Smoke detector

Hungarian translation: füstérzékelő

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Smoke detector
Hungarian translation:füstérzékelő
Entered by: Karoly Lazar

09:17 Dec 11, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Smoke detector
Ilyenek vannak, hogy:
Smoke detector-optical
Smoke detector-photocell
Photoelectric smoke detector

Kontextus nincs.

Az 1. -vel nincs gond.
A masodik es harmadikkal igen. Ugyanaz lenne?
Egyaltalan van ilyen, hogy: fotocellas tuzjelzo keszulek?


Koszi.
Ivan Frankovics
Hungary
füstérzékelő
Explanation:
Több beruházásnál fordítottam és tolmácsoltam (Nokia, Weslin, Suoftec,...) és mindig füstérzékelő volt. Mind a három ugyanaz (optikai füstérzékelők), egy érzékelő elemzi a fénysugár útjába kerülő levegőt és annak részecskéit: ha a füst elér egy adott töménységet, akkor riaszt. Éppen ezért idővel elszennyeződik és csökken az érzékenysége (a modern tűzjelzőközpontok ezt tudják korrigálni).
Selected response from:

Karoly Lazar
Grading comment
A Weslinnel dolgozom.
Koszi,
Ivan
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5füstérzékelő
Karoly Lazar
5füstérzékelő
MandC


Discussion entries: 2





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
füstérzékelő


Explanation:
Több beruházásnál fordítottam és tolmácsoltam (Nokia, Weslin, Suoftec,...) és mindig füstérzékelő volt. Mind a három ugyanaz (optikai füstérzékelők), egy érzékelő elemzi a fénysugár útjába kerülő levegőt és annak részecskéit: ha a füst elér egy adott töménységet, akkor riaszt. Éppen ezért idővel elszennyeződik és csökken az érzékenysége (a modern tűzjelzőközpontok ezt tudják korrigálni).

Karoly Lazar
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 114
Grading comment
A Weslinnel dolgozom.
Koszi,
Ivan

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both
22 mins

agree  Hungi (X)
46 mins

agree  perke
2 hrs

agree  ValtBt
19 hrs

agree  Andras Szekany: ok. you are right
21 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
smoke detector
füstérzékelő


Explanation:
az én szakmámban legalábbis így nevezték, annak ellenére, hogy az angol megfogalmazás nem "sensor".

igazad van egyébként, mind a három egyforma, a füst jellegéből adódóan akkor jelez, amikor látja, hogy nem látja, csak a műszaki megoldásokban térnek el.

MandC
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 447




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search