data projector

Hungarian translation: projektor

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:data projector
Hungarian translation:projektor
Entered by: Katalin Horváth McClure

01:25 Dec 1, 2003
English to Hungarian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: data projector
Sehogysem akar beugrani a számítógéphez köthető adatvetítő magyar megszólítása. Somebody, please, help Vuk, the little fox... (mer' ugye vörös...)
redhead
projektor
Explanation:
Most néhányan meg fognak kövezni, de a szaknyelvben bizony a "projektor" szó a használatos. Lehet még egyszerűen "kivetítőnek" is hívni, de ezt leginkább csak akkor használják, ha a szövegben el akarják kerülni a szóismétlést.

(A Google a magyar nyelvű oldalakon 13900 "projektor" előfordulást talált. "Adat-kivetítő" az összesen 18-at hoz elő, ebben benne van az összes írásmód: adatkivetítő, adat kivetítő, adat-kivetítő.)
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1projektor
Katalin Horváth McClure
5vetitö
Laszlo David
5adat kivetítő
MandC


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
adat kivetítő


Explanation:
több önbizalmat, kedves redhead,

íme egy árlista részlet a sok közül:

"... VPL-PX11. Mobil XGA LCD adat/video kivetítő, 1500 ANSI Lumen. 1 039 990 Ft. VPL-PX15. ... VPL-PX35.
Irodai XGA LCD adat/video kivetítő, 2600 ANSI Lumen. 1 389 990 Ft. . ..."


MandC
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 447

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
projektor


Explanation:
Most néhányan meg fognak kövezni, de a szaknyelvben bizony a "projektor" szó a használatos. Lehet még egyszerűen "kivetítőnek" is hívni, de ezt leginkább csak akkor használják, ha a szövegben el akarják kerülni a szóismétlést.

(A Google a magyar nyelvű oldalakon 13900 "projektor" előfordulást talált. "Adat-kivetítő" az összesen 18-at hoz elő, ebben benne van az összes írásmód: adatkivetítő, adat kivetítő, adat-kivetítő.)


    Reference: http://www.projektor.hu/
    Reference: http://projektor.lap.hu/
Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3382
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pablo Grosschmid
3 hrs

agree  Kathrin.B: Így használják, még ha nem is magyar szó.
5 hrs

disagree  MandC: Nos, a dolog relevanciáját a poszteriori konsziderálva és sem tehetek mást, minthogy akceptáljam ennek a racionalitásnak az adekvát karakterét:-)
9 hrs
  -> Izé, akkor most agree, vagy disagree??? ;-) ;-)

10 days   confidence: Answerer confidence 5/5
vetitö


Explanation:
projektor az nem magyarul van

Laszlo David
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 11




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search