támadó flottát."

--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2009-11-01 10:05:52 GMT)
--------------------------------------------------

Örülök, hogy segítettem. :)

Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
valóban ezt jelenti, a mellékelt ábra is segített, mivel egy filmben szerepelt a kifejezés, köszönöm.
Notes to answerer
Asker: köszönöm, jelző bójának fordítottam, de ez sokkal pontosabb így, nagyon jó





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search