suspended

Hungarian translation: félbeszakított (mérkőzés)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:suspended (match)
Hungarian translation:félbeszakított (mérkőzés)

07:16 Mar 6, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Marketing - Sports / Fitness / Recreation / football
English term or phrase: suspended
"Postponed, abandoned or suspended matches will not count if they fail to be completed on their scheduled day."

Addig még megy, hogy "elhalasztott, feladott", de akkor mi a "suspended"?
Gabor Kun
Hungary
félbeszakított (mérkőzés)
Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2008-03-06 07:22:26 GMT)
--------------------------------------------------

Félbeszakított mérkőzés esetén annyi percet kell játszani, amennyi a hivatalos időből még hátramaradt. (LABDARÚGÓ SZABÁLYZAT)

A játékvezető, aki megkülönböztető mezt visel, a 80-as évekig feketét, azóta a többféle szín elfogadott, a legáltalánosabb a sárga-aranyszínű, lila, vagy világoskék mez – a mérkőzésen irányítja a játékot a kezdőrúgástól a lefújásig, őrködik a szabályok betartásán, ha kell, a játék folyamatossága érdekében alkalmazza az előnyszabályt. Amennyiben szükséges, megszakítja a játékot – pl. komolyabb sérülés esetén **** vagy akár félbeszakíthatja a mérkőzést ***** a játékosok, vagy a közönség botrányos magatartása, vagy a rossz idő miatt. (wiki)
Selected response from:

Balázs Sudár
Hungary
Grading comment
Köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5félbeszakított (mérkőzés)
Balázs Sudár
5 +1felfüggesztett
Krisztina Szűcs
5 -1betiltott
JANOS SAMU


Discussion entries: 2





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
felfüggesztett


Explanation:
.

Krisztina Szűcs
Romania
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Réka Kovács
1 min

neutral  Balázs Sudár: A játékot megszakíthatja, a mérkőzést félbeszakíthatja a játékvezető. Felfüggeszteni a játékjogot lehet.
8 mins

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
félbeszakított (mérkőzés)


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2008-03-06 07:22:26 GMT)
--------------------------------------------------

Félbeszakított mérkőzés esetén annyi percet kell játszani, amennyi a hivatalos időből még hátramaradt. (LABDARÚGÓ SZABÁLYZAT)

A játékvezető, aki megkülönböztető mezt visel, a 80-as évekig feketét, azóta a többféle szín elfogadott, a legáltalánosabb a sárga-aranyszínű, lila, vagy világoskék mez – a mérkőzésen irányítja a játékot a kezdőrúgástól a lefújásig, őrködik a szabályok betartásán, ha kell, a játék folyamatossága érdekében alkalmazza az előnyszabályt. Amennyiben szükséges, megszakítja a játékot – pl. komolyabb sérülés esetén **** vagy akár félbeszakíthatja a mérkőzést ***** a játékosok, vagy a közönség botrányos magatartása, vagy a rossz idő miatt. (wiki)

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 36
Grading comment
Köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krisztina Lelik: pontosan. Van még beszüntetett mérkőzés, ha pl. gyerekcsapat meccse elhúzódik és ugyanazon a pályán magasabb kategória mérkőzése kezdődik (köznyelvben: lefújás)
28 mins
  -> Köszönöm!

agree  Sandor HEGYI: Igen, pl.: A Nemzeti Sport helyszínről tudósító munkatársa szerint szurkolói rendbontás miatt a 78. percben félbeszakadt a Ferencváros labdarúgócsapatának dunaszerdahelyi mérkőzése, mivel a magyar csapat szurkolói kővel dobták meg az Artmedia egyik játéko
33 mins
  -> Köszönöm!

agree  ilaszlo
1 hr
  -> Köszönöm!

agree  Kinga Elsewesi-Korcsmaros
2 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Tradeuro Language Services
8 hrs
  -> Köszönöm!

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
betiltott


Explanation:
A meccset be szokták tiltani. A jétékosokat le szokták tiltani. A felfüggesztés bírósági kifejezés.


    Reference: http://kertai.nl/ivan/ajaxhirek/history/ajaxnews_hu_1999.htm
JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Balázs Sudár: A labdarúgás szabályzatában nem szerepel betiltás, csak félbeszakítás. (recreation/football) + az előző UEFA 16 kérdés
3 mins
  -> Hol van az, hogy ez labdarugás. Szerintem baseball.

disagree  Krisztina Lelik: focimeccset nem lehet betiltani, max. kakasviadalt. A hivatkozás egy helyesírási és stilisztikai hibáktól hemzsegő blog. A blog az Ajax Asterdam focicsapat rajongójának irománya
18 mins
  -> Ki mondta, hogy ez labdarugás? Szerintem baseball.

neutral  Csaba Ban: János, miért ragaszkodsz a baseballhoz??? A kérdező meg is jelölte a szakterületet, és az UEFA is szerepel a következő kérdésben. Amúgy is, baseballról nem is készülne magyar nyelvű fordítás.
2 hrs
  -> A pitch a baseballban leginkább használatos. A kérdező egy kukkot sem szólt UEFA-ról. Az hülyeség, hogy baseballról nem készülne magyar fordítás, hiszen sok készült már.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search