resistance training

Hungarian translation: állóképesség-fejlesztő edzés

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:resistance training
Hungarian translation:állóképesség-fejlesztő edzés
Entered by: Péter Tófalvi

10:39 Feb 9, 2018
English to Hungarian translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation
English term or phrase: resistance training
Ha a Wikipédiában beírom ezt a kulcsszót, átirányít erre a lapra:
https://en.wikipedia.org/wiki/Strength_training
Vagyis angolul a „resistance training” és a „strength training” ugyanazt jelenti.

Próbáltam utánaolvasni, és a Sportorvosi Központ honlapján az alábbi edzésfajtákat találtam.
Szerintük az edzés célja az
- erő;
- gyorsaság;
- állóképesség;
- erő-állóképesség;
- gyorsasági erő;
- gyorsasági állóképesség
fejlesztése.

Mindemellett, az interneten sok találat van az erőnléti edzésre, de létezik ellenállás-edzés is.
Gyúróknál, testépítőknél tudom, hogy van súlyedzés (súlyzókkal folytatott edzés, amelynek célja az izomtömeg, vagyis az erő növelése), emellett van fenntartó edzés (amikor a cél a megszerzett izomtömeg és erő fenntartása), szálkásító edzés (amikor a zsírszövetek „leolvasztása” a cél).

A „resistance training” kapcsán nekem leginkább a maratoni futók jutnak eszembe, nekik kell versenyek előtt komolyan fejleszteniük az ellenállóképességüket, a kitartásukat. Én tehát az ellenállóképesség fejlesztését értem az ilyen edzés alatt.
Akkor hogy is lenne a helyes fordítás? Ellenállóképesség-fejlesztő edzés?
Péter Tófalvi
Hungary
ellenállóképesség (rezisztencia) fokozó edzés
Explanation:
Értelemszerűen így fordítanám.
Selected response from:

hollowman2
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2rezisztencia edzés
Krisztina Lelik
4ellenállóképesség (rezisztencia) fokozó edzés
hollowman2


Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
rezisztencia edzés


Explanation:
A rezisztencia edzés olyan gyakorlatok összességét jelenti, melyek során az izmok összehúzódását úgynevezett „külső ellenállással" fokozzuk. Ezt a külső ellenállást kiválthatják például súlyzók, vizes palackok, stb. használatával. Ezekben az edzésformákban bizonyította különböző rosttípusok szerepe. Alacsony kontrakciós sebességnél és izometriás kontrakciónál, ahol az erőkifejtés a legnagyobb, nincs különbség az erőkifejtés mértékében a magas lassú oxidatív és gyors glikolítikus rosteloszlású sportolók között. Mindez azt mutatja, hogy az aktív izmok nagyobb gyors glikolítikus rosttípus aránya kedvezőbb erőteljes izom-összehúzódást igénylő sportok esetében. Megfordítva, a gyenge erőkifejtésnél a rosttípus eloszlásnak kevésbé van teljesítményt befolyásoló szerepe.
http://www.jgypk.hu/tamop13e/tananyag_html/tananyag_teljesit...
ez egybecseng ezzel:
Resistance training is simply a form of training in which you're working against some type of force that "resists" your movement. Most people are familiar with weightlifting, but there are other kinds of activities that fall under the heading of resistance training, including bodyweight exercises, dragging sleds, running with parachutes, and even movement in water.
https://www.bodybuilding.com/fun/beginners-guide-to-resistan...

itt is:
https://mediwel.hu/scorpion-pushup-dinamikus-fekvotamasz-gep...
Miért végezzünk rezisztencia-edzést?

Mert ez a típusú edzés az IZMAINKAT dolgoztatja meg. A rezisztencia-edzés jelentős izom-összehúzódással jár, ez pedig növeli a teherbírásunkat, az izomtónust, az izom méretét és az állóképességünket. A rezisztencia-edzés során rövid, nagy erőkifejtést igénylő szakaszok váltakoznak regeneráló szakaszokkal, ez pedig számos előnnyel jár.


Krisztina Lelik
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
2 hrs

agree  Erzsebet Basch
13 days

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ellenállóképesség (rezisztencia) fokozó edzés


Explanation:
Értelemszerűen így fordítanám.

hollowman2
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search