race call

Hungarian translation: verseny kommentár

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:race call
Hungarian translation:verseny kommentár

10:20 Apr 29, 2019
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2019-05-03 03:54:09 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Hungarian translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / lóverseny
English term or phrase: race call
Ez az, amikor elindul a futam, és a bemondó közvetíti a nézőknek, hogy mi történik a futam alatt a pályán.
Például: https://www.youtube.com/watch?v=5QflXzgEj1g

Hogy mondják ezt magyarul?
Szilas Cseh
Serbia
verseny kommentár
Explanation:
A race call maga a 'verseny kommentár'. Pontosan, ahogy leírtad..'a bemondó közvetíti a nézőknek, hogy mi történik a futam alatt a pályán'. A race caller, a verseny kommentátor vagy turf kommentátor tájékoztatja a nézőket, továbbá szórakoztatja őket (mint a cirkuszban a porondmester) a futam teljes időtartama alatt.

Selected response from:

Alexandra KR
United Kingdom
Grading comment
Köszönöm, és Marto Áginak is a linket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2verseny kommentár
Alexandra KR
5a győztes kihirdetése/bejelentése
Katalin Horváth McClure


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
verseny kommentár


Explanation:
A race call maga a 'verseny kommentár'. Pontosan, ahogy leírtad..'a bemondó közvetíti a nézőknek, hogy mi történik a futam alatt a pályán'. A race caller, a verseny kommentátor vagy turf kommentátor tájékoztatja a nézőket, továbbá szórakoztatja őket (mint a cirkuszban a porondmester) a futam teljes időtartama alatt.



Alexandra KR
United Kingdom
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm, és Marto Áginak is a linket!
Notes to answerer
Asker: Köszönöm szépen!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ági Marto: http://helloracefans.com/basic-information/understanding-rac...
2 hrs

agree  Ildiko Santana: "Most of the race call is about describing the order and pace of the race, but it’s also about who’s making a move and, perhaps, who’s not making a move. Each race caller has his own style and favorite phrases..."
2 days 2 hrs

neutral  Peter Simon: Azért ha már ezt a meglehetősen szokatlan szót választottátok, akkor jó lenne figyelembe venni, hogy ez valószínűleg egybeírandó, akárcsak a versenykommentátor. Szerintem külön semmiképpen nem jó. Az új helyesírási irányelvek szerint...
4 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
a győztes kihirdetése/bejelentése


Explanation:
A race call értelmezésében tévedsz. "a bemondó közvetíti a nézőknek, hogy mi történik a futam alatt a pályán" - nem ezt jelenti.
A race call, vagyis "calling the race" azt jelenti, amikor bejelentik, hogy ki nyert. Ez sokszor már akkor látható, mielőtt a verseny hivatalosan véget érne (pl. akkora előnnyel vezet valaki a célegyenesben, hogy azt már nem lehet behozni). Választásokon is használják a "call the election" kifejezést, a győztes kihirdetését, bejelentését jelenti.
Úgy is lehet mondani, hogy az eredmény bejelentése.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2019-04-29 13:09:33 GMT)
--------------------------------------------------

A belinkelt videókban is láthatod, hogy nem azok a részek vannak összevágva, amikor elindul a futam, hanem pont a vége.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2019-04-29 21:58:31 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.ap.org/en-us/topics/politics/calling-election-wi...
Calling races, from the national level to state legislatures, is a vital function the AP provides to its members and customers.
Being able to accurately and quickly call those statewide and state-level races is critical to their ability to provide strong election night coverage.”
- Sally Buzbee, Senior Vice President and Executive Editor

https://www.nbcnews.com/politics/elections/nbc-news-decision...
"NBC News election unit analysts will first examine exit polls, any absentee polls and statistical estimates based upon this data in a given race to determine if the race can be called. As election night goes on, analysts also examine vote results from selected sample precincts, county-by-county model results, the actual raw votes (both statewide and county by county) and additional statistical information. In order to make a race call, all senior election unit analysts must agree, the NBC News director of elections must agree and the senior news division management representative must agree. If everyone agrees, a call is made."


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 1 hr (2019-04-30 11:39:24 GMT)
--------------------------------------------------

Szilas, a "race call" (így) használatos választásoknál és más versenyeken is. Én lóversenyt nem szoktam nézni, más versenyeken viszont a közvetítő elnevezése "announcer" vagy "commentator". Legalábbis itt az USA-ban. Lehet, hogy a lóversenyeknél tényleg az egész futamra vonatkozik - a belinkelt videóból ez nem derült ki, mert mind a befutók szerepeltek benne.

Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Köszönöm a választ, de szerintem nem tévedek az értelmezésben. A "race call" és a "calling the race" bár valamilyen módon hasonlóak, két különböző fogalom. Elismerem, hogy nem vagyok lóversenyszakértő, de úgy tűnik, hogy a "race call" (így!) egy olyan kifejezés, amelyet a lóversenyeknél használnak. Marto Ági linkje ezt igazolni is látszik. A race/election párhuzamot ismerem, de itt most nem kampányfinisről, hanem telivér lovak versenyzéséről van szó.

Asker: Talán valóban nem volt szerencsés választás az a link. Idő hiányában csak belenéztem és rávágtam, hogy biztos jó lesz. Azt meg én nem tudtam, hogy ugyanezt a kifejezést használják a választásoknál is. Kinek mi jut eszébe, ugye? Én pedig amúgy a választások kihirdetését nem szoktam nézni. Ami azt illeti lóversenyt is csak hivatásból.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: https://port.hu/adatlap/film/tv/loverseny-kozvetites.../movi... Tök jó! Tv-ben is meg élõben is!!!! (L) Az a legjobb amikor a célegyenesben vannak és a kommentátos üvölt mint a sakál!!!
2 hrs

disagree  Ildiko Santana: USA: In addition to baseball, (Jack) Drees also *called* National Football League games and *horse races* ... Although he had never seen a horse race prior to calling one, Drees became "the most accurate and respected horse race announcer in the country"
2 days 3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search