Media pool and Storage

Hungarian translation: Média (fő)mappa

22:00 Apr 12, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / Mobile phone
English term or phrase: Media pool and Storage
Média ... és adattárolás?
Csaba Burillak
Hungarian translation:Média (fő)mappa
Explanation:
Az alábbi két részletből látható, hogy mappáról/könyvtárról van szó, melyen belül többszintű almapparendszer/alkönytárrendszer található. Ezért szerintem nyugodtan használhatod a mappa szót - angolul is használhatnák a foldert; a pool is az, csak magasabb szintű. Ha te is el akarod különítenio, akkor lehet főmappa. Esetleg a könyvtárral, főkönyvtárral is megpróbálkozhatsz, de azt hiszem, ez multimédiás alkalmazások kapcsán sokkal kevésbé használatos, mint a mappa.

***

A következő lépés az audio fájlok betöltése az arrangementbe, ahol pozíciónálhatod és szerkesztheted.

Először készíts egy új, üres arrangementet ( 'file > new arrangement')!

Ezután helyezz be az egyik tartalom CD-t és klikkelj a Mediapool alatt a „sounds&videos” gombra. A fájl menedzser megjelentíti a zenei könyvtárakban lévő multimédiás tartalmat. Válassz egy zenei stílust és duplán klikkelj az ahhoz tartozó könyvtárra. További könyvtárak fognak megjelenni a fájl menedzser jobb oldali oszlopában: ezek a fájlok különböző hangszereket tartalmaznak, melyeket stílusok szerint vannak elrendezve a kiválasztáshoz. Kattints duplán a Bass könyvtáron! Most látni fogod a kiválasztott zenei stílus basszus mintáit, ezeket használhatod az összeállításodban.

http://www.kimsoft.hu/html/termekek/hangedit/magixmusicmaker...


Windows2000-ben a kazettákért és minden más médiáért a Removable Media Storage (RMS) felelős. Az RMS elsődleges feladata, hogy a médiák (Médiumok? Ehh! Ki tudja ezt ragozni? – a szerk.) és az alkalmazások közötti „fordító” szerepet betöltse. Az RMS a médiákat úgy nevezett Media Pool-okba szervezi. Ezekben elvileg minden media megtalálható, amit a gépünkön használtunk; a médiákat egy speciális GUID alapján különíti el egymástól.

A media pooloknak két fő verziója létezik:

System media pool: ezt csak az RMS használhatja, más alkalmazás nem módosíthatja. Az alkalmazások hozzáférhetnek a Free System Media Pool-hoz, az abban levő médiákat a saját Application media pool-jukba mozgathatják.
Application media pool: az alkalmazások kezelik a poolokat, az alkalmazások az általuk használni kívánt mediákat a Free System media pool-ból veszik át. Egy gépen akár több Application media pool is lehet, amit akár az alkalmazás is létrehozhat, de természetesen kézzel is elkészíthetők a megfelelő pool-ok a Microsoft Management Console Removable Media Storage konzolból.

http://gyik.com/index.php?option=content&task=view&id=2&Item...

***

A fentiekben előforduló (külön- vagy egybeírt) "Media pool" használatát nem javaslom a magyar szövegben.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1media pool = adathordozó-készlet, hordozókészlet; storage = adattárolás
Zoltán Medgyesi
4Média (fő)mappa
Attila Piróth
4média-platform
Klára Kalamár


Discussion entries: 1





  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
media pool and storage
média-platform


Explanation:
esetleg média-központ is lehetne(?)... nem tudom, létezik-e már bevett magyar kifejezés erre a dologra.


    Reference: http://andernieuws.net/2003/mediapool.html
Klára Kalamár
Romania
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
media pool and storage
Média (fő)mappa


Explanation:
Az alábbi két részletből látható, hogy mappáról/könyvtárról van szó, melyen belül többszintű almapparendszer/alkönytárrendszer található. Ezért szerintem nyugodtan használhatod a mappa szót - angolul is használhatnák a foldert; a pool is az, csak magasabb szintű. Ha te is el akarod különítenio, akkor lehet főmappa. Esetleg a könyvtárral, főkönyvtárral is megpróbálkozhatsz, de azt hiszem, ez multimédiás alkalmazások kapcsán sokkal kevésbé használatos, mint a mappa.

***

A következő lépés az audio fájlok betöltése az arrangementbe, ahol pozíciónálhatod és szerkesztheted.

Először készíts egy új, üres arrangementet ( 'file > new arrangement')!

Ezután helyezz be az egyik tartalom CD-t és klikkelj a Mediapool alatt a „sounds&videos” gombra. A fájl menedzser megjelentíti a zenei könyvtárakban lévő multimédiás tartalmat. Válassz egy zenei stílust és duplán klikkelj az ahhoz tartozó könyvtárra. További könyvtárak fognak megjelenni a fájl menedzser jobb oldali oszlopában: ezek a fájlok különböző hangszereket tartalmaznak, melyeket stílusok szerint vannak elrendezve a kiválasztáshoz. Kattints duplán a Bass könyvtáron! Most látni fogod a kiválasztott zenei stílus basszus mintáit, ezeket használhatod az összeállításodban.

http://www.kimsoft.hu/html/termekek/hangedit/magixmusicmaker...


Windows2000-ben a kazettákért és minden más médiáért a Removable Media Storage (RMS) felelős. Az RMS elsődleges feladata, hogy a médiák (Médiumok? Ehh! Ki tudja ezt ragozni? – a szerk.) és az alkalmazások közötti „fordító” szerepet betöltse. Az RMS a médiákat úgy nevezett Media Pool-okba szervezi. Ezekben elvileg minden media megtalálható, amit a gépünkön használtunk; a médiákat egy speciális GUID alapján különíti el egymástól.

A media pooloknak két fő verziója létezik:

System media pool: ezt csak az RMS használhatja, más alkalmazás nem módosíthatja. Az alkalmazások hozzáférhetnek a Free System Media Pool-hoz, az abban levő médiákat a saját Application media pool-jukba mozgathatják.
Application media pool: az alkalmazások kezelik a poolokat, az alkalmazások az általuk használni kívánt mediákat a Free System media pool-ból veszik át. Egy gépen akár több Application media pool is lehet, amit akár az alkalmazás is létrehozhat, de természetesen kézzel is elkészíthetők a megfelelő pool-ok a Microsoft Management Console Removable Media Storage konzolból.

http://gyik.com/index.php?option=content&task=view&id=2&Item...

***

A fentiekben előforduló (külön- vagy egybeírt) "Media pool" használatát nem javaslom a magyar szövegben.

Attila Piróth
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
media pool and storage
media pool = adathordozó-készlet, hordozókészlet; storage = adattárolás


Explanation:
media = szalag, CD-lemez, hajlékonylemez stb., összefoglaló névvel adathordozó vagy simán hordozó
pool = ezekből valamilyen készlet, például szalagtárban/szalagtáras meghajtóban

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs 55 mins (2005-04-13 08:56:08 GMT)
--------------------------------------------------

Nem biztos, hogy mobiltelefon esetében mást jelent. Pl. a telefon belső memóriája és az utólag behelyezett memóriakártya együttesen már készletet alkotnak. (A kis készlet is készlet...)

Zoltán Medgyesi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rita Fejér: inkább: adattároló
12 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search