TWA respirable fraction

Hungarian translation: Time Weighted Average / Idővel súlyozott átlag (megfelel a magyar ÁK - Átlagos Koncentráció - értéknek

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:TWA
Hungarian translation:Time Weighted Average / Idővel súlyozott átlag (megfelel a magyar ÁK - Átlagos Koncentráció - értéknek
Entered by: Katalin Szilárd

00:16 Jan 22, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: TWA respirable fraction
Ebből nekem főleg a TWA kellene (van egy hasonló rövidités, TLV - Threshold Limit Value), talán ez is threshold-dal kezdődik? Azt tudom, hogy ugyanez németül TMW, de ott sem tudom, honnan jön össze.
Kösz,
Éva
Eva Blanar
Hungary
Time Weighted Average
Explanation:
Biztos van rá speciális magyar kifejezés, de ezt majd a fizikusok/kémikusok megmondják! :)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-22 00:50:41 (GMT)
--------------------------------------------------

TLV: Threshold Limit Value = Küszöb határérték

TWA: Time Weighted Average = Idővel súlyozott átlag (megfelel a magyar ÁK - Átlagos Koncentráció - értéknek

http://www.fjokk.hu/magyaricsc/info0.htm
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Tényleg ez a TWA, a környezetszennyezési terheléseket szokták ezzel mérni, azt hiszem, napi átlagérték a tartalma. Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5TLV-TWA (Threshold Limit Value - Time Weighted Average)
Leslie Gabor (X)
5Idősúlyozott átlag
Attila Piróth
4Time Weighted Average
Katalin Szilárd


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
TLV-TWA (Threshold Limit Value - Time Weighted Average)


Explanation:
Ezt találtam, de hogy ezt hogy mondják magyarul azt már nem sikerült megtalálni.

Leslie Gabor (X)
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 44

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Time Weighted Average


Explanation:
Biztos van rá speciális magyar kifejezés, de ezt majd a fizikusok/kémikusok megmondják! :)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-22 00:50:41 (GMT)
--------------------------------------------------

TLV: Threshold Limit Value = Küszöb határérték

TWA: Time Weighted Average = Idővel súlyozott átlag (megfelel a magyar ÁK - Átlagos Koncentráció - értéknek

http://www.fjokk.hu/magyaricsc/info0.htm


    Reference: http://www.bonideproducts.com/msds/funglrts.pdf
Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3246
Grading comment
Tényleg ez a TWA, a környezetszennyezési terheléseket szokták ezzel mérni, azt hiszem, napi átlagérték a tartalma. Köszönöm!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Idősúlyozott átlag


Explanation:
Az idővel súlyozott átlagot tömörebben így szokták mondani. (De persze a másik is jó.)

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search