capstan

Hungarian translation: függőleges hajtótengely

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:capstan
Hungarian translation:függőleges hajtótengely
Entered by: Nora Kis-Pal

09:38 Jan 18, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: capstan
The heads and capstan are in constant contact with the moving tape.
Ez egy kazettás magnó kezelési útmutatójában van. A head a magnófej, de a capstan pontos magyar megfelelőjét nem tudom.
Nora Kis-Pal
függőleges hajtótengely
Explanation:
Picurka forgó csavar - a "szorító gumigörgő" (pinch roller) és a capstan között fut a szalag.
Ref: The Oxford-Duden Pictorial Hungarian&English Dictionary
Selected response from:

Erika Pál (X)
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2tengely
Attila Piróth
5 +1függŒleges hajtótengely
JANOS SAMU
5függőleges hajtótengely
Erika Pál (X)
1én nem tudom, de az alábbi magyarázat talán segit
Eva Blanar


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
én nem tudom, de az alábbi magyarázat talán segit


Explanation:
The VCR capstan motor is embedded in VCRs to power the capstan, which in combination with the pinch roller, moves the tape across the VCR heads. Previously, belts were used to transfer the power from the capstan motor to the capstan. In the new system, the capstan motor directly drives the capstan. The new product is called a DD capstan motor.

Javaslom egyébként, hogy a gyártók honlapjain nézd meg, van-e keresőjük, egészen apró alkatrészek is fellelhetők igy.


    Reference: http://www.sem.samsung.com/product/eappintroview.jsp?gcode=E...
Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1298

34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
tengely


Explanation:
Mely a nyomógörgővel (pinch roller) szemben helyezkedik el, és a szalag továbbításában játszik szerepet.
Talán rajz is van a fordításhoz, azon látszik, hogy ez tényleg egy tengely.
Ez persze elég mezei szó, de legalább világos, hogy miről van szó.
A Sharp-nak sok hasonló leírást fordítottam, azokban ez rendszeresen felbukkan.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-18 16:25:19 (GMT)
--------------------------------------------------

Ha megnézel egy kazettát, és úgy tartod, hogy a törlésvédő füleklent legyenek, a szalag pedig fent, akkor fent, közvetlenül a szalag alatt látsz néhy lyukat. Ezek közül két szomszédosba hatol be egy-egy ilyen tengely (a jobb oldaliakba). Afelvevő/lejátszófej a szalag közepéhez nyomódik - oda, ahol egy pici filc anyagú négyzet van a szalag alatt.
A két tengelyecskével együtt van még a nyomógörgő.
A tengelyek azonban csak a keazetta továbbításában, nem pedig a hajtásában játszanak szerepet.
A fent leírt konstrukcióban a tengelyek (capstan) vízszintesek. Alighanem ritkák, de létezőek az olyan magnók, ahol mindez 90 fokkal el van fordítva, tehát adott esetben lehet függőleges is, de nem ez a jellemző. (Az angol capstan szó semmilyen irányra nem utal, tehát a magyarból is céleszerűbb kihagyni).

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hungi (X): ... és a head pontos neve mágnesfej.
21 mins

agree  Zsolt VARGA
56 mins

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
függőleges hajtótengely


Explanation:
Picurka forgó csavar - a "szorító gumigörgő" (pinch roller) és a capstan között fut a szalag.
Ref: The Oxford-Duden Pictorial Hungarian&English Dictionary

Erika Pál (X)
PRO pts in pair: 24

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
függŒleges hajtótengely


Explanation:
Erika Pálé az érdem, és az általa javasolt forrás 429. oldalán le is van rajzolva. Az agree mellett a Send gombra akartam kattintani, de valamiért nem müködött, ezért így erŒsitem meg az Œ válaszát. Egyébként a magnó minden kis bigyója le van rajzolva a megfelelŒ szavakkal

JANOS SAMU
United States
PRO pts in pair: 2371

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erika Pál (X): Az Oxford-Duden egy szuper képes szótár, mindenkinek melegen ajánlom!
2 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search