Plug-and-play

Hungarian translation: Plug-and-play

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Plug-and-play
Hungarian translation:Plug-and-play
Entered by: Ildiko Santana

22:57 Apr 14, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / Mobile phone
English term or phrase: Plug-and-play
Or with the state-of-the-art BluetoothŽ Car Kits, like the plug-and-play Car Kit BluetoothŽ Portable.
Csaba Burillak
plug-and-play
Explanation:
A szaknyelv is így használja: Plug-And-Play (Plug'n'Play, PNP)

Két meghatározás:

Az Intel és a Microsoft együttműködésében kialakított szabvány, amely lehetővé teszi a PC-k operációs rendszere számára a gépbe szerelt bővítőkártyák és eszközök automatikus felismerését és konfigurálását.

Olyan periféria, bővítőkártya, illetve alkatrész, amelyet a számítógépbe behelyezve, vagy ahhoz csatlakoztatva, annak felismerése, konfigurálása és a szükséges vezérlőprogramok telepítése automatikusan megtörténik.
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
Mindenkinek köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6plug-and-play
Ildiko Santana
5 +1plug-and-play v. "Csatlakoztasd és működik"
fellner
4Dugd be és használd!
T. Czibulyás
3plug-and-play / azonnali használatra kész
egyszem


Discussion entries: 5





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
plug-and-play
plug-and-play v. "Csatlakoztasd és működik"


Explanation:
Nem szokták lefordítani. Esetleg "Csatlakoztasd és működik" v. önkonfigurálás, automatikus konfigurálás.

Röviden azt jelenti, hogy bedugod a cuccost, és már használhatod is, nem kell semmit sem telepíteni (vagy automatikusan megtörténik a telepítés, felismerés), és minimális beállítás szükséges.


    Reference: http://gisfigyelo.geocentrum.hu/informatika/kisokos_plug_and...
fellner
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  T. Czibulyás: Bocs Ferenc! Lassú voltam, de egyről beszélünk.
4 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
plug-and-play
Dugd be és használd!


Explanation:
Ez minden olyan készülékre vonatkozik, amit nem kell pl. telepíteni, ill. nem igényelnek külön "beüzemelést".

T. Czibulyás
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
plug-and-play
plug-and-play


Explanation:
A szaknyelv is így használja: Plug-And-Play (Plug'n'Play, PNP)

Két meghatározás:

Az Intel és a Microsoft együttműködésében kialakított szabvány, amely lehetővé teszi a PC-k operációs rendszere számára a gépbe szerelt bővítőkártyák és eszközök automatikus felismerését és konfigurálását.

Olyan periféria, bővítőkártya, illetve alkatrész, amelyet a számítógépbe behelyezve, vagy ahhoz csatlakoztatva, annak felismerése, konfigurálása és a szükséges vezérlőprogramok telepítése automatikusan megtörténik.

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mindenkinek köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  raoul weiss
3 mins
  -> Koszonom.

neutral  T. Czibulyás: És mi köze a Bluetooth-nak az Intel éa a Microsoft közös dolgaihoz?
32 mins
  -> Nem hiszem, hogy itt ez volt a kerdes.

agree  HalmoforBT: Itt a legpontosabb a magyarázat, a Bluetooth nem szerepel a kérdésben, csak a szövegkörnyezetében.
5 hrs
  -> Koszonom.

agree  Rita Banati
5 hrs
  -> Koszonom.

agree  Klára Kalamár
5 hrs
  -> Koszonom.

agree  CSsys (X): Ildikó, valóban ez a helyes. Nem fordítjuk a kifejezést. Ha megfelelőt kellene adnom, talán az "önműködő" elem, vagy eszközt részesíteném előnyben.De nem szép. Ld. (=link):http://www.c3.hu/~magyarnyelv/00-2/bodi.htm
21 hrs
  -> Koszonom. Valoban nagyon erdekes cikk!

agree  petra_m
1 day 14 hrs
  -> Koszonom.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
plug-and-play
plug-and-play / azonnali használatra kész


Explanation:
a plug-and-play abszolút bevett - javaslatom csak arra az esetre szól, ha valaki forradalmat akar a számítógépes nyelvezetben

egyszem
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search