punters

Hungarian translation: betérő (vendég)

06:54 Nov 21, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Art/Literary - Tourism & Travel / útikönyv
English term or phrase: punters
Én eddig a "punter" szó más jelentéseit ismertem, de a szövegemből úgy tűnik, hogy az éjszakai szórakozóhelyekre, bulikba járókat is így hívják. pl. "… this mainly live music bar has a relaxed atmosphere that's partly due to the loud music, which leaves punters with little to do but stay and take advantage of the free shot with every pint." Máshol "random punters"-ként fordul elő. Van erre valami jó Magyar szó?
KrisztinaK
Hungarian translation:betérő (vendég)
Explanation:
Egy bárban, kocsmában a betérő szó inkább használatos, mint a "vásárló".

Pl.: A kocsmába betérők szívesen hallgatják az élő zenét egy korsó sör mellett.

VAGY: A kocsmába betérő vendégek szívesen hallgatják az élő zenét egy korsó sör mellett.


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-11-21 10:07:23 GMT)
--------------------------------------------------

Amit te is írsz, ez helyenként "random punters", ami szintén a betérő vendég megfelelője.
Selected response from:

Hungary GMK
Hungary
Grading comment
kÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3betérő (vendég)
Hungary GMK
4potyaleső
denny (X)
4vásárló/vendég
zsuzsa369 (X)


Discussion entries: 3





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
betérő (vendég)


Explanation:
Egy bárban, kocsmában a betérő szó inkább használatos, mint a "vásárló".

Pl.: A kocsmába betérők szívesen hallgatják az élő zenét egy korsó sör mellett.

VAGY: A kocsmába betérő vendégek szívesen hallgatják az élő zenét egy korsó sör mellett.


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-11-21 10:07:23 GMT)
--------------------------------------------------

Amit te is írsz, ez helyenként "random punters", ami szintén a betérő vendég megfelelője.

Hungary GMK
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
kÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zsuzsa369 (X): Én betévedőre gondoltam, de a betérő tényleg jobb!
6 mins
  -> Köszönöm, Zsuzsa! a betévedő is ötletes.

agree  Judit Darnyik
3 hrs
  -> köszönöm, Judit!

agree  juvera
10 hrs
  -> Köszönöm!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vásárló/vendég


Explanation:
Több jelentése is van, de ide valószínűleg ez illek:

"1 a customer; a user of services or buyer of goods:
Many hotels are offering discounts in an attempt to attract punters/pull in the punters."

http://dictionary.cambridge.org/define.asp?key=64233



--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-11-21 10:09:09 GMT)
--------------------------------------------------

A "random punter" pedig lehet a betévedő vendég/vásárló...

zsuzsa369 (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
potyaleső


Explanation:
"...take advantage of the free shot with every pint" - ez a lényege a kifejezésnek, ha a szoveg 19-20. századi.
Ez az értelem bővült a 80-as évektől kezdve és mai szövegben egyszerűen betérő pali (nem vendég, az túl tisztelettudó) lehet.

denny (X)
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 24




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search